2016-11-17, 16:02
Medlem
Spliffmeisters avatar
6 dagar för ett paket från malmö till stockholm, nytt rekord. Fan ta mej skandal, helt jävla otroligt.
2016-11-17, 16:28
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Postnord är resultatet av en sammanslagning av den svenska och danska posten, svenska staten äger 60% och Danmark resten.inget annat!

Så du menar att det är danskarnas fel att posten inte fungerar? Så Ernst-Hugo har alltså rätt?
2016-11-17, 16:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Hur långt brukar det ta när man beställer från Kina?

Normalt ca 3 veckor till en månad om man inte betsällt med expressfrakt.

Beställer man från tex E-bay så brukar det stå ett intervall när man kan räkna med att få det och det brukar oftast dyka upp mot slutet av intervallet, men just nu så har det varit extremt segt med lååånga förseningar.
2016-11-17, 17:23
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dearborn
Jag har väntat i över 14 arbetsdagar på mitt paket som skickades med Postnord. När jag spårar paketet står det enbart att den mottagits på terminalen i Stockholm den 31-Nov.
Förstår inte vad det är som kan ta sån jävla tid där så har precis börjat försöka acceptera att någon slarvat bort paketet eller att puckot som skickade det skrev fel adress.
Om jag nu mot all förmodan får skiten till slut så vill jag av ren nyfikenhet väldigt gärna veta varför det tog sån jävla tid.

Gissar att du menar Oktober.
2016-11-17, 17:34
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt

Du kanske inte får så mycket post och mest märker när du får reklam? Alla hushåll förutom några få i fjällvärlden typ har utdelning varje vardag. Vid enstaka tillfällen kan det dock bli så att posten inte delas ut en dag.
Bor också centralt i Göteborg. Fick 3 eller 4 paket från Hong Kong och Thailand, skickade vid 3 olika tillfällen med en månads mellanrum mellan det första och sista paketet - alla kom samma dag.
2016-11-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Nu är jag ingen expert men av min erfarenhet exempelvis när man beställer saker från Kina är att det går att tracka paketet ganska enkelt.

Sen är det väl fullt rimligt att ringa en leverantör när han inte levererar och fråga hur vi tar det härifrån?

Hur länge menar du att man ska vara tyst då? Om paketet inte kommit fram om ett år, ska han fortfarande inte få fråga efter sitt paket?

Han väntar på ett brev. Såvida det inte är skickat rekommenderat går det inte att spåra.
2016-11-17, 18:20
Medlem
Snitt-tiden för att få post har legat på 2 dagar de senaste månaderna för mig. Ett brev tog dock 6 dagar, och jag får rutinmässigt agera brevbärare åt grannhusen då brevbäraren ofta stoppar fel kuvert i min låda.

Skiter egentligen i att det tar någon dag extra för posten att komma fram, men just det där att post skickas fel hela jävla tiden är både frustrerande och skrämmande. Är en sån person som bara biter ihop och aldrig klagar, men nu börjar man bli på lur att ringa och gnälla.
2016-11-17, 18:45
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Hej, har nu väntat minst 5 arbetsdagar på ett brev ifrån min släkting. Inrikes då, det var snö förra veckan, nu har vi haft 3 dagar utan snö vad i helsike är det som pågår!!!!! Och även om det är snö, det är norden vi bor på vi borde kunda skicka post utan problem.

någon mer som har problem med post/paket leveranser?!!!!

Mod får gärna flytta, tänkte att post har med infrastruktur att göra...

"VART ÄR POSTEN" Antar att du menar "Var är posten?".

Själv har jag aldrig haft problem med varken post eller Posten/PostNord. Det här är något som folk lär sig att klaga på för att smälta in vid fikat.
2016-11-17, 19:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=10nThUrV69w
2016-11-17, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Möjligen "Vart är Posten på väg?", allt annat är trams. Du kanske har drabbats av vart-sjukan? Väldigt vanligt förekommande idag.
När det geografiskt handlar om något är vårt befogat
2016-11-17, 22:31
Medlem
Verkistos avatar
Som flera varit inne på var gamla Svenska Posten, väl, snarast en skyddad verkstad. Både vad gäller de längst ner i organisationen och de lite högre upp, dvs "cheferna".

Sen kom förändringen. De nya tiderna. Konkurrensen.

Det fanns ingen beredskap. Cheferna visste i princip inget om modern logistik eller hur man motiverar personalen att göra inte bara det de ska, men också lite extra.

Därför blev det som det blev. Logistiskt rätt katastrofalt. Och vad gäller personalpolitik och det som med en modern term kallas "Human Resource management" också en smärre katastrof. Man kritiserade och "jävlades" med alla. Precis alla. Även eldsjälarna fick mycket skit - och det var ju inte så smart. Men är det amatörernas afton så är det...

Nu är Posten en stor organisation. Därför tar dess nedgång och slutligen undergång en viss tid. Men Posten kommer inte att klara detta. Utländska, smarta, logistiskt kunniga och Human Resource management insiktsfulla, konkurrenter kommer att ta över. Det är helt oundvikligt, och nog egentligen också det bästa alternativet.
2016-11-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Jag har märkt att de inte kör ut några paket. De bara skickar en lapp att man inte kunde nås.

Trots att man har porttelefon till mobilen - inga missade samtal.

Hur hårt har de ansträngt sig då?

Jobbet är såpass stressande och man har såpass många fler paket som måste hinnas dela ut att man helt enkelt inte har tid att hålla på och ringa runt till folk. Har du inte betalat för att bli uppringd så behöver anställda inte heller göra det.

Ibland gör man det ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in