Nån mer som inte kan spåra sina paket? Först var det ett paket från USA som inte gick att spåra, alltså inte fanns registrerat på deras hemsida, men det kom i brevlådan igår. Nu är det ett annat paket från Frankrike som inte går att spåra. Så länge paketet fanns i Frankrike så gick det att spåra det på den franska postsidan, men när det kom hit till Sverige så slutade det tydligen att existera, för det går som sagt inte att spåra. Det kom dessutom till Sverige i fredags (den 14 oktober). Nu är det den 20:e och då tycker jag att jag borde fått det.
Är helt normalt att språningen upphör när paketet kommer in i Sverige.
Det kan ta upp till en månad från det att paketet reggats att det har anlänt i Sverige (tex Arlanda) till det att det dimper ner på lådan.
Är helt normalt att språningen upphör när paketet kommer in i Sverige.
Det kan ta upp till en månad från det att paketet reggats att det har anlänt i Sverige (tex Arlanda) till det att det dimper ner på lådan.
Ja, ofta är det ett annat logistikföretag som tar över sändningen när den kommer till Sverige. Ofta DHL eller postnord (postnord tar ironiskt nog över DHL-sändningar från Tyskland). Då får den nytt sändningsnummer och går att spåra via det företag som tog över sändningen med det nya sändningsnummret. Problemet kan dock vara att få tag på det nya numret.
Ska returnera en vara och fått en faktura från UPS avseende tull, moms samt utläggsersättning.
Vad jag förstått kan man få tillbaka tullen och momsen från Tullverket, men hur blir det med utläggsersättningen?
Osäker på om detta är rätt ställe för denna fråga, men eftersom jag inte hittade lämpligare ställe får mod gärna flytta tråden.
I alla fall så här ligger det till. Jag beställde igår en tröja från England på ebay, tröjan beräknas komma mellan 28 oktober - 2 november. Jag hade dock helt glömt bort att jag är utomlands då, så nu undrar jag vad som händer ifall jag inte har tur och kan hämta ut paketet innan min semester?
Jag vet att om man beställer från Sverige brukar man ju få betala frakten tillbaka, om man inte hämtar ut paketet. Sen förlängs väl den initiala tiden som nämns i ditt avi, om du inte hämtar ut den inom den tiden? Kan också tillägga att jag endast skall vara borta en vecka, så om tiden förlängs med åtminstone 7 dar är det ju lugnt. Men som sagt så har jag ingen aning om hur detta fungerar?
Börjar bli smått orolig att min tröja kommer försvinna, eller skickas tillbaka ifall jag inte hinner hämta ut den.
Hur funkar det nu med att beställa anonymt? vilka alternativ finns?
Funkar obebott hus?
Funkar verksamheter så som lokaler med postlåda?
Funkar sommarstugor?
Vad rekommenderar ni för total anonymitet vid olagligheter?
För brev kan, jag säger kan, det funka med brev, fast är brevbäraren nitisk och inte känner igen namnet kan det skickas tillbaka. Paket måsten m an visa leg. för att få ut.
Nån som vet ifall Postnord börjat slarva med att skriva i avsändare på avier?
Kort sagt, fått flera avier utan avsändare att hämta ut, dock inte beställt nåt eller så
och förut har det alltid stått avsändare så man vet vem brevet kommer ifrån..
Nån som vet ifall Postnord börjat slarva med att skriva i avsändare på avier?
Kort sagt, fått flera avier utan avsändare att hämta ut, dock inte beställt nåt eller så
och förut har det alltid stått avsändare så man vet vem brevet kommer ifrån..
här där jag bor skriver dom aldrig de på de avierna dom skriver för hand. har hänt kanske två gånger att det har stått på tio år
här där jag bor skriver dom aldrig de på de avierna dom skriver för hand. har hänt kanske två gånger att det har stått på tio år
Tack för svar..
Alltid stått där jag bor förut så därför jag blev fundersam, får väl gå till ombudet och se om det är nåt
som verkar intressant eller om dom kan se vem paketet är ifrån på plats..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!