Citat:
Ursprungligen postat av
powderfucker
fyfan drack mina första folköl i 9årsåldern och första kvartingen när jag va 13 visste fan redan då att jag hade en annorlunda böjelse för alkohol
drack mycket för mig själv i tonåren och i 20års åldern började jag med hasch och drack typ inte en droppe på ett halvår, hade typ raderat det ur hjärnan med rökat, fanns inget sug inte ens en instinkt till det.
men toleransen på rökat gick upp och då kom suget efter mer, vin framför allt, och bärs. kan typ inte dricka längre utan att röka och kan inte röka längre utan att dricka. jag har egentligen ingen ångest över missbruket i sig utan det att min allmänhälsa har sjunkit så avsevärt de senaste åren. har intagit alkohol var och varannan dag i princip 3 år nu..
De går hand i hand. Jag kan dricka utan att röka men när jag röker måste jag ha några bärs för att lugna tankarna och få ett stabilare rus. Dessa bärs leder så klart i 100% av fallen till en dyngfylla.
Du bör lägga ner båda och var inte rädd att ta hjälp om det blir för svårt. Onödigt att förstöra lungorna, minnet och resten av kroppen med att missbruka både röka och sprit. Det kommer bara bli värre med allmänhälsan. Själv har jag lyckats förvandla mig själv från en vältränad och skärpt ung man till en spritplfusig glömsk sorlig figur genom 20 års överdrivet festande.
Det är nog nu, mina uppehåll blir längre och längre och min motivation har aldrig varit större.