2016-11-07, 09:34
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
Inne på 5 e veckan som nykter nu. (På tisdag en månad) Helgen gick otroligt lätt.
Hade en dipp på torsdagskvällen då jag var nära att åka på systemet. Tänkte då som någon skrev här, jag tar det i morgon. Jag har nu sparat ca 1500 kr på vara nykter. Det plufsiga alkoholansiktet och ölmagen minskar. Kan hoppa in i bilen och köra när som helst på dygnet.
Nu är siktet inställt på 6 v . Så länge har jag inte varit nykter sedan högstadiet
Dvs nästan 40 år .

Bra jobbat! Friheten man får när man är nykter är riktigt nice. Helt plötsligt behöver man inte planera in saker runt bakfyllor, etc. Man kan göra vad fan man vill, när man vill när man är fri från alkoholens bojor.
Citera
2016-11-07, 09:43
Medlem
powderfuckers avatar
har fan ingen ångest över haschet. bara alkoholen... lägger nån bedömning eller kan man surra ändå?
Citera
2016-11-07, 09:51
Medlem
powderfuckers avatar
fyfan drack mina första folköl i 9årsåldern och första kvartingen när jag va 13 visste fan redan då att jag hade en annorlunda böjelse för alkohol
drack mycket för mig själv i tonåren och i 20års åldern började jag med hasch och drack typ inte en droppe på ett halvår, hade typ raderat det ur hjärnan med rökat, fanns inget sug inte ens en instinkt till det.
men toleransen på rökat gick upp och då kom suget efter mer, vin framför allt, och bärs. kan typ inte dricka längre utan att röka och kan inte röka längre utan att dricka. jag har egentligen ingen ångest över missbruket i sig utan det att min allmänhälsa har sjunkit så avsevärt de senaste åren. har intagit alkohol var och varannan dag i princip 3 år nu..
Citera
2016-11-07, 13:24
Bannlyst
Citat:
Inne på 5 e veckan som nykter nu. (På tisdag en månad) Helgen gick otroligt lätt.
Hade en dipp på torsdagskvällen då jag var nära att åka på systemet. Tänkte då som någon skrev här, jag tar det i morgon. Jag har nu sparat ca 1500 kr på vara nykter. Det plufsiga alkoholansiktet och ölmagen minskar. Kan hoppa in i bilen och köra när som helst på dygnet.
Nu är siktet inställt på 6 v . Så länge har jag inte varit nykter sedan högstadiet
Dvs nästan 40 år .

Starkt av dig, hoppas du klarar längre en så.

Är lite nyfiken på några frågor om du eller andra kan svara på. Det här med "ölmage", ser du ut som på bilden?

http://members.xoom.virgilio.it/Aidsimaging/liver/liver14.htm

Är det orsakade av alkohol? Har alla på bilderna ascites och hur får man bort det?

http://nyheternasverige.se/snabbaste-vagen-till-olmage-utan-traning/

https://svartaladan.se/rosevin-alkohol-forbranning-och-olmagar/olmage/

http://annielie.webblogg.se/2008/august/
På mig gör det och jag har tagit prover och har inte ascites (skrumplever). När började du märka av att "ölmagen" började "lossna"? Har haft uppehåll i månader utan någon märkbar resultat.
Citera
2016-11-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Enligt min erfarenhet tar det 2 veckor innan hjärnan är hyfsat återställd och man börjar känna spontana positiva känslor samt den där sköna mentala klarheten. Efter fyra veckor är man king of the world. Tyvärr är det då, iaf för mig, man gärna vill "fira" att man är på topp med en härlig bira. Sen är man snabbt nere i skiten igen. Fyra veckors klättring till bergets topp och en kvälls ras ner till botten igen.
Så sant så sant. Jag ska kämpa järnet nu och även få hjälp utifrån.
Citera
2016-11-07, 15:31
Medlem
Citat:
Dvs nästan 40 år .
Starkt jobbat! Jag är på min andra dag nu. Haft uppehåll på 7-9 månader som längst. Nu ska det bli längre...
Citera
2016-11-07, 17:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
fyfan drack mina första folköl i 9årsåldern och första kvartingen när jag va 13 visste fan redan då att jag hade en annorlunda böjelse för alkohol
drack mycket för mig själv i tonåren och i 20års åldern började jag med hasch och drack typ inte en droppe på ett halvår, hade typ raderat det ur hjärnan med rökat, fanns inget sug inte ens en instinkt till det.
men toleransen på rökat gick upp och då kom suget efter mer, vin framför allt, och bärs. kan typ inte dricka längre utan att röka och kan inte röka längre utan att dricka. jag har egentligen ingen ångest över missbruket i sig utan det att min allmänhälsa har sjunkit så avsevärt de senaste åren. har intagit alkohol var och varannan dag i princip 3 år nu..

De går hand i hand. Jag kan dricka utan att röka men när jag röker måste jag ha några bärs för att lugna tankarna och få ett stabilare rus. Dessa bärs leder så klart i 100% av fallen till en dyngfylla.

Du bör lägga ner båda och var inte rädd att ta hjälp om det blir för svårt. Onödigt att förstöra lungorna, minnet och resten av kroppen med att missbruka både röka och sprit. Det kommer bara bli värre med allmänhälsan. Själv har jag lyckats förvandla mig själv från en vältränad och skärpt ung man till en spritplfusig glömsk sorlig figur genom 20 års överdrivet festande.

Det är nog nu, mina uppehåll blir längre och längre och min motivation har aldrig varit större.
Citera
2016-11-07, 17:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADAMIN
Starkt av dig, hoppas du klarar längre en så.

Är lite nyfiken på några frågor om du eller andra kan svara på. Det här med "ölmage", ser du ut som på bilden?

http://members.xoom.virgilio.it/Aidsimaging/liver/liver14.htm

Är det orsakade av alkohol? Har alla på bilderna ascites och hur får man bort det?

http://nyheternasverige.se/snabbaste-vagen-till-olmage-utan-traning/

https://svartaladan.se/rosevin-alkohol-forbranning-och-olmagar/olmage/

http://annielie.webblogg.se/2008/august/
På mig gör det och jag har tagit prover och har inte ascites (skrumplever). När började du märka av att "ölmagen" började "lossna"? Har haft uppehåll i månader utan någon märkbar resultat.

Haha rejäla kaggar där! De flesta med ölmage är ju spritfeta kombinerat med mycket vätska i kroppen och allmän brist på motion + skräpmat man gärna intar under och efter en fylla.

Jag märker resultat redan efter 2-3 veckor, pluffsigheten i ansiktet minskar. För att bli av med bukfetma måste man dock träna och äta nyttigt, precis som vem som helst. Dubbelt så hårt om man är över de 35 dessutom..
Citera
2016-11-07, 18:09
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Haha rejäla kaggar där! De flesta med ölmage är ju spritfeta kombinerat med mycket vätska i kroppen och allmän brist på motion + skräpmat man gärna intar under och efter en fylla.

Jag märker resultat redan efter 2-3 veckor, pluffsigheten i ansiktet minskar. För att bli av med bukfetma måste man dock träna och äta nyttigt, precis som vem som helst. Dubbelt så hårt om man är över de 35 dessutom..

Neeeej!
Bukfetma som jag har är så sorgligt. Jag hade den där metabolismen innan, nu måste jag hålla in magen om jag går i profil. Det är inte kul, mina byxor har konstig passform och jag är bara äcklig.
Äter nyttigt men dricker säkert åtta öl om dagen, något som ska vara likvärdigt fem hamburgare om dagen. Känns inte som det.
Citera
2016-11-07, 18:51
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Neeeej!
Bukfetma som jag har är så sorgligt. Jag hade den där metabolismen innan, nu måste jag hålla in magen om jag går i profil. Det är inte kul, mina byxor har konstig passform och jag är bara äcklig.
Äter nyttigt men dricker säkert åtta öl om dagen, något som ska vara likvärdigt fem hamburgare om dagen. Känns inte som det.

Få saker gör en så fet som bira! Det är därför bögar och tjejer dricker vodka med mineralvatten på krogen
Citera
2016-11-07, 21:27
Medlem
Concubines avatar
Fylls av styrka ibland när jag går in här, ni är starka! Har själv insett att jag har ett missbruk för 1-3 år sedan (är mellan 20-22) och blivit full typ 3-4 ggr (ibland 5 men ganska sällsynt) i veckan senaste åren, sen lite röka och benso på det relativt regelbundet också. Men insett att alkoholen nog är den största boven i dramat så får ta itu med detta på allvar i framtiden.
Citera
2016-11-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Fylls av styrka ibland när jag går in här, ni är starka! Har själv insett att jag har ett missbruk för 1-3 år sedan (är mellan 20-22) och blivit full typ 3-4 ggr (ibland 5 men ganska sällsynt) i veckan senaste åren, sen lite röka och benso på det relativt regelbundet också. Men insett att alkoholen nog är den största boven i dramat så får ta itu med detta på allvar i framtiden.
Ja, det gäller ju att gå in helhjärtat för det - för när man (åtminstone som jag) återhämtat sig och mår "bra" igen kommer tankarna, men ett glas rödvin skadar väl inte eller två. Problemet är ju att det slutar med två flaskor oftare. Sen händer det mig mer ofta nu att jag dricker två glas vin till på morgonen för att stilla abstinensen, dvs bakfyllan! Och nöjer man sig inte med två glas där så är man inne i en jävla snurr!

Men nu ska jag helhjärtat lägga ner detta med hjälp utifrån! Sen får jag se vad framtiden utvisar. Men det är ett jäkla velande i huvudet på en trots att jag vet att lägga ner det är det bästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in