Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Trump: "He started it".
Moget argument...
Så här bemötte Anderson Cooper det:
https://www.youtube.com/watch?v=OYGiFD15FVI
Det tycker jag...
Västvärlden stora misstag under efterkrigstiden har varit att svara på ont med gott.
Följden blir givetvis att den som gav ont ger mer ont eftersom denne då får gott tillbaka.
Vänstern och liberalerna har länge krävt och krävt. De har demonstrerat, kravallat och uppträtt som kränkta och utsatta.
Högern (den konservativa) har svarat genom eftergifter och acceptans. Höger idag är mycket långt ifrån vad den var för 50 år sedan.
Följden har blivit mer oro, mer kravallande, mer kränkthetstårar.
Jag vill ha ledare som sätter hårt mot hårt mot vänsterpacket. Som ger igen. Jag vill att de ska reagera som Thatcher och ta in strejkbrytare och sätta facken i lockout.
Jag vill att de ska skicka flottan om något u-land försöker invadera en klippa på andra sidan jorden.
Jag vill att de ska predika konservatismens lov i skolor och på museer lika starkt som vänstern prisat sina ideal.
Jag vill ha three strikes and your out så att kravallande ungdomar och småbrottslingar spärras in på livstid.
Jag tror att Trump är mannen som kan åstadkomma detta, just eftersom han inte låter folk sätta sig på honom utan ger igen.
Att sedan vänsterpacket som började, gråter för att de får tillbaka med samma mynt är i bästa fall karaktärsdanande för packet och i vart fall roande för oss laglydiga samhällsbärare.