2016-11-04, 13:10
Medlem
Trump leder för första gången någonsin New Hampshire hos realclearpolitics med 1.5%

Ohio
Florida
Nevada
North Carolina
Iowa
New Hampshire

Vilket gör att Clintons psykologiska vägg mot Trumps 270 rasat.

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-11-04/new-hampshire-polls-complicate-clinton-s-home-stretch

Den stora frågan nu är vad i helvete folk i dessa stater röstat på.
Senast redigerad av seeeg321 2016-11-04 kl. 13:13.
Citera
2016-11-04, 13:16
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Ni överdramatiserar detta väldigt just nu. Kurvorna svänger precis som dom har gjort hela tiden, och Donny råkar nu vara i ett lokalt maximum, det finns tydliga tecken på att Donnys derivata går mot noll nu, se kurvornas form. Donny startade från ett lokalt minimum efter debatterna, och då växer man.

Nevada, Florida, och Nort Carolina kommer att flippa fram och tillbaka fram till valdagen, mer blir det inte. Tecken på nollderivata redan nu.

Om det i dessa stater där Trump nu leder går mot en nollderivata så är ju detta bara bra för Trump? Du är medveten om att en nollderivata innebär ingen förändring från nuvarande läge?

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Clinton fortsätter fuska i valet! RIGGED!!!

https://twitter.com/davidshor/status/794257381085605892

Finns ingen som helst bevisning att det är Republikanerna som anordnat detta. Självklart kan det vara enskilda Trump supportrar men utan bevis kan du hävda bäst du vill. Ingen lyssnar ändå.

Användaren ifråga som postade tweeten du länkade verkar vara en arbetare för demokraterna så det blir ju en väldigt partisk attityd i allt det med.

Däremot skall det nämnas att det i förrgår arresterades två personer misstänkta för att ha röstat på Hillary flera gånger. Har länkats tidigare i tråden med.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja etablissemanget har delvis skuld i det hela.

Men känns det inte jobbigt att tillhöra gänget som innehåller alla knäppskallar?

Och med Clinton kommer ju politiken att se liknande ut = ingen katastrof.
Med Trump, som har 4 konkurser bakom sig och en massa orealistiska halvfärdiga idéer , plus att han ständigt lurar av investerare pengar, kan man räkna ut hur USA kommer utvecklas.

Men visst, kanske är tidsandan sådan. Dags att världen accepterar att obegränsad invandring av dåligt folk och obegränsad globalisering inte är något folk uppskattar. I de två punkterna är jag enig med Trump. Jag tror ändå det vore bättre om Hillary vann och kanske Pence vann nästa val.

Oj.... 4 konkurser utav 100 tals olika projekt och företag, vilken looser Trump är....

Give me a fucking break. Han har lyckats med något som få personer lyckats med. Driva upp ett företag och göra det 1000x större än vad det var i utgångsläget.

Innan du själv är god för runt 50-60 miljarder kronor så skall du nog inte kritisera Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Som jag befarade - Melania dödade faktiskt ironin igår.

Fast hon snackade om nätmobbning. Ärligt talat tycker jag att den som utsatts för nätmobbning är Trump själv.

Sedan skall man inte sticka under stolen med att han skrivit dumma saker tillbaka men han har ALDRIG inlett någon konflikt på sociala medier utan enbart försvarat sig och skrivit tillbaka när någon har gått på honom först.

Det är en jävla skillnad. Så Melania har 100% rätt i det hon säger. Finns ingen ironi överhuvudtaget i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag kan svara på 2:an - FBI har inte "öppnat upp förundersökningen mot Clinton igen". Läs Comeys korkade brev själv.

Du bör nog läsa på hur det amerikanska rättsystemet fungerar.

Comey blev inkallad av Representanthuset att vittna under ed angående Clinton utredningen. Han har tidigare varit inne för att vittna men då inte kunnat uttala sig utan har sagt varje gång något rörde utredning:
Citat:
"I cannot comment on a pending investigation nor confirm or deny that such an investigation exist"

Men andra gången han var där (senaste gången, strax efter utredningen lades ner för man ansåg sig inte kunna väcka åtal) så kunde han kommentera och ge siffror på hur många email och devices man hittat etc.

Enda möjligheten för Comey att kommentera en utredning är att den är avslutad eller nedlagd. Eftersom man i detta fallet inte kunde åtala någon så lades den ner.

Men nu när ytterliggare potentiellt bevismaterial kommit in så måste man ÖPPNA fallet igen för att kunna utreda det. Utan att öppna fallet kan man inte utreda några bevis kopplade till det relevanta fallet.

Så jo. Clintons email utredning är återöppnad oavsett vad medier skriver fram och tillbaka. Om man förstår hur FBI och rättsamhällets arbete i övrigt fungerar så är detta en självklarhet att det är exakt såhär det nu står till.
Senast redigerad av PilotHockey 2016-11-04 kl. 13:18.
Citera
2016-11-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ärligt talat tycker jag att den som utsatts för nätmobbning är Trump själv.
Tack för dagens garv!!!
Citera
2016-11-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Och just nu 304-234 i elektorsröster...

Spänning intill Hawaii stänger.
Och just nu 298-240 till Demokraterna. Florida är blått, om det ändras 1% blir det 269-269! De delar på tronen!!
Citera
2016-11-04, 13:37
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Tack för dagens garv!!!

Så du menar att Trump själv är den som startat fighterna och inte bara besvarat de som attackerat honom?

Självklart säger Trump dumma saker med men kan inte komma på en enda gång som Trump faktiskt inlett fighten.

Allt ifrån Machado till Rosie O'Donnell till fejderna med Paul Ryan och Romney. Trump har ju faktiskt bara svarat på attacker, han har inte startat attackerna själv!
Citera
2016-11-04, 14:18
Medlem
Två frågor.
Finns det officiella siffror gällande räknade röster redan nu gällande förtids..röstningen?
I vilken ordning kommer swingstates att deklarera rösterna på valnatten?

Jag begriper inte riktigt Nevada till exempel.De flesta polls har Trump före där,knappt men ändå relativt klart.Samtidigt påstås det i tråden att Clinton leder förtidsröstningen överlägset och samtidigt har 538 staten lutandes åt Clinton?
Får inte ihop det.Inte f-n publiceras väl röstsiffror FÖRE den 8 November?

Hur swingstates redovisar på valnatten är av intresse då jag tror att man väldigt fort kommer att få en generell trend och vill inte pissa bort hela natten för att sitta och glo av vem Tölp eller Korrupt vinner.
Citera
2016-11-04, 14:23
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Två frågor.
Finns det officiella siffror gällande räknade röster redan nu gällande förtids..röstningen?

Jag begriper inte riktigt Nevada till exempel.De flesta polls har Trump före där,knappt men ändå relativt klart.Samtidigt påstås det i tråden att Clinton leder förtidsröstningen överlägset och samtidigt har 538 staten lutandes åt Clinton?

Hur swingstates redovisar på valnatten är av intresse då jag tror att man väldigt fort kommer att få en generell trend och vill inte pissa bort hela natten för att sitta och glo av vem Tölp eller Korrupt vinner.

Nej det finns inga officiella siffror ännu.

Det man kollar på är hur många det är som skickat in sina förtidsröster överhuvudtaget men det finns inget som garanterar att 100% av de som är registrerade demokrater röstar på just demokraterna denna gång och tvärtom.

Så allt är bara hypotetiskt snack tills 8:e November.
Citera
2016-11-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Två frågor.

Här har du förtidsröstningen 3 Nov 2016:

https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/i48ZblH3kYtw/v1/-1x-1.png

Här har du förtidsröstningen 5 Nov 2012:

http://www.politico.com/story/2012/11/early-voting-results-2012-083176

Som du ser är Demokraterna nere i varje stat utom Colorado.

Det vi inte har en aning om är hur folk röstat det får man inte ge ut innan valnatten.
Citera
2016-11-04, 14:58
Medlem
Snapcounts avatar
Så det är fredag idag och..., ingen skandal som har blivit presenterad inför denna helg. Misstänker att det är slut på överraskningarna då.., för bägge lagen.

Finns en sak som hänt idag, och misstänker att Trump kommer att ta upp :

-Jordan: 2 American trainers killed in shootout at air base

http://www.foxnews.com/world/2016/11/04/jordan-2-american-trainers-killed-in-shootout-at-air-base.html
Citera
2016-11-04, 15:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Filip och Fredriks valvaka från kl 23, slå över till CNN runt 01:30 och följ Wolf och Cooper. Jag gjorde så förra valet att jag lade mig några timmar mellan 18 och 22 och var sedan uppe till 06 när jag fick nog av att vänta på tal och gick och lade mig. Jag var uppe utan att sova hela natten valet 2008, orkar jag inte längre. Jag är ledig onsdag - fredag.

Jag tänkte köpa godis och chips samt 1,5 l Coca-Cola och Dextrosol för att orka. I matväg blir det nog Buffalo wings alt revbensspjäll.
Tack för tips.
Pallar inte riktigt FF och alkoholfritt är inget för mig förutom ett par koppar kaffe men nappen mellan 18-22 ska jag försöka ta efter.
Citera
2016-11-04, 15:05
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan vi få igång en befolkningstillväxt på mer än en procent per år i Sverige, med något mindre invandring, fine for me. Men om du tror att du kan ersätta en sådan befolkningstillväxt, helt och hållet, med ökat barnafödande, så tror du fel.

Räkna efter själv så får du se. Vi ligger på ett födelseöverskott på 24000 och ett invandringsöverskott på 79700. De svenska kvinnorna måste då, i snitt, föda nästan fyra barn per kvinna för att kompensera för invandringsöverskottet. Tror du att detta skulle kunna gå att åstadkomma?
Om viljan finns, så kan vi ge tillräckliga ekonomiska och andra incitament så att folk skulle bli riktigt lockade till familjebildande. Nu är dock inte situationen så katastrofal om vi har en dipp i barnafödande. Bara vi stabiliserar barnafödandet till iallafall 2 per kvinna så upprätthåller vi befolkningsmängden. Nu är dock inte ekonomin i framtiden en bomb för att vi blir färre som ska försörja fler äldre(dessutom är fler äldre än förut pga medicinteknik och annat, vilket också innebär att fler äldre jobbar längre upp i ålder om de inte blir sjuka), eftersom den teknologiska utvecklingen med maskiner och datorer gör att vi behöver jobba mindre för samma ekonomiska standard.
Citera
2016-11-04, 15:14
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Det är en jävla skillnad. Så Melania har 100% rätt i det hon säger. Finns ingen ironi överhuvudtaget i det.

Varför inte slå ett slag för fyrkantiga hjul och evighetsmaskiner nu när du fått upp farten?

Citat:
Du bör nog läsa på hur det amerikanska rättsystemet fungerar.

Jomen jag har ju rent faktiskt gjort det, på en top tier law school, även om det var 12 år sen. PM:a mig för betygen.

Frågan är alltså ganska snäv, nämligen om FBI, genom en US Attorney, har fattat ett formellt och diariefört beslut om att återuppta en tidigare slutredovisad förundersökning. Det är en svinenkel fråga att avgöra givet att man har underlag - bara att kolla i akten. I avsaknad av den får man väl ta Comey på orden och han har inte sagt ett ord om någon återupptagen förundersökning.

Citat:
Comey blev inkallad av Representanthuset att vittna under ed angående Clinton utredningen. Han har tidigare varit inne för att vittna men då inte kunnat uttala sig utan har sagt varje gång något rörde utredning:

[blabla]

Men andra gången han var där (senaste gången, strax efter utredningen lades ner för man ansåg sig inte kunna väcka åtal) så kunde han kommentera och ge siffror på hur många email och devices man hittat etc.

Enda möjligheten för Comey att kommentera en utredning är att den är avslutad eller nedlagd. Eftersom man i detta fallet inte kunde åtala någon så lades den ner.

Ordsallad, du babblar bredvid ämnet.

Citat:
Men nu när ytterliggare potentiellt bevismaterial kommit in så måste man ÖPPNA fallet igen för att kunna utreda det. Utan att öppna fallet kan man inte utreda några bevis kopplade till det relevanta fallet.

Men är du inte läskunnig? Det finns ju inte ens någon uppgift om att någon på FBI har läst mejlen, än mindre att de skulle utgöra bevis. Comey har skrivit "may be pertinent" - kan ha relevans, men att det inte har tagits ställning till om de är "significant". Det ligger i linje med att de inte omfattades i beslutet om husrannsakan (search warrant). Vad Comey gör är helt enkelt att allmänt meddela att han tänker gå igenom mejlen. På grundval av det lilla han sagt är det inte fråga om en åtgärd inom ramen för en befintlig förundersökning, utan den typ av åtgärder som polisiära myndigheter/poliser vidtar före och ibland i syfte att reda på om det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har begåtts, om man vill låna svensk terminologi, vilket föranleder en ny, eller som i detta fall återupptagen, förundersökning.

Citat:
Så jo. Clintons email utredning är återöppnad oavsett vad medier skriver fram och tillbaka. Om man förstår hur FBI och rättsamhällets arbete i övrigt fungerar så är detta en självklarhet att det är exakt såhär det nu står till.

Nej, du har fel. Det är inte fråga om att känna efter eller läsa mellan raderna - det är en formell fråga. Om förundersökningen var återupptagen (vilket f.ö. torde vara ett åklagarbeslut - US Attorneys) skulle Comey såklart meddela det. Men det har han inte gjort. Går det in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in