2016-11-03, 00:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskinkaffe
Han är inte statsmannamässig, mera WT beteende oavsett pengarna.

Du förstår uppenbart inte vad begreppet WT syftar på.
Citera
2016-11-03, 00:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Valnatten kommer bli grymt spännande. Vilka tv-bolags sändningar kommer ni följa?

Jag kommer nog växla mellan FOX News och CNN.(för att täcka in båda sidor av det ideologiska spektrumet) Och kanske lite på tv4 eller SVT. bara för att få se deras tårar om Trump vinner.

Får se om folk kommer ge sig ut på stan och fira som vid stora sportevenemang om Trump vinner, majoriteten håller på Clinton i Sverige tack vare medias ensidiga hjärntvätt men de som håller på Trump är de mest entusiastiska.

Resultaten från Pennsylvania och Florida blir riktigt intressanta att följa. Och kan bli nagelbitare.

Ju mer det lutar åt Trump så kommer jag följa den oseriösa sändningen från Kanal 5 med Filip & Fredrik för att se de ras ångest om han vinner. Men annars nog pendla mellan CNN, SVT och BBC.
Citera
2016-11-03, 01:12
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Någon som vet om man kommer kunna ta del av CNNs HELA valvaka på tisdag? Eller kommer den vara begränsad till enbart USA eller som i debatterna som varit under hösten att man bara kan kolla under en viss period innan sändningen bryts?
Citera
2016-11-03, 01:23
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Någon som vet om man kommer kunna ta del av CNNs HELA valvaka på tisdag? Eller kommer den vara begränsad till enbart USA eller som i debatterna som varit under hösten att man bara kan kolla under en viss period innan sändningen bryts?
Finns ett antal streams på nätet.
Citera
2016-11-03, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det var väl inte Reagan heller, men så blev han en utav de populäraste Presidenterna i USA's historia.

Medans Reagan arbetade upp sig så arbetar Trump ner sig med att slänga ur sig saker om folks lyten och har låg klass på sitt anförande, osv.
Citera
2016-11-03, 05:12
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Lägg till några procent Brayley på det sedan.

... medmindre dessa institut redan gjort det.
Citera
2016-11-03, 05:59
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Spännande, kommer trump bli den första WT presidenten? Som statsman känns han som WT, "grab em by the pussy", slänger ur sig saker som om han hade tourretts syndrom.

Han kanske får ett tourrettsryck och trycker på kärnvapenknappen, spännande tider.

Du är väl medveten om att lagar och förslag ska genom representanthuset och senaten? Svenskar verkar leva i en villfarelse. En president får inte göra som presidenten vill. En president har väldigt lite makt. Kan lägga in veto vilket kongressen kan undvika *Gå över huvudet på senaten för att få igenom ett förslag, vilket är ett impopulärt drag. Det ses som didictatorship och undviks helst.

Vem har störst chans att få igenom sin politik. Trump som är hatad av sina egna eller Clinton som har stöd.

Jag hoppas Clinton vinner för upptrappning till ett riktigt storskaligt krig som drar in Ryssland och Kina. Usa ligger på defcon 3 just nu
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-11-03 kl. 06:23.
Citera
2016-11-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Du är väl medveten om att lagar och förslag ska genom representanthuset och senaten? Svenskar verkar leva i en villfarelse. En president får inte göra som presidenten vill. En president har väldigt lite makt. Kan lägga in veto vilket kongressen kan undvika *Gå över huvudet på senaten för att få igenom ett förslag, vilket är ett impopulärt drag. Det ses som didictatorship och undviks helst.

Vem har störst chans att få igenom sin politik. Trump som är hatad av sina egna eller Clinton som har stöd.

Jag hoppas Clinton vinner för upptrappning till ett riktigt storskaligt krig som drar in Ryssland och Kina. Usa ligger på defcon 3 just nu

Presidenten kan köra över kongress och senat med någon form av veto och göra som han vill.
Citera
2016-11-03, 08:09
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är snarare så att varenda anklagelse mot Clinton, allt från atomkrig, övernaturliga krafter, demoniskt frambesvärjande av ISIS och "emails" som blev 100% avfärdade för flera år sen, är fullkomliga och obestridliga sanningar här på Flashback.
Så det ska bli lite spännande att se vart det här leder?

Kvinnans advokat:
https://twitter.com/LisaBloom/status/793880513018785792
Det blev ju mycket med den presskonferensen
Citera
2016-11-03, 08:15
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Presidenten kan köra över kongress och senat med någon form av veto och göra som han vill.

Kongressen kan då kalla till 2/3 röstning för att den nya lagen ska passera. Om jag inte missuppfattat det helt.

När det kommer till förslag måste det gå igenom kongressen. Presidenten kan då lägga in veto och köra över kongressen. Det här är något som verkligen ses ner på som jag skrev. Vilket i förlängningen leder till förlorat stöd och risk att inte väljas om. Det är mycket spel (house of cards). En president vill få igenom lagar vilket presidenten riskerar helt genom att reta upp kongressen.

Rätta mig gärna. Jag började läsa på i veckan.
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-11-03 kl. 08:18.
Citera
2016-11-03, 08:24
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Kongressen kan då kalla till 2/3 röstning för att den nya lagen ska passera. Om jag inte missuppfattat det helt.

När det kommer till förslag måste det gå igenom kongressen. Presidenten kan då lägga in veto och köra över kongressen. Det här är något som verkligen ses ner på som jag skrev. Vilket i förlängningen leder till förlorat stöd och risk att inte väljas om. Det är mycket spel (house of cards). En president vill få igenom lagar vilket presidenten riskerar helt genom att reta upp kongressen.

Rätta mig gärna. Jag började läsa på i veckan.

Titta bara på Obama, fick nästan inte igenom något i kongressen pga republikansk majoritet.
Citera
2016-11-03, 08:40
Medlem
Citat:

Vinner Trump kommer säkert en hel del republikaner byta sida för att få stöd inför sina återvalskampanjer; övriga blir ersatta. Det är republikanska väljare som valt Trump. Visar det sig att inget händer eftersom den egna majoriteten i kongress/senat blockerar honom så lär inte de politikerna bli omvalda.

Politik handlar om att vara populistisk och hoppa på det tåg som gör att man blir vald. Finns det en stark opionion bland väljarna så kommer det finnas politiker som vill dra nytta av den.

Enda läget där Trump kan bli blockerad av kongress/senat är väl ifall han blir vald, och sedan visar sig helt galen och försöker driva igenom så absudra förslag att väljarna slutar tro på honom. Då kan kongress/senat gå emot honom utan att de riskerar sina egna omvalskampanjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in