2016-11-04, 16:28
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Blir nog bara uppgivet förvånad, överlevde Brexit-upvaknandet så jag klarar mig nog. Där var jag fö 100% säker också.
Blir säkert bra/dåligt detta oavsett president, är liksom inte hela världen hur det går.

Ja att du var ute och fantiserade fritt om Brexit också förvånar mig inte, du tillhörde väl de som sa att SD skulle åka ur riksdagen i valet 2014 och MP skulle bli tredje största parti också gissar jag.
Citera
2016-11-04, 16:28
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Jajjemänsan!

Då får vi se om du skulle vara död eller levande på tisdag!
Citera
2016-11-04, 16:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja att du var ute och fantiserade fritt om Brexit också förvånar mig inte, du tillhörde väl de som sa att SD skulle åka ur riksdagen i valet 2014 och MP skulle bli tredje största parti också gissar jag.

Glöm inte att SD aldrig kunde få över 5% först och sedan var det 10% och nu tror man helt plötsligt att de skall åka ut igen
Citera
2016-11-04, 16:30
Medlem
Tarstans avatar
Citat:

Tror du att Trump är den kandidat som förväntas?
SD är ju antirasistiskt tex, har nolltolerans mot rasism.
Citera
2016-11-04, 16:30
Medlem
Hillarynergången har nu klart planat ut:
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/national-polls/

The Times-Picayune/Lucid som visade på +1 för Trump nyligen visar nu +5 för Hillary.

ABC News som visade +1 för Trump nyligen visade senast +2 för Clinton.

Jag tror denna marginal kommer ligga såhär nu fram till valet om inget oväntat händer. Men de flesta väljare vet nog ungefär vart de lutar.

Sen kanske pollsen visar fel, kanske att Hillarysupporters inte röstar i samma utstäckning. Det vet vi inte. Men som det ser ut JUST NU är inte Trump på väg uppåt utan har nått sin platå.

538 skrev nyligen att Hillarys ledning är lite mindre än Obamas, men den är mer osäker pga swingstaterna. Det är större risk än för Obama att hon förlorar valet, även om hon vinner får fler röster totalt.

Själv tror jag att hon kommer vinna men inte med så stor marginal.

Men det är inte osannolikt att hon förlorar heller.
Citera
2016-11-04, 16:31
Medlem
Som jag ser det är Clinton i ledningen med 272-266 i skrivande stund.Då räknar jag in både Nevada och Florida till Trump samtidigt som New Hampshire är på väg därmot.

Saken synes klar.Utan fortsatt momentum alternativt en viss Bradleyeffekt så torde Clinton vinna då Trump är tvungen att vinna så många swingstates som han måste för att bli president.

Har då Trump fortsatt momentum?
Det känns väldigt osäkert att påstå det då pollsen onekligen har saktat upp härvidlag.
Finns det en viss Bradleyeffekt?
Troligen är det nog så.Visserligen inte en massiv sådan men det behövs ju inte heller då det väger så oerhört jämnt i många swingstates.

Jag vidhåller tidigare reviderad uppfattning att Trump är på väg emot seger och känner egentligen inte att någon annan sitter på bättre bedömningsmaterial än vad jag gör.

Dock värt att notera är att jag helgarderar ovanstående tips!
Citera
2016-11-04, 16:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Nej, det vore orimligt att tro det.
Alla som inte tänker exakt som du är inte fullständiga spån.
Citera
2016-11-04, 16:32
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Som jag ser det är Clinton i ledningen med 272-266 i skrivande stund.Då räknar jag in både Nevada och Florida till Trump samtidigt som New Hampshire är på väg därmot.

Saken synes klar.Utan fortsatt momentum alternativt en viss Bradleyeffekt så torde Clinton vinna då Trump är tvungen att vinna så många swingstates som han måste för att bli president.

Har då Trump fortsatt momentum?
Det känns väldigt osäkert att påstå det då pollsen onekligen har saktat upp härvidlag.
Finns det en viss Bradleyeffekt?
Troligen är det nog så.Visserligen inte en massiv sådan men det behövs ju inte heller då det väger så oerhört jämnt i många swingstates.

Jag vidhåller tidigare reviderad uppfattning att Trump är på väg emot seger och känner egentligen inte att någon annan sitter på bättre bedömningsmaterial än vad jag gör.

Dock värt att notera är att jag helgarderar ovanstående tips!

NH leder han i dagens polls. Tar han NH och Maines andra distrikt så har han 270 och Hillary 268!
Citera
2016-11-04, 16:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Då får vi se om du skulle vara död eller levande på tisdag!

Precis. Du då? Tar du kniven vid förlust?
Citera
2016-11-04, 16:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Nej, det vore orimligt att tro det.
Alla som inte tänker exakt som du är inte fullständiga spån.

Det är inte mindre orimligt att tro att Clittan har 100 % chans på tisdag.
Citera
2016-11-04, 16:36
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Precis. Du då? Tar du kniven vid förlust?

Jag har aldrig sagt att jag är säker på att Trump kommer vinna. Tvärtom. Jag tror det kommer bli väldigt lika. Men i nuläget har han goda chanser om han vinner de stater där han leder (FL, NV, OH, NC) samt även NH och Maines andra distrikt som han just nu leder i. Då når han 270.

Jag köper inte det att Trump kommer få 170 elektorer som vissa medier hävdar. Det kommer bli jämnt och det kan slå åt vilket håll som helst.

Jag är ödmjuk emot resultatet medans du säger helt tvärsäkert att Clinton vinner. Där är skillnaden. Jag tycker det är naivt och oinsatt att tycka så som du tycker.
Citera
2016-11-04, 16:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Glöm inte att SD aldrig kunde få över 5% först och sedan var det 10% och nu tror man helt plötsligt att de skall åka ut igen

Jag minns när Expo sa att 1 % för SD var omöjligt (så tog man 1.5 % i valet 2002 och Steig Larsson blev så knäckt att han lades in på psyket).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in