Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Ja, så är det sannolikt.
Bra att vi är överens om detta i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jag tror personligen inte att en sk. Bradleyeffekt kommer att manifestera sig över huvud taget främst för att väljarsegmenteringen ser så pass olika ut över delstats/elektorgränserna men jag kan naturligtvis ha fel.
Beror ju på vem som mäter. I Sverige har vi bättre och sämre polling-institut (från Sifo till Sentio), och samma gäller väl USA.
Det är en annan pluralism i USA än vad vi har i Svensk media, det har du rätt i, så allt är möjligt.
Att hela fenomenet skulle kunna avskrivas en gång för alla ifall att Trump är rätt mätt eller överskattad i mätningarna är väl bara något du skrev men inte menade bokstavligt, förutsätter jag.
Jag är rätt säker på att Trump har tagit hem detta. Köpte en T-shirt från hans kampanj så fort han ställde upp i primärvalen (borde satt en slant istället så klart) - samtidigt så måste jag säga att jag tror att han blir en väldigt annorlunda president än vad hans belackare och supporters förväntar sig.
Det är
nästan lika bra om Clinton vinner, f.ö. - tillräckligt mycket har redan gått liberalist-globalisterna ur händerna för för att spelet skall vara över. Pendeln har slagit tillbaka, hur det går i USA-valet. I den bemärkelsen har redan Trump segrat.
Jag tror hoppas att han blir en kul president.