2016-11-04, 22:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja så är det, och som jag skrev röstade 90 av den svarta befolkningen som röstade på en rätt stereotyp "vit" kandidat som Al Gore som inte borde ha så mycket appeal till den svarta befolkningen. De är väldigt trogna demokraterna helt enkelt. Dock kommer deras röstandel att sjunka en del, vilket man redan sett i förtidsröstande i NC och GA. De som väl röstar tror jag dock till åtminstone 80/20 kommer stödja Clinton.

Det är därför som demokraterna nu uppmanar de svarta att gå och rösta, för som om jag inte fattat fel så är det rätt stor del av den svarta befolkningen som inte röstar alls.
Citera
2016-11-04, 22:25
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är därför som demokraterna nu uppmanar de svarta att gå och rösta, för som om jag inte fattat fel så är det rätt stor del av den svarta befolkningen som inte röstar alls.
Nja, i de två senaste valen har de röstat i större utsträckning än vita. Det ser jag dock som en specifik Obamafaktor. Jag tror de kommer att falla tio procentenheter i valdeltagande utan vidare i detta val.
Citera
2016-11-04, 22:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Som jag skrev var instituten relativt bra på att förutspå resultaten i primärvalen, och utan tydlig bias åt något håll. Vilket systematiskt pollfusk är det du avser där?
Min poäng var att jag höll med dig i att de var ganska bra i primärvalen, men att paniken, och senare det systematiska pollfusket, sattes in efter att Trump var klar.
Citat:
ABC:s 12 procent såg kraftigt ut ja, men den allmäna opinionen var väldigt anti-trump för bara ett par veckor sedan när grab them by the pussy rullade på nyheterna. Deras senaste poll visar ett tapp för Clinton på nio procentenheter sedan dess vilket är rätt svårförklarligt om deras agenda är att blåsa upp Hillary.
De avslöjades. Därför korrigerade de.

Bill Mitchell har en bra poäng kring IBD-pollarna. De redovisar alltid råmaterialet. Varje gång de ringer runt till folk så hamnar samplen på runt noll, eller t.o.m. R+. Sedan viktar de denna till typ D+8. Ändå är det jämnt i deras viktade presentationsresultat. Bill drar slutsatser av deras råmaterial + deras viktning + deras resultat. Jag gör också det. Gör du det?
Citera
2016-11-04, 22:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Nja, i de två senaste valen har de röstat i större utsträckning än vita. Det ser jag dock som en specifik Obamafaktor. Jag tror de kommer att falla tio procentenheter i valdeltagande utan vidare i detta val.

Självfallet kommer den svarta andelen sjunka, men jag kan rapportera att i Florida har nu fler latinos redan röstat än vad som röstade över huvud taget 2012:

https://twitter.com/samsteinhp/status/794600879114616833

Om det stämmer är Trump helt körd i Florida. Visserligen har han högre andel latinos i Florida än i landet i stort tack vare kubanerna, men skillnaden räknas troligen i 30%-enheter än i 50%-enheter till fördel Hillary:

http://www.politico.com/states/f/?id=00000158-2c1a-d86f-a558-aebf86740001
Citera
2016-11-04, 22:41
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Min poäng var att jag höll med dig i att de var ganska bra i primärvalen, men att paniken, och senare det systematiska pollfusket, sattes in efter att Trump var klar.
De avslöjades. Därför korrigerade de.

Bill Mitchell har en bra poäng kring IBD-pollarna. De redovisar alltid råmaterialet. Varje gång de ringer runt till folk så hamnar samplen på runt noll, eller t.o.m. R+. Sedan viktar de denna till typ D+8. Ändå är det jämnt i deras viktade presentationsresultat. Bill drar slutsatser av deras råmaterial + deras viktning + deras resultat. Jag gör också det. Gör du det?
Ja och jag tror viktningarna är väldigt viktiga i just detta val. Dock är de svårare än någonsin tidigare att estimera. Detta val är inte likt något annat, och individer som viktar mer extremt än andra åt något håll och har en tydlig bias bör man se upp med, dit hör Bill Mitchell. Det betyder inte att han har fel (tidiga röster i FLA pekar t ex mot att viktningarna i flera mätningar varit för snåla mot Republikanerna), men det finns risk att ens personliga övertygelse grumlar omdömet.
Citera
2016-11-04, 22:43
Medlem
Sperssons avatar
.
Var kan vi följa Donald J Trump LIVE stream i natt?
Citera
2016-11-04, 22:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det hade inte varit något problem ifall USA bara haft krav att visa upp riktig identifikation på. Men vi vet ju alla vilka som motsätter sig detta, nämligen demokraterna.

Hur är det möjligt att ständigt vara så diametralt motsatt verkligheten? Hur år det till när man går och handlar...?

Det är inte demokraterna som konstant tjatar om "states' rights". Vilket är anledningen till att USA inte har något nationellt ID-kort.

Och varför skall det behövas något sådant, ifråga om röstning? De existerande system som finns duger alldeles utmärkt:
Citat:
Contrary to claims by Trump and groups like True the Vote, studies of recent elections have found scant evidence of voter impersonation fraud at the polls. One 2014 analysis, by Justin Levitt — then a professor at Loyola Law School, and now the Obama administration’s top voting rights lawyer in the Department of Justice — could find allegations of about 250 such fraudulent votes from 2000 to 2014, a period when there were more than one billion total votes cast.
Dock är det ju lite lustigt att jag faktiskt bara hittar uppgifter om att denna handfull med fall av röstmanipulation kommer from republikanska marodörer?

Nej, de här talibanfasonerna på högerkanten, att först hitta på en fullständig fantasi-skapelse och sedan gå in benhårt för att den är odiskutabelt sann, tycks vara något som vi kommer få handskas med på den här sidan atlanten också, framöver.
Citera
2016-11-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja, så är det sannolikt.

Bra att vi är överens om detta i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tror personligen inte att en sk. Bradleyeffekt kommer att manifestera sig över huvud taget främst för att väljarsegmenteringen ser så pass olika ut över delstats/elektorgränserna men jag kan naturligtvis ha fel.

Beror ju på vem som mäter. I Sverige har vi bättre och sämre polling-institut (från Sifo till Sentio), och samma gäller väl USA.
Det är en annan pluralism i USA än vad vi har i Svensk media, det har du rätt i, så allt är möjligt.

Att hela fenomenet skulle kunna avskrivas en gång för alla ifall att Trump är rätt mätt eller överskattad i mätningarna är väl bara något du skrev men inte menade bokstavligt, förutsätter jag.

Jag är rätt säker på att Trump har tagit hem detta. Köpte en T-shirt från hans kampanj så fort han ställde upp i primärvalen (borde satt en slant istället så klart) - samtidigt så måste jag säga att jag tror att han blir en väldigt annorlunda president än vad hans belackare och supporters förväntar sig.

Det är nästan lika bra om Clinton vinner, f.ö. - tillräckligt mycket har redan gått liberalist-globalisterna ur händerna för för att spelet skall vara över. Pendeln har slagit tillbaka, hur det går i USA-valet. I den bemärkelsen har redan Trump segrat.

Jag tror hoppas att han blir en kul president.
Citera
2016-11-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Självfallet kommer den svarta andelen sjunka, men jag kan rapportera att i Florida har nu fler latinos redan röstat än vad som röstade över huvud taget 2012:

Om det stämmer är Trump helt körd i Florida. Visserligen har han högre andel latinos i Florida än i landet i stort tack vare kubanerna, men skillnaden räknas troligen i 30%-enheter än i 50%-enheter till fördel Hillary:

Oddsen på att Trump vinner Florida börjar sjunka i alla fall.

D 2.10 R 1.66

Trump gör bra ifrån sig i Miami-Dade där alla latinos är så någon latino jävel är det som röstar på honom i smyg.
Citera
2016-11-04, 22:50
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Var kan vi följa Donald J Trump LIVE stream i natt?
Här: http://rsbn.tv/watch-donald-trump-rally-in-hershey-pa-live-stream/

och här: http://vaughnlive.tv/rosesgarden
Citera
2016-11-04, 22:52
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vilket till stor del handlar mycket om att de inte har möjlighet:
http://www.motherjones.com/politics/2006/09/just-try-voting-here-11-americas-worst-places-cast-ballot-or-try

Och detta är en uttalad republikansk strategi:
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-10-27/inside-the-trump-bunker-with-12-days-to-go
Citat:
To compensate for this, Trump’s campaign has devised another strategy, which, not surprisingly, is negative. Instead of expanding the electorate, Bannon and his team are trying to shrink it. “We have three major voter suppression operations under way,” says a senior official. They’re aimed at three groups Clinton needs to win overwhelmingly: idealistic white liberals, young women, and African Americans.
Citera
2016-11-04, 22:55
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Nja, visst talar högt antal latinoröster i den riktningen men om man tittar på party affiliation hos de som förtidsröstat så ser det ut som att en större andel av de röstande är republikaner nu jämfört med 2012. 2012 var det 43/40 till demokraternas favör. Nu är det dött lopp, 2,093,000 republikaner och 2,092,000 demokrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in