2016-11-04, 15:18
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Jag tror att det absolut enda vi med odelbar säkerhet kan säga är att båda kandidaterna hade förlorat mot nästintill vilken annan motkandidat som helst (förutsatt samma utveckling med uttalanden, skandaler och avslöjanden). Slemmiga Trump hade torskat mot en brödrost*. En toalettborste skulle ha sopat rent med Hycklande Hillary.

Demokraterna ångrar sig nog som fan att de kuppade bort Sanders. Republikanerna har det ännu värre. Förutom att förlora valet riskerar de en ideologisk partisplittring och förlust av maktmöjligheter för en överskådlig tid (mer om det senare).

--

Hur jag än vrider och vänder på alla värstafallsscenarios, ”what ifs” och SNAFUs så landar Hillary just över eller just under 300 elektorsröster. Majoritetsrösten tar hon med sisådär tre-fyra procent.

Och jag avslutar precis där, går tillbaka till min exil från FB och inväntar valdagen – utan ytterligare svar eller kommentarer – när antingen jag och det kognitivt dissonanta etablissemanget eller Scott, Milo, et al, framstår som kunskapslösa och felanalyserande pajasar.

Viva la Globalism!

*långsökt KSMB-referens

Tack för en ytterst läsvärd redogörelse. Det är skönt med lite genomtänkta texter mitt i flödet av oneliners och länkar.
Citera
2016-11-04, 15:48
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Tack för en ytterst läsvärd redogörelse. Det är skönt med lite genomtänkta texter mitt i flödet av oneliners och länkar.

Det här är en bra sida:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Finns även senator och representanthus där.

Trump har medvind är viktigt att komma ihåg, därför ta siffrorna med stor nypa salt.
För enligt sidan så leder Clinton ganska klart i elektorsröster.

Nu är det nog bara att vänta på valet, om det inte kommer siffror i helgen.
Citera
2016-11-04, 15:56
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu känns det bra.
Clinton vinner, det är 100% säkert. Tar det dessutom ganska komfortabelt pga kommande fadäs av Trump.
Let the good times roll!

Mycket trevligt för dig att du är 100 % säker på en Clinton-vinst, speciellt när inte en enda politiskt kunnig eller valexpert är det. Mest svettas givetvis Clinton och hennes stab, deras värld håller på att rasa.
Citera
2016-11-04, 16:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Mycket trevligt för dig att du är 100 % säker på en Clinton-vinst, speciellt när inte en enda politiskt kunnig eller valexpert är det. Mest svettas givetvis Clinton och hennes stab, deras värld håller på att rasa.

Det ska ju röstas om saken också, men ja, jag är säker.
Sen så kan jag ändå ha fel, chansen för det är 15%.
Citera
2016-11-04, 16:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Som sagt, din hemmasnickrande "analys" har ju noll stöd blad de som är politiskt insatta och valexperter - men vi är alla glada för din blinda övertygelse. Hoppas det inte går på ett annat sätt bara, för frågan är hur du mentalt skulle ta ett sådant uppvaknande.
Citera
2016-11-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Så du menar att Trump själv är den som startat fighterna och inte bara besvarat de som attackerat honom?

Självklart säger Trump dumma saker med men kan inte komma på en enda gång som Trump faktiskt inlett fighten.

Allt ifrån Machado till Rosie O'Donnell till fejderna med Paul Ryan och Romney. Trump har ju faktiskt bara svarat på attacker, han har inte startat attackerna själv!

Trump: "He started it".
Moget argument...
Så här bemötte Anderson Cooper det: https://www.youtube.com/watch?v=OYGiFD15FVI
Citera
2016-11-04, 16:12
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tror Hillary vinner faktiskt, att hon är en inkompetent korrupt jävel råder inga tvivel om, påminner om Bush Junior. Med Hillary väntar dock en skenande statsskuld och bomber i hela världen, hon är en hök - möjligen ett krig mot Iran och ökad militär närvaro i Europa, fler soldater och kärnvapen, minoriteter skiter hon fullständigt i likväl medelklassen. Skulle faktiskt föredra att Obama satt kvar än att Hillary tar presidentposten.

Det är ju möjligen att denna vändning i valkampanjen kommit lite för sent, att det skulle behövts någon vecka till och att Clinton vinner med minsta tänkbara marginal.

Men även om det blir så (och jag håller ju på Trump) å är det bara en detalj, personen Trump är ju trots allt rätt betydelselös i detta politiska uppvaknande och det kommer ju att fortsätta oavsett detta valslut (med mer lämpliga kandidater i framtiden).

Dagens politiska och finansetablissemang håller på att tappa sin makt, och detta år med Trump visar ju på detta. Hoppas han vinner givetvis, men även om så inte skulle ske så går det inte att vända denna politiska trend.

Revolutionen är förkunnad och inledd.
Citera
2016-11-04, 16:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men förstår du inte!

Skulle vi begränsa invandring nästan helt och hållet trots att det pågår en tickande demografisk bomb i EU som kommer att göra att befolkningen kommer att minska katastrofalt mycket på sikt?

Skall vi begränsa återvandring? Skall svenskar som levt utomlands inte få återvända? Eller menar du att vi skall hindra invandrare ifrån att utvandra i från Sverige till deras ursprungsländer?

Om vi gör det svårare för svenska företag att flytta utomlands, (och kanske dessutom höjer tullmurar för att hindra utländsk konkurrens i ett försök att skydda svensk industri och jobb), vad tror du omvärlden gör då? Jo, de kommer givetvis att hindra sina egna företag att flytta utomlands. Då blir vi utan utländska investeringar. I slutänden kommer med andra ord alla att förlora på det! Jag är även kritisk emot Clinton på denna punkt, då hon uttryckt protektionistiska tankegånger. Vad gäller handelspolitik så hade republikanen McMulin vara ett bättre alternativ.

Ta och gör en objektiv jämförelse hur vi, jämfört med t.ex. mitten av 60-talet, har det i världen.

Du kommer att finna att otroligt mycket har förbättrats, mycket tack vare globaliseringen.

Du beskriver ju en "verklighet" som är en ren fantasi, inget av dina påstående har någon bärkraft.
Citera
2016-11-04, 16:17
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Chansen att du har fel är 34% enligt 538.

Hade du vågat hålla en revolver mot din tinning med 3 kulor i varav två lösa skott och trycka av? Om du inte vågat det så bör du nog inte uttrycka dig att Hillary garanterat vinner.
Citera
2016-11-04, 16:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Som sagt, din hemmasnickrande "analys" har ju noll stöd blad de som är politiskt insatta och valexperter - men vi är alla glada för din blinda övertygelse. Hoppas det inte går på ett annat sätt bara, för frågan är hur du mentalt skulle ta ett sådant uppvaknande.

Blir nog bara uppgivet förvånad, överlevde Brexit-upvaknandet så jag klarar mig nog. Där var jag fö 100% säker också.
Blir säkert bra/dåligt detta oavsett president, är liksom inte hela världen hur det går.
Citera
2016-11-04, 16:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Chansen att du har fel är 34% enligt 538.

Hade du vågat hålla en revolver mot din tinning med 3 kulor i varav två lösa skott och trycka av? Om du inte vågat det så bör du nog inte uttrycka dig att Hillary garanterat vinner.

Jajjemänsan!
Citera
2016-11-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Trump: "He started it".
Moget argument...
Så här bemötte Anderson Cooper det: https://www.youtube.com/watch?v=OYGiFD15FVI

Det tycker jag...

Västvärlden stora misstag under efterkrigstiden har varit att svara på ont med gott.

Följden blir givetvis att den som gav ont ger mer ont eftersom denne då får gott tillbaka.

Vänstern och liberalerna har länge krävt och krävt. De har demonstrerat, kravallat och uppträtt som kränkta och utsatta.

Högern (den konservativa) har svarat genom eftergifter och acceptans. Höger idag är mycket långt ifrån vad den var för 50 år sedan.

Följden har blivit mer oro, mer kravallande, mer kränkthetstårar.

Jag vill ha ledare som sätter hårt mot hårt mot vänsterpacket. Som ger igen. Jag vill att de ska reagera som Thatcher och ta in strejkbrytare och sätta facken i lockout.

Jag vill att de ska skicka flottan om något u-land försöker invadera en klippa på andra sidan jorden.

Jag vill att de ska predika konservatismens lov i skolor och på museer lika starkt som vänstern prisat sina ideal.

Jag vill ha three strikes and your out så att kravallande ungdomar och småbrottslingar spärras in på livstid.

Jag tror att Trump är mannen som kan åstadkomma detta, just eftersom han inte låter folk sätta sig på honom utan ger igen.

Att sedan vänsterpacket som började, gråter för att de får tillbaka med samma mynt är i bästa fall karaktärsdanande för packet och i vart fall roande för oss laglydiga samhällsbärare.
Senast redigerad av BueDigre 2016-11-04 kl. 16:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in