2016-11-04, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Zlatan var fullkomligt urusel i dagens EL-möte mot Fenerbache.

Mourinho får helt enkelt göra vad som är bäst för laget d.v.s. bänka svensken och sätta in Rashford som central anfallare.

Svensken har onekligen inte rosat på marknaden på ett bra tag, minst sagt...
Det är tveksamt om det skulle leda till någon förbättring, zoomar man ut från Z en stund så har Rashford inte direkt imponerat den sista tiden, även Martial ser blek ut jämfört mot förra säsongen. Jag tror Z behöver en halv match på bänken, tempot i PL blir för mycket för vår 35 åring och det märks sen i avsluten, att låta Z spela 90 m i varje match som en isolerad striker med tyvärr sämre medspelare än Z haft i tidigare klubbar är ett tjänstefel från Mourinhos sida. Faktum är att Mourinhos bör överväga att byta taktik för något fungerar uppenbart inte.
Citera
2016-11-04, 07:46
Medlem
zerxezs avatar
Zlatan ser ju ut att ha en pinne instoppad i röven, går inte att spela boll om man lider på plan och inte verkar vilja vara där, det är massa tjafs på plan och taggarna utåt, plågsamt att se en mental blockering av den här digniteten, zlatans svansång är som att betrakta en trafikolycka
Citera
2016-11-04, 08:18
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Jag tror Z behöver en halv match på bänken,
Eller roteras mer - varför ska Zlatan överhuvudtaget spela i en turnering de skiter i? För att han vill? Det är ju inget vidare argument. Han borde inte plockas in från bänken igår som någon slags "aja han kanske räddar oss från något pinsamt".

PL är väldigt starkt just nu, så det blir ett tufft schema. Zlatan har en extremt fysiskt krävande roll, både spelstil och position. Vetefasen om åldern i sig är så avgörande, däremot spelstil samt egen fysik (han är tung att bära runt på).
Senast redigerad av Trillske 2016-11-04 kl. 08:22.
Citera
2016-11-04, 10:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska bli intressant att se hur många chanser till han nu får. Petas han mot Swansea är väl United äventyret över och det blir ny klubbadress redan i januari.
Citera
2016-11-04, 11:11
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Denna upplaga av Manchester United är verkligen en sorglig syn. Det finns ingen kvalitet någonstans. Backlinjen är under all kritik, spelare som Rojo och Blind är rundningsmärken. Visst, skador spelar in, men ärligt talat så hade inte Bailly fått plats i elvan hos något storlag i Europa.

För första gången i karriären så har Ibrahimovic gjort ett felval av monumentala mått. Laget är långsamt, omotiverat, ängsligt, saknar kvalitet och konkurrensen är för hård. Visst kommer han att göra en del mål framöver men att vända den negativa helhetsbilden till "God of Manchester" är nu för sent.

Jag rekommenderar er att gå in på redcafe.com och läsa lite om vad Manchester Uniteds mest inbitna supportrar anser om Zlatan. Där råder det lynchstämning och den "storform" som någon sinnesförvirrad användare ville hävda talas det inte så mycket om.

Friskt vågat av Zlatko, men det blev pannkaka.
Citera
2016-11-04, 11:53
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Denna upplaga av Manchester United är verkligen en sorglig syn. Det finns ingen kvalitet någonstans. Backlinjen är under all kritik, spelare som Rojo och Blind är rundningsmärken. Visst, skador spelar in, men ärligt talat så hade inte Bailly fått plats i elvan hos något storlag i Europa.

För första gången i karriären så har Ibrahimovic gjort ett felval av monumentala mått. Laget är långsamt, omotiverat, ängsligt, saknar kvalitet och konkurrensen är för hård. Visst kommer han att göra en del mål framöver men att vända den negativa helhetsbilden till "God of Manchester" är nu för sent.

Jag rekommenderar er att gå in på redcafe.com och läsa lite om vad Manchester Uniteds mest inbitna supportrar anser om Zlatan. Där råder det lynchstämning och den "storform" som någon sinnesförvirrad användare ville hävda talas det inte så mycket om.

Friskt vågat av Zlatko, men det blev pannkaka.
Vilket är en stark indikation på att samtliga användare på redcafe är dumma i huvudet, okunniga, oinsatta, verklighetsfrånvända, hatare, efterblivna och låter media skriva dem på näsan. Eller hur, Trillske?

Jag är väldigt förvånad att det inte vidtas några åtgärder för hans halsgrepp på Kjaer. Inte från medias sida då, utan från UEFA. Suarez fick väl fan för att ha bitit någon i förra VM? Inte så att jag menar att halsgreppet är av samma kaliber, men nog bör det beivras på något sätt. Särskilt när det gäller en stor profil som Zlatan, som barnen följer på snapchat och instagram.
Citera
2016-11-04, 14:06
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska bli intressant att se hur många chanser till han nu får. Petas han mot Swansea är väl United äventyret över och det blir ny klubbadress redan i januari.
Inte en chans att han bänkas efter prestationen mot Burnsley, finns inte på kartan (förutom för saker som skada, eller tack vare strypgreppet osv).

Skulle han däremot vara dålig nästa match och United torskar igen får han uppförsbacke.
Citera
2016-11-04, 15:33
Medlem
BarryHeros avatar
Allra skarpast i sin kritik är dock The Sun-krönikören, samt förre Arsenal- och engelske landslagsanfallaren, Ian Wright som tröttnat.
– Jag har inte sett Zlatan spela bra på 10-15 matcher och Manchester United behöver det – speciellt med tanke på hur de spelar, säger Wright i tidningens podcast.
”Han är inte tillräckligt bra”
Och nu när målen slutat komma ser Wright ingen anledning till varför Ibrahimovic ska få speltid eller varför klubben överhuvudtaget plockade in honom i somras.
– Det enda som höll honom kvar i början av säsongen var målen. När du tittar på honom så är hans spel inte tillräckligt bra. Han rör sig inte bra nog. Jag ska vara brutalt ärlig, jag tror inte att många lag skulle vilja ha honom, oavsett om de fick honom gratis, säger Wright.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/zlatan/article23851166.ab
Citera
2016-11-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Inte en chans att han bänkas efter prestationen mot Burnsley, finns inte på kartan (förutom för saker som skada, eller tack vare strypgreppet osv).

Skulle han däremot vara dålig nästa match och United torskar igen får han uppförsbacke.

men ursäkta mig om jag har fel men burnsley är inget lag som skrämmer direkt o Z & Co ska dominera o vinna mot såna lag. annars är nåt fel. kollade highlights o visst, Man United skulle gjort ett par mål men burnsley skulle också gjort ett eller två mål (kolla missen av burnsley spelaren när han skjuter högt över från ca 11 meter - katastrof). så överlägset var inte United.

malmö ff hade kunnat spela jämnt med Burnley om de haft en bra dag. det är den nivån Burnley är på.

tja, torsk blev det o dålig, tja orsakade frispark till 2-0 o hade väl inte så mkt mer....
Citera
2016-11-04, 20:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Inte en chans att han bänkas efter prestationen mot Burnsley

Matchen slutade ändå 0-0 och Zlatan gjorde inte mål.
Vet inte om det är så mycket prestation att tala om riktigt.

Så som omständigheterna i United nu är räcker det inte att fortsätta skapa lägen och skjuta. Zlatan måste göra mål och United måste vinna. Allt annat är uselt oavsett hur mkt de vinner skottstatistiken och Zlatan spelmässigt "dominerar".
Citera
2016-11-04, 21:00
Medlem
Frågan är hur länge Zlatan blir kvar i United och ännu intressantare kanske det är hur länge Mourinho blir kvar. Att man går ut offentligt och säger att EL inte betyder något och att man helst inte vill spela turneringen tycker jag är ett otroligt oprofessionellt beteende.

Sedan så ställer man ändå upp med sitt bästa lag i alla fall
Citera
2016-11-04, 21:08
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

prestationen mot Burnsley haha tack där bjöd du på ett gapskratt jorå 0-0 mot ett av Premier Leagues sämsta lag, Zlatan borde få guldbollen för den insatsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in