2016-10-27, 20:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Var skulle den annars komma ifrån? Det är ju bara den berörda som kan avgöra om informationen är riktig eller ej.
Det vet jag inte, det är därför jag frågar.
Jag vet ju inte ens om det är information, det kan ju lika gärna vara hittepå från det så kallade mediumets sida.
Citera
2016-10-28, 10:36
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det vet jag inte, det är därför jag frågar.
Jag vet ju inte ens om det är information, det kan ju lika gärna vara hittepå från det så kallade mediumets sida.
Hur kan mediumet veta att jag har en rund, grön kudde i sammet som var farmors? Eller karamellskålen som alltid klirrade när man öppnade den? Det är bara ett par exempel på detaljer som våra avlidna anhöriga använder sig av när dom ska identifiera sig.
Citera
2016-10-28, 10:53
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Hur kan mediumet veta att jag har en rund, grön kudde i sammet som var farmors? Eller karamellskålen som alltid klirrade när man öppnade den? Det är bara ett par exempel på detaljer som våra avlidna anhöriga använder sig av när dom ska identifiera sig.

Mmm, men det finns inte dokumenterat NÅGONSIN att ett medium har varit pricksäker och faktiskt KAN ge detaljer som bara du kan veta.

Det är ALLTID bara flosker.

Jag ser en man.
Jag ser en kvinna.
Första bokstaven på namnet börjar på bokstav X.
Du har massa foton i en låda.
Du har ett ärr på ena knät eller armbågen.
Du har haft en obehaglig upplevelse med vatten.
Du har funderat på att ändra om i ditt hem.
Du har haft problem med en tand.
Du har nyligen förändrat något i ditt hem.
När personen dog kände hen andningsbesvär.
Du känner dig ibland osäker bland nya människor och kan till och med känna dig blyg, men med människor du känner är du betydligt mer självsäker.

Rent trams på högsta möjliga nivå!
Citera
2016-10-28, 11:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Mmm, men det finns inte dokumenterat NÅGONSIN att ett medium har varit pricksäker och faktiskt KAN ge detaljer som bara du kan veta.

Det är ALLTID bara flosker.

Jag ser en man.
Jag ser en kvinna.
Första bokstaven på namnet börjar på bokstav X.
Du har massa foton i en låda.
Du har ett ärr på ena knät eller armbågen.
Du har haft en obehaglig upplevelse med vatten.
Du har funderat på att ändra om i ditt hem.
Du har haft problem med en tand.
Du har nyligen förändrat något i ditt hem.
När personen dog kände hen andningsbesvär.
Du känner dig ibland osäker bland nya människor och kan till och med känna dig blyg, men med människor du känner är du betydligt mer självsäker.

Rent trams på högsta möjliga nivå!
Det du tar upp är ju saker som kan passa in på många. Jag talar om specifika detaljer med personlig prägel som bara du och den avlidne känner till. Det kan inte mediumet gissa sig till
Citera
2016-10-28, 11:38
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det du tar upp är ju saker som kan passa in på många. Jag talar om specifika detaljer med personlig prägel som bara du och den avlidne känner till. Det kan inte mediumet gissa sig till

Ja, det var min poäng exakt!

Det finns inte dokumenterat NÅGONSIN att ett medium KAN vara pricksäker.
Det har aldrig hänt!
Om de nu kunde vara pricksäkra vore det busenkelt att ställa upp på ett test och bevisa detta.

Guess what, det har aldrig hänt.

Ps. Du har inte svarat på mitt förra inlägg.
Citera
2016-10-28, 11:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Ja, det var min poäng exakt!

Det finns inte dokumenterat NÅGONSIN att ett medium KAN vara pricksäker.
Det har aldrig hänt!
Om de nu kunde vara pricksäkra vore det busenkelt att ställa upp på ett test och bevisa detta.

Guess what, det har aldrig hänt.

Ps. Du har inte svarat på mitt förra inlägg.
Det är nog så att det är andevärlden som inte går med på att testas därför att den väljer själv när den ska träda fram. Det är viktigt att visa den respekt och vara ödmjuk inför den.
Citera
2016-10-28, 15:13
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det är nog så att det är andevärlden som inte går med på att testas därför att den väljer själv när den ska träda fram. Det är viktigt att visa den respekt och vara ödmjuk inför den.

Ah OK, och detta kan du självklart bevisa på något sätt?

Så om vi ska sammanfatta våra samtal nu.

Medium-branschen är en verksamhet helt utan kontroll.
Man kan till och med inte göra någon kontroll då andarna / spökerna inte tillåter detta. Det är helt enkelt respektlös att bevisa att de faktiskt existerar. Samtidigt tycker du av någon anledning att det ska vara insyn i branschen. Intressant att ta reda på hur den insynen skulle se ut utan möjlighet till kontroll.

Ansvaret gällande kvalitén av tjänsten är kundens ansvar.
Du måste själv vara så pass påläst och helst ha egna "förmågor" för att avgöra om det är på riktigt eller inte.

Tycker du att jag beskriver en sund bransch?
Citera
2016-10-29, 11:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad Åkesson gör idag men att avslöjas som en bluff kan väl inte vara särskilt givande för affärerna.

Säg inte det! Hur länge sedan är det?
Citera
2016-10-29, 12:19
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carambolage
Säg inte det! Hur länge sedan är det?
Jag har för mig att det var ungefär 15 - 20 år sedan.
Citera
2016-10-29, 12:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Finns det något verifierat fall där detta har skett?
Citera
2016-10-29, 12:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vad får dig att tro att du vet vad "andevärlden" går med eller inte går med på?
Om andevärlden inte existerar så blir ju resultatet exakt detsamma som det blir om andevärlden inte vill låta sig bevisas.
Citera
2016-10-29, 12:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad får dig att tro att du vet vad "andevärlden" går med eller inte går med på?
Om andevärlden inte existerar så blir ju resultatet exakt detsamma som det blir om andevärlden inte vill låta sig bevisas.
Varför skulle de vara intresserade av att bevisa sin existens? De lever på en mycket högre frekvens och medvetandenivå och har inget behov av att sänka sig till vår nivå, de har viktigare saker att ägna sig åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in