2016-06-06, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.

Å andra sidan vet vi ju att det som är just okänt, per definition är övernaturligt enligt woo woo logiken.
Så serien kan gott behålla sitt nuvarande namn. Okunskap är sann kunskap!

Men visst fasen är det märkligt att man aldrig filmar någon övernaturlig aktivitet.. De har hållit på i över 10 år nu och inte en enda gång har man fångat något på film, trots att det var och varannan vecka är folk som berättar om spöken som kokar kaffe, bäddar sängen, kastar omkring grejer och nu senast sköter om hästen.

Det måste vara svårt att kunna rationalisera detta faktum som troende.

Fast det har ju förekommit filmande av övernaturlig aktivitet i möte med det okända, du får kolla i tråden. Sedan finns det ju andra programmodeller som mer fokuserar på att besöka hus med spöklig aktivitet och sätter upp kameror, mäter ljud och sådant.
Citera
2016-06-06, 10:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast det har ju förekommit filmande av övernaturlig aktivitet i möte med det okända, du får kolla i tråden. Sedan finns det ju andra programmodeller som mer fokuserar på att besöka hus med spöklig aktivitet och sätter upp kameror, mäter ljud och sådant.
Men, i det här fallet var det ingen som filmade ett spöke som flätade en hästman?
Citera
2016-06-06, 15:40
Medlem
Citat:

Detta har du påstått ett tiotal gånger det senaste året, i flera olika trådar, men du har aldrig sagt vilket avsnitt det rör sig om.
Så, presentera bevis för ditt påstående, eller sluta älta det.
Citera
2016-06-06, 19:29
Medlem
Citat:
Detta har du påstått ett tiotal gånger det senaste året, i flera olika trådar, men du har aldrig sagt vilket avsnitt det rör sig om.
Så, presentera bevis för ditt påstående, eller sluta älta det.

Jo det har jag sagt flera gånger, ett avsnitt med besök hos Linda Rosing då dottern fångat ett moln med kameran och så var det ett annat med en takkrona som vinglade i en film.

Sedan finns det verkligen hur många tv shower som helst främst i USA som fokuserar på att filma övernaturlig verksamhet så du kan nog hitta intressanta klipp i bland annat:

1. Ghost Adventures
2. Ghost Hunters
3. Paranormal State
4. The Dead Files
5. Paranormal Witness
6. Destination Truth
7. Ghost Mine
8. Paranormal Cops
9. Ghost Hunters International
10. Haunted Collector
11. A Haunting
12. My Ghost Story
13. Fact or Faked: Paranormal Files
14. Paranormal Challenge
15. Most Haunted
16. Ghost Lab
17. The Haunted
18. Paranormal Lockdown
19. Supernatural
20. American Horror Story
Citera
2016-06-07, 19:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo det har jag sagt flera gånger, ett avsnitt med besök hos Linda Rosing då dottern fångat ett moln med kameran och så var det ett annat med en takkrona som vinglade i en film.
Jaja, men filmades spöket som flätade hästens man?

Hur bevisades det att molnet och takkronan påverkats av paranormal verksamhet?
Någon länk till bilden på molnet?
Senast redigerad av ConnyKlasson 2016-06-07 kl. 20:06.
Citera
2016-06-14, 22:36
Medlem
enfindams avatar
Fängslande avsnitt ikväll när mediumet Birkan Tore tog sig an en familj utanför Göteborg som i åratal blivit störda i sitt hem i form av tavlor som oförklarligt ramlat ner från väggarna, säng som skakats och skugg gestalter som gått omkring. De vistades ogärna i hemmet ensamma. Birkan fick kontakt med en medelålders man som till slut, motvilligt, gick mot ljuset.
Citera
2016-07-03, 20:19
Medlem
Sitter och sneglar på kvällen program. ( Vet ej om det är en repris )
Men vart är rubrikerna i Aftoblandet?
" Bostadsområde i Norrköping terroriseras av spöken "

Är det någon från Norrköping som hört talas om detta område?
Citera
2016-08-05, 00:35
Medlem
Citat:

Å andra sidan vet vi ju att det som är just okänt, per definition är övernaturligt enligt woo woo logiken.
Så serien kan gott behålla sitt nuvarande namn. Okunskap är sann kunskap!

Men visst fasen är det märkligt att man aldrig filmar någon övernaturlig aktivitet.. De har hållit på i över 10 år nu och inte en enda gång har man fångat något på film, trots att det var och varannan vecka är folk som berättar om spöken som kokar kaffe, bäddar sängen, kastar omkring grejer och nu senast sköter om hästen.

Det måste vara svårt att kunna rationalisera detta faktum som troende.

Detta med att ingen fått något "spöke" på bild är ju inte så konstigt, bodde själv i en lägenhet i 13 år där det "spökade" och var med om några konstiga saker, såg bara en gestalt en enda gång av dessa 13 år dock och en annan gång blev jag dragen hårt i håret när jag låg helt stilla i sängen mitt på dagen , hade inte jag varit med om dessa saker hade jag aldrig trott på sånt heller, är en logisk och rationell person i grunden men har inga bra svar på detta och är ofta skeptisk till mycket.
Citera
2016-08-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottootur
Detta med att ingen fått något "spöke" på bild är ju inte så konstigt, bodde själv i en lägenhet i 13 år där det "spökade" och var med om några konstiga saker, såg bara en gestalt en enda gång av dessa 13 år dock och en annan gång blev jag dragen hårt i håret när jag låg helt stilla i sängen mitt på dagen , hade inte jag varit med om dessa saker hade jag aldrig trott på sånt heller, är en logisk och rationell person i grunden men har inga bra svar på detta och är ofta skeptisk till mycket.

Citat:
Detta med att ingen fått något "spöke" på bild är ju inte så konstigt
Jo, det är väldigt konstigt faktiskt. Vi talar om hundratals påstådda spökerier under 10 års tid, som innefattar saker som skulle vara så otroligt enkelt att filma. T e x påståenden om spöken som kokar kaffe, slänger ner saker från hyllor, flyttar överkastet på sängen varje dag osv..

Den enda rimliga anledningen till att inget av detta fångats på film, är att det helt enkelt inte har hänt.
Citera
2016-08-05, 10:37
Medlem
enfindams avatar
En bekant berättade för mig om att "Det Okända" hade varit hemma hos Christina Lindberg och att Terry Evans hade varit hemma hos henne, det måste ha varit en repris. Har någon sett det och var kan man hitta det? ( Länka gärna ).
Senast redigerad av enfindam 2016-08-05 kl. 10:53.
Citera
2016-08-05, 11:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
En bekant berättade för mig om att "Det Okända" hade varit hemma hos Christina Lindberg och att Terry Evans hade varit hemma hos henne, det måste ha varit en repris. Har någon sett det och var kan man hitta det? ( Länka gärna ).
S12E06b
Citera
2016-08-06, 21:31
Medlem
Citat:
Jo, det är väldigt konstigt faktiskt. Vi talar om hundratals påstådda spökerier under 10 års tid, som innefattar saker som skulle vara så otroligt enkelt att filma. T e x påståenden om spöken som kokar kaffe, slänger ner saker från hyllor, flyttar överkastet på sängen varje dag osv..

Den enda rimliga anledningen till att inget av detta fångats på film, är att det helt enkelt inte har hänt.

Du fick ju en filmlista av mig med spökprogram som filmar paranormal aktivitet, så det finns massor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in