2014-03-14, 23:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Ni troende har ju visat en gigantisk likgiltighet när det kommer till omoral och oetiskt agerande från medium med dollarmärken i ögonen.
För det första så är jag inte vad ni skeptiker kallar för "troende" och för det andra så har jag aldrig ägnat mig åt varken omoralisk eller oetisk verksamhet. Jag tycker att du ska vara försiktig när du drar sådana förhastade slutsatser.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-14 kl. 23:21.
Citera
2014-03-14, 23:27
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
För det första så är jag inte vad ni skeptiker kallar för "troende" och för det andra så har jag aldrig ägnat mig åt varken omoralisk eller oetisk verksamhet. Jag tycker att du ska vara försiktig när du drar sådana förhastade slutsatser.

Läs inlägget igen och svara rätt nästa gång. Den som försvarar en bedragare är likgiltig.
Citera
2014-03-15, 12:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. Det är när kunden upplever att mediet har fått kontakt med en nära anhörig.
Det här skulle inte vara något problem, om "tjänsten" marknadsfördes som "upplevd andekontakt".

Då skulle det vara som vilken underhållning som helst. Illusionister, till exempel, säljer ju "upplevd magi", inte verklig magi. De har många nöjda betalande kunder. Undrar om medium-svängen skulle ha några kunder om den marknadsfördes som "upplevd andekontakt", inte verklig andekontakt.
Citera
2014-03-15, 13:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det här skulle inte vara något problem, om "tjänsten" marknadsfördes som "upplevd andekontakt".

Då skulle det vara som vilken underhållning som helst. Illusionister, till exempel, säljer ju "upplevd magi", inte verklig magi. De har många nöjda betalande kunder. Undrar om medium-svängen skulle ha några kunder om den marknadsfördes som "upplevd andekontakt", inte verklig andekontakt.
Att uppleva någonting är att se och vara med om någonting högst verkligt.
Citera
2014-03-15, 14:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Att uppleva någonting är att se och vara med om någonting högst verkligt.
Ja? Ingen, vad jag vet, tvivlar på att upplevelsen är verklig.
Frågan är om den påstådda andekontakten är verklig eller inte.
Citera
2014-03-16, 13:34
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Jag sa att det bara är kunden som kan avgöra om mediet lyckas eller inte.

Ja och jag sa:

Så om kunden blir lurad och inte förstår det - så är det helt OK att lura dom..!

Det är fantastiskt med alla dessa bortförklaringar och annat trams som woo-woos håller på med för att ratificera sitt hittepå..!
Citera
2014-03-16, 13:41
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Tack för dom vänliga orden! Det hade varit trevligt om fler var här och kämpade för det dom tror på.

Det hade varit ännu trevligare om dom som tror på detta hittepået och bedragarna hade haft några argument FÖR sin sak, istället för bara en massa bortförklaringar med mera ALLTID - eller som det kallas här "kämpa" för vad dom tror på..!

Tänk så enkelt det är - bara visa att det inte är bluff!

Och vilken bonus sen på det - att få knäppa alla elaka "skeptiker" på näsan..!
Citera
2014-03-16, 14:09
Medlem
Sweetiepies avatar
Gesus har du sett avsnitt 8 på säsong 16 med Birkan Tore ännu?

Väldigt övertygande avsnitt tycker jag. Mediet lyckas till synes få fram fakta efter fakta utan förhandsinfo. Till och med barnet i hemmet som inte kände till medium-besöket märkte skillnaden efteråt när "spökena var borta".
Citera
2014-03-16, 22:01
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Gesus har du sett avsnitt 8 på säsong 16 med Birkan Tore ännu?

Väldigt övertygande avsnitt tycker jag. Mediet lyckas till synes få fram fakta efter fakta utan förhandsinfo. Till och med barnet i hemmet som inte kände till medium-besöket märkte skillnaden efteråt när "spökena var borta".

Det man ser i TV rutan är vad man ser. Vad som sker mellan tagningarna framgår inte, och då kan man heller inte göra en "korrekt" bedömning på sanningshalten i "att man inte förvarnat deltagarna innan man kommer".

Tyvärr.
Citera
2014-03-17, 09:43
Medlem
enfindams avatar
Del 11 av 12. I Södra Sandby på den skånska slätten bor Marlene Rossander i en hyreslägenhet tillsammans med sin sambo Andreas Sandgren och hans tre barn. Familjen känner av en ständig närvaro i lägenheten. Bland annat öppnar sig dörrar av sig själva och tavlor hamnar på sned.
Citera
2014-03-17, 10:52
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Del 11 av 12. I Södra Sandby på den skånska slätten bor Marlene Rossander i en hyreslägenhet tillsammans med sin sambo Andreas Sandgren och hans tre barn. Familjen känner av en ständig närvaro i lägenheten. Bland annat öppnar sig dörrar av sig själva och tavlor hamnar på sned.

Jaha?
Citera
2014-03-17, 12:52
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Och då är det mest rationella och förnuftiga antagandet att det handlar om spöken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in