2016-10-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, lärdomar från Marquee SBC då?

1. Håll på korten, EA kan släppa Marquee lite när som helst. Sälj först på måndagen.
2. Man är inte ensam om att bunkra upp på Marquee-spekulationer. Många verkar ha köpt rejält med Marseille/PSG och Ajax/Feyenoord. Igår steg priserna på de spelare jag köpt från ca 400 coins till 1200-1500 coins. Idag är de uppe i ca 2400 coins. Jag gissar det beror på att när Marquee släpps vill alla som bunkrat sälja för att få in profit, vilket floodar marknaden. Dagen efter är efterfrågan fortfarande stor, men utbudet är inte lika stort? Spekulerar bara här.

3. Sätt kantbollarna - Den som hade investerat i Genoa - Sampdoria eller Celta - Deportivo hade gjort en gigantisk plusaffär. Spelare som förr kostade 400 coins går nu för 6000 coins och uppåt. Helt sinnes.

4. Köp olika spelare och positioner ur samma klubb - Den som hade investerat i icke-holländska Eredivisie eller spanska Celta/Deportivo hade gjort rätt. Den som köpte wingers i Ajax eller icke-spanjorer i Deportivo/Celta hade knappt gått plus, pga SBC requirements. Man kan ju säkra och köpa positioner som inte ett lag kan vara utan - Strikers, centrala mittfältare, mittback och målvakt om man vill vara safe. Jag köpte lite wingers i Eredivisie och de fick jag knappt tillbaka pengarna på.

Jag är i valet och kvaliet om att slutföra Marquee nu. Har Genoa - Samp och Deportivo - Celta kvar. Spelarna jag behöver kommer kosta mig ca 25-30k, och för det får jag en draft token, 5000 coins och ett premium gold pack. Inte värt det med nuvarande priser, ska se om de sjunker till ikväll. Samtidigt, om jag säljer de spelare jag har för att slutföra challengen gissar jag att jag drar in ca 20k. Knepigt.

Samtidigt om man är med direkt på bollen kl 19 så hinner man köpa en hel del, Marquee har väl dessutom kommit kl 19 3 lördagar i rad nu?

fick in 20 melo från celta för 1000 sålt 12 för 5000, köpte in 35 guld spelare från sampdoria 700-1000 direkt vid 19 får se om de går att sälja nu idag.

Däremot som du säger är man inte direkt ensam på bollen på Marseille/PSG och Ajax/Feyenoord. och även som du säger så funkar de lättare att sälja för okerpriser idag.

Helt klart är SBC en positiv nyhet för tradingen i helhet skapar en helt annan marknad.
Citera
2016-10-23, 14:57
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
PTB. Kan säkert påverkas än mer av låg press och aggressivitet. Helt sjukt att PTB ens finns tillgängligt. Tycker extrem defensivt hade räckt för Mourinho-folket.

Sjukt att folk kör det från början. Mötte ett lag nu i weekend league som stod kvar med backlinjen och killen börjar maska i första halvlek. Spelar bollen runt i backlinjen och försöker inte ens anfalla. Detta vid 0-0...

Drog in en frispark och vann 1-0 dock så klagar inte. Riktigt gött när man spöar folk som försöker förstöra matcherna.
Citera
2016-10-23, 16:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Så, vad tror ni om nästa veckas Marquee? När jag ser vinstprocenten som hade gått att göra på Genoa och Deportivospelare vattnas det i munnen, längtar redan
Citera
2016-10-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så, vad tror ni om nästa veckas Marquee? När jag ser vinstprocenten som hade gått att göra på Genoa och Deportivospelare vattnas det i munnen, längtar redan

Ruhr-derbyt (Dortmund-Schalke 04) är ju given. Hittade inga andra derbyn när jag tittade snabbt igenom nästa veckas matcher i PL, La liga, Bundesliga, Ligue1 och Serie A. Kanske har missat något? Så lär väl bli någon/några matcher från de mindre ligorna.

Någon annan som hittat ett spännande derby?
Citera
2016-10-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Ruhr-derbyt (Dortmund-Schalke 04) är ju given. Hittade inga andra derbyn när jag tittade snabbt igenom nästa veckas matcher i PL, La liga, Bundesliga, Ligue1 och Serie A. Kanske har missat något? Så lär väl bli någon/några matcher från de mindre ligorna.

Känns inte Juventus-Napoli given också? Annars har jag köpt på mig många kort i onödan. 😜
Citera
2016-10-23, 17:59
Medlem
Rackkartygarns avatar
Vilken dag borde jag sälja Messi och vilken dag borde jag köpa mitt nya lag?
Citera
2016-10-23, 18:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375

Bra tips, känns givet ja. Har köpt in ett par där. Skulle vilja ha 200 slots på transferlistan, så man törs garantera att man har 5-6 st av någon som kommer sälja med rejält överpris... nu får man istället begränsa sig och hoppas.

Jag har två matcher till som jag tror på, men tar dem i PM om du är intresserad.
Citera
2016-10-23, 19:15
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh89
Känns inte Juventus-Napoli given också? Annars har jag köpt på mig många kort i onödan. 😜
Napoli har ju dock redan varit med i en MM.
Citera
2016-10-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
En grej jag blir sjukt frustrerad över är att folk ofta disconnectar med flit när dom känner sig underlägsna i en match, vid likaläge antar jag att dom inte tappar någon match på det? Hänt 2 gånger i rad nu på Champions sent i matcherna. EA måste ju fixa det på något sätt, känns som att för många har satt det här i system.

Ingen som råkat ut för detta? Nyss fick jag straff i slutet på förlängningen, då drog han troligtvis internetkabeln... Antar att han "vann" en match på det, så sjukt.
Citera
2016-10-23, 19:24
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ingen som råkat ut för detta? Nyss fick jag straff i slutet på förlängningen, då drog han troligtvis internetkabeln... Antar att han "vann" en match på det, så sjukt.
Man vinner ingenting på det. Man får en förlust och sämre coins i några matcher framöver.
Citera
2016-10-23, 19:25
Medlem
Får snart damp asså..

HUUR gör man så att spelarna tar löpningar? Känns som mina spelare bara står still och väntar på passningar och aldrig löper, vilket gör det rätt svårt för mig att ta mig förbi för att sedan kunna göra mål då jag är sämst på att dribbla.. Är i DIV 5 förövrigt.

Hjälp tack!!
Citera
2016-10-23, 19:27
Medlem
Weird.s avatar
Citat:

Sålänge du leder så vinner du matchen när han ragequitar. Är det oavgjort/ligger under får man spela om matchen om han rycker kabeln.

Om du får en förlust är det ditt internet som strular.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in