2016-11-13, 17:48
Medlem
tugboatbobs avatar
Någon som har koll på när förra månadens belöningar kommer?
Citera
2016-11-13, 17:53
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Ser riktigt fin ut, hade helt missat detta kortet!
Får köpa det kortet och slänga in honom istället för Draxler!

Spelade draxler förut, han fyller sitt syfte, men foppa är ne poängspelare utan dess like. I majoriteten, då menar jag verkligen majoriteten, av alla vinster/kryss matcher ligger han minst på 9 i betyg, en hel del 10or också kan jag tillägga =)
Citera
2016-11-13, 17:59
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Blir lite sugen! Blev riktigt sugen med honom och SIF Immobile och IF Bonventura som trio när någon länka lag igår. Pillade fram detta igår:
http://www.futbin.com/17/squad/313167

Skall kolla lite hur priserna ligger till när jag har tid. Tidigare har det gått på 150-200k typ för MLS SBC. Läste en guide typ där någon gått igenom kostnad och belöningar. Han hade betalt 215k och fått tillbaka typ 145k i belöningar efter att ha sålt allt.

Borde gått ner en del i pris nu. Till exempel så fanns det förr nästan aldrig silverspelare till Sporting för Liga NOS SBC. Dem som kom ut låg alltid på 9,5-10k. Nu finns det massvis och under 7k. Så förmodligen lär priserna gått ner överlag.

I laget som det är så skulle jag byta plats på papapapapadoupolus och hummels. Anledning? En långsammare men brytningssäkrare central mittback är att rekomendera, sen eftersom greken har bättre pace, likt manolas, så kan han springa "ikapp" ifall du missar första brytningen.
Citera
2016-11-13, 18:00
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Håller med!

Helt plötsligt går det piss!!!

Försvararna slutar agera, man tappar boll pissenkelt trots att man täcker den, missar klara lägen, släpper in pissmål efter flipperspel i straffområdet osv osv osv..

Vad kan det bero på?
Laget kan jag nog inte få så mycket bättre? Iaf inte enligt min spelstil med kortpassningar och mycket vända och vrida...

http://www.futhead.com/17/squads/2229618/

Hur gör ni andra??

Att du spelar en pacestriker på ett spel som går ut på att bredda?
In med ett monster istället, typ lukkaku eller, usch att jag tar namnet i mun, costa

Sen så är ett tips att använda en mer passningssäker com:are, byt plats på cazorla och sanches. Sanches har pacen att jaga ikapp andra samt att vända spelet, däremot så är han inte den jag skulle lägga ansvaret på att slå avgörande passningar.
Senast redigerad av Mrwomanizer 2016-11-13 kl. 18:03.
Citera
2016-11-13, 18:05
Medlem
Vilka tror ni kan komma med i POTM november?
Medveten om att de återstår mer än två veckor men någon som har en form just nu som kan fortsätta?
Citera
2016-11-13, 18:16
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Tänkte peta ihop det här gänget efter black friday! Borde t.o.m jag kunna vinna lite matcher på med Hunter-kort på båda herrarna längst fram.

http://www.futhead.com/17/squads/1869312/

Nån som har förbättringsförslag? - Inte superkul workrates på mittbacksparet. Men hela tanken med squaden faller ju om jag kör Bonucci-Chiellini å Buffon istället

I övrigt lär jag dela med mig av det här laget som jag snott från futhead!

http://www.futhead.com/17/squads/1665222/

Billigt och rysligt balanserat! Arslan hade kunnat må bra av ett lite bättre skott och nån till hade kunnat få ha 4* - i övrigt är det i princip det bästa laget jag spelat med på något FIFA hittills.

ruggigt skönt lag! Hade dock försökt få in mustafi, 83 ratead och generellt bättre (om du har råd med otw kortet, my gawdh) men utöver det är det en sjuk kul hybrid, kommer nog copya det och bygga ett liknande
Citera
2016-11-13, 18:16
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Vilka tror ni kan komma med i POTM november?
Medveten om att de återstår mer än två veckor men någon som har en form just nu som kan fortsätta?

Mane, svårt att se något annat.
Citera
2016-11-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Att du spelar en pacestriker på ett spel som går ut på att bredda?
In med ett monster istället, typ lukkaku eller, usch att jag tar namnet i mun, costa

Sen så är ett tips att använda en mer passningssäker com:are, byt plats på cazorla och sanches. Sanches har pacen att jaga ikapp andra samt att vända spelet, däremot så är han inte den jag skulle lägga ansvaret på att slå avgörande passningar.

Kanske kan ligga nåt i det.

Vilket lag hade du byggt för 900k på ps4?
Citera
2016-11-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Vad drygt detta Fifa är då.. Möter hela tiden dessa Pay2win spelarna medans jag fortfarande försöker bygga en någorlunda ok trupp och jag spelar ut dom nästan varenda gång, men av någon jävla anledning så vägrar bollen gå in i mål för deras målvakt räddar varje skott i princip. Sen kommer dom till sin första chans och gör mål direkt, alltså skjuter ett random långskott eller kommer i något liknande läge i straffområdet som jag fast istället går den in.

Är seriöst dessa pay2win spelarna så pass mycket bättre på att skjuta, min målvakt totalt efterbliven eller vad fan är det som gör att målvakter kan fungera så pass olika? Kan inte minnas att jag överhuvudtaget hade samma problem med att skjuta in bollen i förra FIFA och målvakter har väl aldrig varit något vidare i något FIFA egentligen. Men oerhört tröttsamt när man faktiskt spelar ut motståndare efter motståndare och dom kan sitta på 0 skott under 60% av matchen och under samma tid har man själv haft 6-10 skott på mål (innanför straffområdet) och dom lyckas ändå kvittera eller t.om vinna för jag lyckas max göra 1-2 mål på alla chanser och dom gör minst lika många mål fast på lika många chanser.

Eller är RB+B så oerhört effektivt? Vet att jag inte använts det skottet speciellt alls nu i detta FIFA för jag har inte spelat på flera månader och försöker komma igång lite så har i princip bara använt vanligt B skott.

I FIFA17 skulle jag säga att RB+B inte är så effektivt som i 16 men RB+B+B är desto bättre i 17.

Finns det några uppgifter någonstans om vad SBC Lacazette kan kosta att fixa?
Citera
2016-11-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
I FIFA17 skulle jag säga att RB+B inte är så effektivt som i 16 men RB+B+B är desto bättre i 17.

Finns det några uppgifter någonstans om vad SBC Lacazette kan kosta att fixa?

Vad är det för skott ? Hårt och lågt ? Spelar ps4 kan inte Xbox kontroller.
Släpper in många mål när motståndarn skjuter hårt och lågt, verkar OP i år.
Citera
2016-11-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Vad är det för skott ? Hårt och lågt ? Spelar ps4 kan inte Xbox kontroller.
Släpper in många mål när motståndarn skjuter hårt och lågt, verkar OP i år.

R1+O+O på Ps4 är lågt och placerat, man kan skjuta lite hårdare än vanliga R1 skott eftersom de går lägre. Själv föredrar jag O+O i bortre bara men vissa lägen är det bättre att lägga till R1.
Citera
2016-11-13, 18:59
Medlem
Mrwomanizers avatar
Btw, har vi någon där ute i etern som kan komma med tips på hur jag kan lösa min anfallskris? Avskyr verkligen att spela med Werner, karl bränner i princip allt!

http://www.futhead.com/17/squads/2233275/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in