2016-10-04, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Du är garanterad inte ensam om att känna så här, vet flera som upplever samma sak just nu.
Mina stats är typ 15-5-31 i FUT, har aldrig haft så dåliga stats i något Fifa på FUT. Jag började min säsong med 10 raka förluster eller nåt typ, har även haft svackor på 4-5 förluster i rad där jag ej kunnat påverka själva gameplayet då mina spelare missar allt.

Fick även däng av dom lag som hade många lånespelare i början, känns som kemi är sekundärt i Fifa 17, bara man har en farlig spelare längst fram så kan han vinna matchen.

Känner tvärtom, tycker det handlar mer om kemi på detta FUT än fjolårets exempelvis. Körde med ett lag på 94-95 i kemi i början och hälften av passningarna blev för lösa eller helt missriktade då. Nu har jag byggt ett mer stabilt bygge med full kemi och lirar mycket possesion-fotboll, då har jag börjat rada upp segrar istället. Snabbt passningsspel och att droppa med försvaret känns som nyckeln för att lyckas.
Citera
2016-10-04, 13:19
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Snabbt passningsspel och att droppa med försvaret känns som nyckeln för att lyckas.

Instämmer, rakt framåt med snabba kombinationspassningar, trianglar på sista tredjedelen och ha ett starkt mittfält för att vinna boll.

Sen är mitt tips att spela med en squad som har under 5 stjärnor, kan ju vara en placebo, men det känns som om när jag spelar med ett "sämre" lag så kickar inte det beryktade handicap-scriptet från EA in.
Citera
2016-10-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Ta ner aggression till 40 på custom tactics så rushar inte backarna som hundar, sänk shooting och crossing till 40 så rushar inte CDMs framåt som hundar. Ta bort free roam där också om du vill att de ska hålla sig på sina positioner.

Vilken formation kör du? Det är enormt viktigt med workrates, jag älskar spelare som har High/High på mittfältet och springer runt som ett par illrar som går på tjack.

Exempelvis: Mendy Matuidi Kante, äter upp allt på mittfältet och driver bollen framåt mot anfallet.

Målvakt: Spelstil traditionell, lång och med en trait (long throw) och reflex+dyk+position.
Ha anfallare med trait: Tries to beat the defensive line, då tar de bra löpningar själv (oftast).

Tack för tipsen ovan.

1. Många skriver att spelarna på mitten (CAM/CM) ska kunna free roama för bästa effekt, dvs öppna upp ytor. Stämmer inte detta?

2. Jag kör 4-3-3 (4), som funkade utmärkt i FUT 15/16 men nu vettefan. Kör Fabregas, Sigurdsson, Eriksen på mitten, alla med High/Medium workrate. Två yttrar med High/Medium men strikern Remy är Medium/Medium, vilket jag inser suger. Han står alltid med ryggen mot backarna istället för att ta löpningar framåt. Han är värdelös.

3. Vilken målvakt skulle du rekommendera av Cech vs Lloris, samt Bravo vs Mandanda?
Lloris är jag inne på men Cech är 11 cm längre, har dock sämre diving.

4. Mina custom tactics efter rekommenderad ändring.

Speed: 67
Passing: 50
Organised

Passing: 55
Crossing: 40
Shooting: 40
Organised

Pressure: 40
Aggression: 40
Team width: 55
Cover

Så som jag spelar: kör mycket väggspel med snabba löpningar framåt, samt genomskärare. Jag vet inte ens om detta är rätt då. Jag är ofta inte särskilt tålmodig och står sällan och passar mellan backarna i fem minuter. Jag fintar av nån på mittfältet och rushar sen fram med hela laget. Speglar siffrorna ovan min spelstil?

Vissa FIFA-proffs på YouTube t.ex, hävdade att man skulle sätta Pressure till 10 eftersom spelarna / backarna ska stanna där nere och inte springa iväg. Men då fick jag svar från några här som hävdade att jag behöver minst 50-60 i Pressure för att inte släppa igenom motståndarlaget och vinna tillbaka boll.
Vilket stämmer? Jag försöker verkligen begripa alla siffror ovan också. Jag har en aning om vad de betyder men det kanske är helt fel och därför jag inte får till det.

T.ex "Speed 67" innebär snabbt uppspel, men hur ser man effekten rent praktiskt i spelet? Medspelarna springer framåt mer? Vad betyder "Shooting 40", att spelarna inte riktigt löper framåt för att ta skott?
"Passing 55" betyder att man passar mycket och tar löpningar?

Tack för era svar! Uppskattas.
Senast redigerad av teren 2016-10-04 kl. 13:26.
Citera
2016-10-04, 13:31
Medlem
eshkoshkas avatar
När fan ska dom komma tillbaka från sin semester och patcha problemen?

Kan fortfarande inte nå transfermarknaden på web-appen...
Citera
2016-10-04, 13:37
Medlem
rasmusens avatar
Försöker klara av bpl sbc men får det inte riktigt att funka.

Några tips på hur jag billigast får den upp till 83? http://www.futhead.com/17/squads/799458/

Stämmer det verkligen att den här uppställningen har 83 ingame?
http://www.futhead.com/17/squads/799458/
Senast redigerad av rasmusen 2016-10-04 kl. 13:40.
Citera
2016-10-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Därför gör man ett andra account som man spelar på i början tills man lär sig spelet. På mitt första acc under Early access hade jag riktiga skitstats och torskade i div 10. Nu på mitt andra acc har jag typ 10 raka segrar och 1 förlust som var en DC.

Så gör ett nytt account bara och flytta över coinsen om ni vill ha en Record reset.
Och du flyttar coins hur? Nämn inte transfer market. Vem vill åka på en bann?
Citera
2016-10-04, 13:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Försöker klara av bpl sbc men får det inte riktigt att funka.

Några tips på hur jag billigast får den upp till 83? http://www.futhead.com/17/squads/799458/

Stämmer det verkligen att den här uppställningen har 83 ingame?
http://www.futhead.com/17/squads/799458/

Du kan köra Concept players för SBC-challenges. Då kan du experimentera utan att bränna coins.
Citera
2016-10-04, 13:47
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
1. Många skriver att spelarna på mitten (CAM/CM) ska kunna free roama för bästa effekt, dvs öppna upp ytor. Stämmer inte detta?

- Det kan ha varierad effekt, framförallt om du har 2 CDMs och vill att dom ska stanna i defensiva positioner ska du inte köra med free roam, men om du kör offensivt väggspel som du beskriver nedan, stanna kvar med free roam.

Citat:
Jag kör 4-3-3 (4), som funkade utmärkt i FUT 15/16 men nu vettefan. Kör Fabregas, Sigurdsson, Eriksen på mitten, alla med High/Medium workrate. Två yttrar med High/Medium men strikern Remy är Medium/Medium, vilket jag inser suger. Han står alltid med ryggen mot backarna istället för att ta löpningar framåt. Han är värdelös.

- Alla dom tre är offensiva, finns ingen balansspelare, Herrera, Jordan Hendersson, Kante, Wanyama är bra mittfältare att kombinera med en lite mer offensivare mittfältare, för just BPL så gillar jag Herrera som två-vägsspelare och med Kante som en liten defensiv iller som kan bryta upp spelet, och kanske en Wanyama som en stor jävla vägg mellan backarna och mittfältet.

Jag är helt värdelös med yttrar och formationer som kör med dessa (tyvärr) jag spelar för mycket från mitten och upp i planen, fungerar för mig och jag gillar att lira så.

Citat:
3. Vilken målvakt skulle du rekommendera av Cech vs Lloris, samt Bravo vs Mandanda?
Lloris är jag inne på men Cech är 11 cm längre, har dock sämre diving.

- Cech var skit i Fifa 16 för mig, inte spelat med Lloris eller Cech i årets upplaga, du kan alltid testa ena och sälja om du inte är nöjd, men jag skulle nog kört på Lloris då jag inte haft dåliga erfarenheter med honom tidigare.

Citat:
4. Mina custom tactics efter rekommenderad ändring.

Speed: 67
Passing: 50
Organised

Passing: 55
Crossing: 40
Shooting: 40
Organised

Pressure: 40
Aggression: 40
Team width: 55
Cover

Så som jag spelar: kör mycket väggspel med snabba löpningar framåt, samt genomskärare. Jag vet inte ens om detta är rätt då. Jag är ofta inte särskilt tålmodig och står sällan och passar mellan backarna i fem minuter. Jag fintar av nån på mittfältet och rushar sen fram med hela laget. Speglar siffrorna ovan min spelstil?

- Ungefär ja, du kan höja "Passing" på första kolumnen till samma som speed, brukar jag köra på.

Citat:
Vissa FIFA-proffs på YouTube t.ex, hävdade att man skulle sätta Pressure till 10 eftersom spelarna / backarna ska stanna där nere och inte springa iväg. Men då fick jag svar från några här som hävdade att jag behöver minst 50-60 i Pressure för att inte släppa igenom motståndarlaget och vinna tillbaka boll.
Vilket stämmer? Jag försöker verkligen begripa alla siffror ovan också. Jag har en aning om vad de betyder men det kanske är helt fel och därför jag inte får till det.

- Ej testat att köra 10 i pressure, brukar lägga mig runt 50, fungerar bra för mig.

Citat:
T.ex "Speed 67" innebär snabbt uppspel, men hur ser man effekten rent praktiskt i spelet? Medspelarna springer framåt mer? Vad betyder "Shooting 40", att spelarna inte riktigt löper framåt för att ta skott?
"Passing 55" betyder att man passar mycket och tar löpningar?.

- Skulle säga så ja, rent praktiskt så känns effekten som om att medspelarna går framåt och får samma flyt som du själv väljer att diktera spelet med, det blir en form av "synk" och blir mer naturligt spel.
Senast redigerad av Jochen- 2016-10-04 kl. 13:50.
Citera
2016-10-04, 14:08
Medlem
Citat:
Alla dom tre är offensiva, finns ingen balansspelare, Herrera, Jordan Hendersson, Kante, Wanyama är bra mittfältare att kombinera med en lite mer offensivare mittfältare, för just BPL så gillar jag Herrera som två-vägsspelare och med Kante som en liten defensiv iller som kan bryta upp spelet, och kanske en Wanyama som en stor jävla vägg mellan backarna och mittfältet.

Vad är definitionen av balansspelare? Medium/High? För Herrrea t.ex är ju High/High så han är ju offensiv han med? Vad tror du om Rooney? Han är Medium/High. Är han en balanslirare? Jag vill ha en mittfältare med riktigt bra skott. Fabregas är sådär, likaså Eriksen. Sigurdson är väl det närmaste en bra skytt man kan komma. Brukar aldrig spela med en CDM. Defensiv fotboll är trist.

Citat:
Jag är helt värdelös med yttrar och formationer som kör med dessa (tyvärr) jag spelar för mycket från mitten och upp i planen, fungerar för mig och jag gillar att lira så.

Vad kör du för formation?

Citat:
Ungefär ja, du kan höja "Passing" på första kolumnen till samma som speed, brukar jag köra på.

Okej, vad innebär 67 passing då, att de rör sig mer framåt? Kan vara kul att lära sig skilladen
Citera
2016-10-04, 14:08
Medlem
Någon som sitter inne på ett skönt lag för ca 120k?
Citera
2016-10-04, 14:10
Medlem
Vad lirar alla för formation? 8/10 gånger kommer jag upp mot 433(4), tycker den är riktigt tung och möta då..
Är det kanske något man ska testa, lirar just nu 4321.
Citera
2016-10-04, 14:17
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad är definitionen av balansspelare? Medium/High? För Herrrea t.ex är ju High/High så han är ju offensiv han med? Vad tror du om Rooney? Han är Medium/High. Är han en balanslirare? Jag vill ha en mittfältare med riktigt bra skott. Fabregas är sådär, likaså Eriksen. Sigurdson är väl det närmaste en bra skytt man kan komma. Brukar aldrig spela med en CDM. Defensiv fotboll är trist.

Vad kör du för formation?

Okej, vad innebär 67 passing då, att de rör sig mer framåt? Kan vara kul att lära sig skilladen

Wanyama är en balansspelare (länk mellan backar + mittfält/offensiv med helst M/H, kan också vara H/H) och det är bra för att säkra upp, behöver inte nödvändigtvis bli ett mer defensivt spel, bara ett bra block som säkrar upp när det väl blir anfall mot dig, för det kommer det bli.

Herrera är tvåvägsspelare, han spelar upp och trackar tillbaka för att vara defensiv, exakt den typen av spelare som jag vill ha i mitt lag.

Den perfekte CAM i mitt tycke i BPL, är Kevin De Bruyne, har men ej råd med honom, så borde Eriksen vara bra i en CAM roll, bra skott, kan också testa Harry Kane, stor, stark och bra skott.

Jag spelar med formationen 4-1-2-1-2 (2) diamant med CMs som yttrar eller 4-3-1-2 (liknande formation) eller 4-3-2-1 med ett tremanna anfall och tre mittfältare. Sedan varierar jag spelare såklart beroende på formation.

I min "huvud" formation kör jag Martial som LF och Wissam Ben Yedder som ST och med Gameiro eller Remy Cabella som CAM bakom dom.

Angående passing, ja, det känns som så iallafall kombinerat med hög speed, men allting går ju inte av sig självt, mycket beror på hur du bygger upp spelet (känns det som iallafall...)

Rooney kan fungera i CAM rollen, gjorde det för mig i Fifa 16, har inte spelat med honom i denna utgåva.
Senast redigerad av Jochen- 2016-10-04 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in