Citat:
1. Många skriver att spelarna på mitten (CAM/CM) ska kunna free roama för bästa effekt, dvs öppna upp ytor. Stämmer inte detta?
- Det kan ha varierad effekt, framförallt om du har 2 CDMs och vill att dom ska stanna i defensiva positioner ska du inte köra med free roam, men om du kör offensivt väggspel som du beskriver nedan, stanna kvar med free roam.
Citat:
Jag kör 4-3-3 (4), som funkade utmärkt i FUT 15/16 men nu vettefan. Kör Fabregas, Sigurdsson, Eriksen på mitten, alla med High/Medium workrate. Två yttrar med High/Medium men strikern Remy är Medium/Medium, vilket jag inser suger. Han står alltid med ryggen mot backarna istället för att ta löpningar framåt. Han är värdelös.
- Alla dom tre är offensiva, finns ingen balansspelare, Herrera, Jordan Hendersson, Kante, Wanyama är bra mittfältare att kombinera med en lite mer offensivare mittfältare, för just BPL så gillar jag Herrera som två-vägsspelare och med Kante som en liten defensiv iller som kan bryta upp spelet, och kanske en Wanyama som en stor jävla vägg mellan backarna och mittfältet.
Jag är helt värdelös med yttrar och formationer som kör med dessa (tyvärr) jag spelar för mycket från mitten och upp i planen, fungerar för mig och jag gillar att lira så.
Citat:
3. Vilken målvakt skulle du rekommendera av Cech vs Lloris, samt Bravo vs Mandanda?
Lloris är jag inne på men Cech är 11 cm längre, har dock sämre diving.
- Cech var skit i Fifa 16 för mig, inte spelat med Lloris eller Cech i årets upplaga, du kan alltid testa ena och sälja om du inte är nöjd, men jag skulle nog kört på Lloris då jag inte haft dåliga erfarenheter med honom tidigare.
Citat:
4. Mina custom tactics efter rekommenderad ändring.
Speed: 67
Passing: 50
Organised
Passing: 55
Crossing: 40
Shooting: 40
Organised
Pressure: 40
Aggression: 40
Team width: 55
Cover
Så som jag spelar: kör mycket väggspel med snabba löpningar framåt, samt genomskärare. Jag vet inte ens om detta är rätt då. Jag är ofta inte särskilt tålmodig och står sällan och passar mellan backarna i fem minuter. Jag fintar av nån på mittfältet och rushar sen fram med hela laget. Speglar siffrorna ovan min spelstil?
- Ungefär ja, du kan höja "Passing" på första kolumnen till samma som speed, brukar jag köra på.
Citat:
Vissa FIFA-proffs på YouTube t.ex, hävdade att man skulle sätta Pressure till 10 eftersom spelarna / backarna ska stanna där nere och inte springa iväg. Men då fick jag svar från några här som hävdade att jag behöver minst 50-60 i Pressure för att inte släppa igenom motståndarlaget och vinna tillbaka boll.
Vilket stämmer? Jag försöker verkligen begripa alla siffror ovan också. Jag har en aning om vad de betyder men det kanske är helt fel och därför jag inte får till det.
- Ej testat att köra 10 i pressure, brukar lägga mig runt 50, fungerar bra för mig.
Citat:
T.ex "Speed 67" innebär snabbt uppspel, men hur ser man effekten rent praktiskt i spelet? Medspelarna springer framåt mer? Vad betyder "Shooting 40", att spelarna inte riktigt löper framåt för att ta skott?
"Passing 55" betyder att man passar mycket och tar löpningar?.
- Skulle säga så ja, rent praktiskt så känns effekten som om att medspelarna går framåt och får samma flyt som du själv väljer att diktera spelet med, det blir en form av "synk" och blir mer naturligt spel.