Citat:
Ursprungligen postat av
tauqs79
Tack så mycket för tips som faktiskt är vettiga och hjälper. Jag har nu bytt ut Xhaka och kör Matic som CDM i samma uppställning, och han har varit kanon so far. Har börjat spela mycket mer defensivt och kör på säkra passningar och speluppbyggnad istället för att köra taktiken som de flesta gör, där de tar en snabb jävel, och springer förbi hela laget. Uppenbarligen fungerar det för vissa, men inte för mig. Jag har också bytt ut Martial, som jag inte tyckte passade i min spelstil, mot den mer passningssäkra Payet.
Har fortfarande problem att försvara, för även om jag kör defensivt och faller tillbaka så tycks moståndaren finta förbi mig i 9/10 en mot en-situationer, och det är oftast där jag släpper in mål.
Vad tror du om jag skulle börja köra en 4-2-3-1? Vem ska jag ha som CDM jämte Matic och vem av Lukaku och Sturridge bör starta i anfall?
Har dålig koll på EPL, men Kante verkar vara en bra kandidat med 80 pace, 80 def, 83 phy och m/h i workrate. Jag själv hade startat med Lukaku då jag gillar att spara pace tills spelarna på plan har tröttat ut sig.