2016-10-19, 15:38
Medlem
Gikts avatar
Alltså brukar ni tappa uppkoppling??
Det händer kanske två matcher per dag.
Alltid när man leder med två, tre mål i minut 92 +. Routern lyser för fullt så fattar inte!!!
Jävla fittspel
Citera
2016-10-19, 15:46
Medlem
Vilken allround striker rekommenderar ni i PL i 4-3-2-1? Kommer ha han inställd som stay central och targetman. Hur är Diego Costa? Har bara runt 130K kvar.
Citera
2016-10-19, 16:04
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vilken allround striker rekommenderar ni i PL i 4-3-2-1? Kommer ha han inställd som stay central och targetman. Hur är Diego Costa? Har bara runt 130K kvar.
Costa är riktigt bra!
78 mål & 17 assist på 106 matcher för mig. Inte de bästa statsen men han är så viktig i mitt uppspel (förvånandsvärt bra passningar) så därför rankar jag nog honom som en av de bästa anfallarna jag spelat med i år.
Använd mycket L2/LT så kommer han vara en kung för dig!
Citera
2016-10-19, 16:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Costa eller Lukaku.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Nagon som vet om den nya patchen fixar det overdrivna antalet skadade spelare i matcher?

Åkte på 3 skador under första matchen efter patchen. Helt fucking jävla sjukt. Och matchen direkt efter efter så byter jag in Dybala och Aubameyand när andra halvlek ska igång... Vad händer? Jo, båda två åker på skador
Citera
2016-10-19, 16:17
Medlem
eat2grows avatar
-
Citera
2016-10-19, 16:22
Medlem
waikikiis avatar
Satte ihop ett portugisiskt lag som jag tänkte ha som fitness squad under fut championship kvalet men det var ju åt helvete främst för backlinjen sög och saknad av en striker, kanske ska testa Eder men körde nu Danny som CF där han inte gjorde mycket nytta. Tror jag skrotar denna tanke med Quaresma var som vanligt grym dock är hans kondis katastrofal sedan förstår jag nu varför Renato går på 20k... Någon som har något kul utefter dessa två, behöver absolut inte vara ett One nation team.
Citera
2016-10-19, 16:46
Medlem
Tjabba!!

Tänkte fråga om lite råd!

Sitter just nu på detta Bundesliga laget http://www.futhead.com/squad-builder/SWPR1E0IS!00hC!w06u1x0PU!o0uQ!x0gFHi0i7!e0jQPe0El! M0NE!j0LM!E02Cvr0K6Cx/
och har ca 150k i banken. Säljer jag av allt ligger jag på 800-900K.

Undrar lite hur ni tycker jag ska göra för att behålla så högt värde som möjligt? Ska man sälja av alla spelare och köpa tex neymar som förmodligen kommer att öka i värder eller tycker ni jag ska hålla på spelarna och kanske köpa tex neuer eller boateng? känns lite som att alla spelare jag har kommer droppa i värde ganska kraftigt=/

Några andra tips på hur ett lag med tex neymar skulle se ut för runt 8-900k?

MVH
Citera
2016-10-19, 16:50
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Satte ihop ett portugisiskt lag som jag tänkte ha som fitness squad under fut championship kvalet men det var ju åt helvete främst för backlinjen sög och saknad av en striker, kanske ska testa Eder men körde nu Danny som CF där han inte gjorde mycket nytta. Tror jag skrotar denna tanke med Quaresma var som vanligt grym dock är hans kondis katastrofal sedan förstår jag nu varför Renato går på 20k... Någon som har något kul utefter dessa två, behöver absolut inte vara ett One nation team.
Provade Wilson Euardo H/M som FWD istallet for Eder M/M och det blev genast battre. Pizzi ar annan spelare som ar riktigt bra i offensiven.

Har har du min elva: http://www.futbin.com/17/squad/43748

Vill du ha en fyrbackslinje sa kor du pa Eliseu och Cancelo pa varsin kant och behaller Semedo och Oliviera!
Citera
2016-10-19, 16:58
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Provade Wilson Euardo H/M som FWD istallet for Eder M/M och det blev genast battre. Pizzi ar annan spelare som ar riktigt bra i offensiven.

Har har du min elva: http://www.futbin.com/17/squad/43748

Vill du ha en fyrbackslinje sa kor du pa Eliseu och Cancelo pa varsin kant och behaller Semedo och Oliviera!

Precis det försvaret jag körde med och det blev ju totalt våldtaget.

Är väl lite väl van med min linje utav Sandro-Kalibaliouli-Bonucci-Florenzi men Buffon bakom...

Fast å andra sidan vann jag precis en draft men en halvsunkig backlinje i 352 istället fast där fanns ju också Ronaldo och Bentekte men en Neymar på en kant. Ska lätt bygga min backup squad i den taktiken som jag faktiskt aldrig testat på innan, alltså aldrig. Kommit så långt som att otw Pjanic med Medel och Bigilia bakom då jag redan har dem över sedan ska jag testa IF Mandzukic där uppe, fick Eder för min vinst och han kan nog göra sig väl där bredvid. Men först vill jag ha in Barzagli och Di Maria till min main squad. Helvete mycket nu!
Senast redigerad av waikikii 2016-10-19 kl. 17:04.
Citera
2016-10-19, 17:01
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Precis det försvaret jag körde med och det blev ju totalt våldtaget.

Är väl lite väl van med min linje utav Sandro-Kalibaliouli-Bonucci-Florenzi men Buffon bakom...
Har du pengar sa testa denna och du blir den som valdtar: http://www.futbin.com/17/squad/151709
Min dromelva iallafall safort jag for Ronaldo i packs och grisar borjar flyga!
Citera
2016-10-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Byt ut Xhaka mot Matic.

En grej som ALLTID funkar när mitt a-lag som är fullproppat med stjärnor från Bundesliga bestämmer sig för att bli sämre än korpenspelare och lika sega och klumpiga som en långtradare är att byta till mitt b eller c-lag. Då går det plötsligt mycket bättre än vad det nånsin har gjort med a-laget trots att spelarna inte är ens i närheten lika bra.

Skaffa ett b-lag är mitt tips. Går att plocka ihop ett väldigt bra Serie A-lag för småpengar.

Sen kan du kanske testa att spela 4-4-2 med 2 CDMs om du känner att du blir överkörd. Lite så jag brukar göra. Brukar spela antingen 4-2-3-1 eller 4-1-2-1-2. Känner jag att motståndaren kör lite alltför hårt på press, högt tempo och att jag har läget under dålig kontroll så ändrar jag till 4-4-2 och kör possession för att lugna ner spelet ordentligt. Possession, drar ner på risktagandet och väntar tills h*n flyttar upp laget en bit, då försöker jag slå till. Vägrar h*n flytta upp laget, pressa och deformera sin struktur så håller jag helt enkelt i bollen och letar efter säkra passningsvägar uppåt. Tar det stopp så passar jag tillbaka och börjar om igen. Det funkar mot de allra flesta eftersom tålamodet börjar ryka efter en stund. Var inte rädd för att passa tillbaka när du känner att du inte kommer komma nånstans istället för att försöka med en svår pass eller göra en rambo och springa igenom allt med en gubbe vid sammlat försvar.

Och vad gäller försvar så se till att inte tappa strukturen genom att pressa och springa efter som en galning om du nu gör det. Det är alltid bättre att stå framför motståndaren och bollen än att springa efter och jaga. Är bollen i motståndarens halva så brukar jag oftast inte pressa. När bollen är vid mitten börjar pressingen. Använd gärna anfallarna och yttrarna i försvaret. Visst tappar man fitness, men tjänar stabilitet. Är de omsprungna så griper du in med mittfältare men försök se till att inte bli den som hamnar efter. Du ska absolut inte springa upp och pressa med backar. Hamnar din backlinje i strid med h*ns frontlinje så ska du falla tillbaka. Detta brukar oftast resultera i ett dåligt långskott. Att dribbla sig förbi eller slå en genomskärare blir mycket svårare när man faller tillbaka än om springer mot h*n.
Tack så mycket för tips som faktiskt är vettiga och hjälper. Jag har nu bytt ut Xhaka och kör Matic som CDM i samma uppställning, och han har varit kanon so far. Har börjat spela mycket mer defensivt och kör på säkra passningar och speluppbyggnad istället för att köra taktiken som de flesta gör, där de tar en snabb jävel, och springer förbi hela laget. Uppenbarligen fungerar det för vissa, men inte för mig. Jag har också bytt ut Martial, som jag inte tyckte passade i min spelstil, mot den mer passningssäkra Payet.

Har fortfarande problem att försvara, för även om jag kör defensivt och faller tillbaka så tycks moståndaren finta förbi mig i 9/10 en mot en-situationer, och det är oftast där jag släpper in mål.

Vad tror du om jag skulle börja köra en 4-2-3-1? Vem ska jag ha som CDM jämte Matic och vem av Lukaku och Sturridge bör starta i anfall?
Citera
2016-10-19, 17:06
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Har du pengar sa testa denna och du blir den som valdtar: http://www.futbin.com/17/squad/151709
Min dromelva iallafall safort jag for Ronaldo i packs och grisar borjar flyga!

Ah ne så tät är jag ju inte då hade de inte varit några problem, tror jag skrotar hela min portuigiska tanke för ett tag och kör på nyss nämnda. Men vill ju lira med Quaresma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in