Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-18, 20:32
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja man kan lugnt säga att Ann-Katrin var ett kapitel för sig. , nej jag tycker hon behandlade killarna riktigt illa i synnerhet stackars Per-Johan som verkligen var intresserad, hade en gåva till henne på resan och hon bara var kall. Sen när Linda gjorde återbesök fick han en kall handskakning till hälsning av henne som hon aldrig sett honom förut. Jag hade gett henne världens utskällning! Hon hade inget vett i huvudet och jag tror knappast hon haft någon relation innan och hon lär nog inte få det heller. Hon kan gott gå ensam på sin gård såvida inte nån bankar in lite vett i skallen på henne och får henne att inse att måste bjuda till ifall hon vill ha:

Men Ann-Katrin kanske sökte mannen i sitt liv och han sökte inte till henne, istället sökte bottenskrapet av bonnläppar o töntar.

Att Fredrik var övertygad om att Sofia var uppriktigt intresserad av honom var kanske inte så konstigt hon hade trots allt ansökt, åkt till godset o försökt charma honom.
Citera
2016-10-18, 21:48
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men Ann-Katrin kanske sökte mannen i sitt liv och han sökte inte till henne, istället sökte bottenskrapet av bonnläppar o töntar.

Att Fredrik var övertygad om att Sofia var uppriktigt intresserad av honom var kanske inte så konstigt hon hade trots allt ansökt, åkt till godset o försökt charma honom.

Ann Katrin såg ut som fan, hon hade nog kunnat varit medel om hon gjort nåt åt sina dubbla framtänder(såg ut som hon hade en prilla under läppen), skaffat en vettig frisyr och använt smink och inte klätt sig i urtvättade gamla T-tröjor och shorts! Hon gjorde inte en enda ansträngning att se acceptabel ut, klart som fan att bara bottenskrapet sökte till henne då.

Att en sjua skulle vara intresserad av en 3,5:a är naturligtvis för bra för att vara sant, sånt sker bara i sagornas värld. Det insåg han garanterat innerst inne också. Han valde ju rätt då han var attraherad av Sofia och inte alls av Lena. Men ännu mer rätt hade varit att stå emot produktionen och inte välja nån av dom.

Utseende före allt. Så är det ju. Baserat på detta faktum så är jag ganska säker på att Jennifer kommer välja den yngsta som såg någorlunda snygg ut. Per väljer sexiga Carola. Sigrid och Erik tippar jag inte då dom kanske inte väljer nån, Eriks tjejer kanske åker hem t.om.
Citera
2016-10-18, 22:24
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ann Katrin såg ut som fan, hon hade nog kunnat varit medel om hon gjort nåt åt sina dubbla framtänder(såg ut som hon hade en prilla under läppen), skaffat en vettig frisyr och använt smink och inte klätt sig i urtvättade gamla T-tröjor och shorts! Hon gjorde inte en enda ansträngning att se acceptabel ut, klart som fan att bara bottenskrapet sökte till henne då.
.
Jag håller med dig helt om Ann-Kristin men den enda karl som var något att ha var väl han som hon åkte båt med och som hon behandlade som kattskit.
Glädjer mig om han är gift, när inte Ann-Kristin vill ha en kunde man ju ta till repet eller flaskan eller gå i kloster.
Citera
2016-10-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jag håller med dig helt om Ann-Kristin men den enda karl som var något att ha var väl han som hon åkte båt med och som hon behandlade som kattskit.
Glädjer mig om han är gift, när inte Ann-Kristin vill ha en kunde man ju ta till repet eller flaskan eller gå i kloster.

Han är gift numera
Citera
2016-10-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Men snälla...

Sofia: http://w.cdn-expressen.se/images/b2/7c/b27c7457152001f4e3bca97c506222fb/760.jpg

Lena: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11121635/800/normal/b339c3a8ab220/29s00-bonde1-845.jpg

Vad tror du?

Han kan ju inte välja en tjej han inte är attraherad av. Det måste finnas fysisk attraktion, och Lena var ful. Ett resonemangsförhållande utan fysisk attraktion är inget att ha, eller tycker du det?
Det bästa han hade kunnat göra hade varit att inte välja nån av dom, för han visste ju själv innerst inne att sofia inte var ett dugg attraherad av honom utan faktiskt äcklad(eftersom han är ful likt Lena).

Nej klart man måste känna en attraktion, men sen finns det ju andra saker som också väger in. I alla fall för mig. Jo hade Fredrik inte valt någon av dessa hade han kanske sluppit hjärtesorg sen. Men mycket vatten har runnit under broarna sen dess och han är ju lycklig nu
Citera
2016-10-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jo, jag fattar att Fredrik bara gick på utseende när han valde Sofia. Såklart att man behöver vara attraherad av den man lever med men det räcker ju inte. Det måste ju finnas något mer. Nu förstod ju vem som helst att Sofia egentligen inte brydde sig ett dugg om honom men så är det ju. Vissa vill enbart vara med i tv och struntar i resten.

Nej håller med, visst att det ska finnas en attraktion men det måste finnas mera och det är den biten jag tror flera av bönderna missat, man ska ju ta reda på om personen har en insida som också attraherar, går värderingarna ihop med ens egna, hur fungerar man i vardagen, delar man gemensamma intressen osv. Finns inte dessa så kan inte ett vackert yttre bära upp en relation anser jag. Ja Sofia var ju inte svår att genomskåda, tjejerna hos Karl-Petter var väl också där för att synas bara.
Citera
2016-10-18, 23:43
Medlem
Citat:
Man behöver inte känna någon personligen för att kunna bilda sig en uppfattning. De flesta brukar mogna med åren. Träffar man någon som accepterar en för den man är blir det ju också lättare att slappna av och våga vara sig själv. Om man inte känner sig trygg är det lätt att det blir stelt och obekvämt och att man "klantar sig" och inte vet hur man ska bete sig.

Precis, men alla förstår ju inte det. Vi som tittar på BSF ser ju bönderna och följer deras öden och äventyr och givetvis bildar man sig då en uppfattning om dem efter deras ord och handlingar. Sen måste man inte känna bonden personligen.

Sant och det har ju en del bönder gjort, Fredrik exempelvis tycker jag, men även Karl-Petter, han sa ju själv att han mognat och växt efter programmet när Linda besökte honom, då hade han både sambo och barn. Är ju också bönder som mött kärleken efter programmet med kvinnor som sett dem och sen tagit kontakt och sen har det gjorts intervjuer där dessa sagt att nu känns det rätt och att dem kan vara sig själva. Att känna sig trygg och accepterad för den man är är ju två grundstenar. Det var ju det Catharina inte hade känt under sitt liv och se hur hennes liv förändrades när hon träffade Mikael från Boxholm
Citera
2016-10-19, 04:41
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det har ju kommit fram att produktionen låg nere en halv dag, för att de skulle reda ut allt.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/bondesokerfru/article23707865.ab

Erik är nog inte riktigt vuxen nog att stå för sina känslor, har sett liknande killar in real life.
Erik är inte en MAN, han är en pojkspoling och Sigrid är inte en kvinna som är i takt med sin ålder,
hon beter sig som en 14is, förmodligen är Sigrids döttrar mer mogna än mamsen.
Mentalt ligger Erik och Sigrid på samma nivå, men inte erfarenhetsmässigt.

Åh fan, det hade jag missat. Tack för info!

Och ja, är inte Erik och Sigrid den perfekta matchningen då?! Han har hela tiden sagt att han söker en äldre kvinna och hon i sin fjortismentalitet vill ha en förnämlig älskare i första hand (som viril 21-åring borde han ju passa utmärkt på denna post)
Citera
2016-10-19, 09:55
Medlem
tempeZZts avatar
Blänkare i Barometern idag med Jeniffer. Postar några nerkortade citat:

http://www.barometern.se/kultur-noje/det-blir-skamskudde-deluxe/

Citat:
Bonde-Jennifer drabbas av chock och tårattack i kvällens avsnitt av TV4:s Bonde söker fru.

Citat:
1. Vad är på gång i kvällens avsnitt?
– En av mina killar avslöjar att han har ett ganska brokigt förflutet...
Jag har svårt att hantera hans historia. Jag har sett avsnittet och det blir skämskudde deluxe men när en av killarna gör det han gör kan jag inte hejda mig.
Citat:
2. En annan av bönderna, Erik Bäckman, gav TV4 hård kritik och säger att han ångrar sin medverkan. Vad tänker du om det?
– Det handlar om hans natt med en av de andra bönderna. Han tycker att det är en överdrift men jag som var där kan säga att det som hände var ingen liten grej. Vi kommer nog att återkomma till det i programmet för det som hände fick ett efterspel. Det kan väl vara jobbigt att stå för sina gärningar.

Citat:
3. Ångrar du din medverkan?
– Nej. Jag är jättenöjd. Jag framställs som ett riktigt rivjärn men så mycket rivjärn är jag inte.

Speciellt fråga 2 är ju intressant. "Det var ingen liten grej". "Det som hände fick ett efterspel".

(EDIT: Jennifer menade jag ju såklart.)
Senast redigerad av tempeZZt 2016-10-19 kl. 10:23. Anledning: Fel namn
Citera
2016-10-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Precis, men alla förstår ju inte det. Vi som tittar på BSF ser ju bönderna och följer deras öden och äventyr och givetvis bildar man sig då en uppfattning om dem efter deras ord och handlingar. Sen måste man inte känna bonden personligen.

Sant och det har ju en del bönder gjort, Fredrik exempelvis tycker jag, men även Karl-Petter, han sa ju själv att han mognat och växt efter programmet när Linda besökte honom, då hade han både sambo och barn. Är ju också bönder som mött kärleken efter programmet med kvinnor som sett dem och sen tagit kontakt och sen har det gjorts intervjuer där dessa sagt att nu känns det rätt och att dem kan vara sig själva. Att känna sig trygg och accepterad för den man är är ju två grundstenar. Det var ju det Catharina inte hade känt under sitt liv och se hur hennes liv förändrades när hon träffade Mikael från Boxholm

En del verkar inte förstå vad det handlar om. Inget att bry sig om. Finns många genom åren som kanske inte varit helt redo och inte vetat vad de gett sig in på. Men samtidigt måste man prova sig fram för att kunna veta vad som är rätt. Just att kunna acceptera varandra tror jag är en förutsättning.
Citera
2016-10-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Åh fan, det hade jag missat. Tack för info!

Och ja, är inte Erik och Sigrid den perfekta matchningen då?! Han har hela tiden sagt att han söker en äldre kvinna och hon i sin fjortismentalitet vill ha en förnämlig älskare i första hand (som viril 21-åring borde han ju passa utmärkt på denna post)

Ja då skulle ju båda få det dem egentligen söker, men sen är det ju mycket annat som spelar in också.
Citera
2016-10-19, 12:44
Medlem
Citat:
En del verkar inte förstå vad det handlar om. Inget att bry sig om. Finns många genom åren som kanske inte varit helt redo och inte vetat vad de gett sig in på. Men samtidigt måste man prova sig fram för att kunna veta vad som är rätt. Just att kunna acceptera varandra tror jag är en förutsättning.

Nej det är ju inte alla som förstår det, och visst är det flera bönder och sökande som inte varit redo genom åren, men det är ju som du säger, man måste våga prova för att sen kunna veta vad som är rätt för en själv och vad man behöver i livet.

Tror många relationer spricker just på grund av att man inte accepterar varandra, så jag hoppas inte det blir så med årets bönder. Har ju även gjorts undersökningar på det där, att man inte accepterar sin partner och försöker göra om henne/honom är en större anledning till att relationer spricker än otrohet. Säger ju en del....

Idag blir det ju spännande att se vilka som kommer till gårdarna,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in