2016-11-10, 09:17
  #7621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tycker Per verkar rätt kluven inför allt som sker på gården vad det rör damerna.... , eller vad tycker du. Han var ju rätt lustig när damerna höll på med yoga och han stod och diskade och den ville ha honom med och han bara svarade kort..."Nej jag är upptagen".....

Allt känns så trist på Pers gård. Han är mycket mer tillbakadragen är jag först trodde. Har ingen aning om vad han känner för dem som är kvar nu när Thorild lämnat. Nej, det är väldigt stelt och lite deppig stämning.

Det är svårt att veta vad Per känner för Annelie? Han sa ju när hon skulle åka iväg att han egentligen inte ville att hon skulle komma tillbaka, betyder det att hon blir utröstad nästa vecka? Vad tror du?
__________________
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-11-10 kl. 09:52.
Citera
2016-11-10, 10:21
  #7622
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jösses vilken pli Sigrid har på sina stalledrängar. De är beredda att göra allt för henne.
Medan Jennifers oengagerat segar kvar i soffan.
Där har ni skillnaden mellan en kvinna som visar vad skåpet ska stå och en annan som omger sig med oengagerade slashasar.

Och Per, jösses, vågar inte ens säga till Anneli att han inte vill ha henne tillbaka, och till och med accepterar en puss. Konstaterar efteråt att han skulle behöva en hjärnskrynklare.
Jo, minst sagt lite mjäkigt. Stackarn.

Ja, att Linda hakat upp sig på det där med Erik och Sigrid, och tar upp det hela tiden. Hon tycker det var jättespännande, Sigrid-och-lammkött-kuttrasju:t.

Det var ju även komiskt att de andra killarna på Jennifers gård när de bara låg i soffan sedan blev avundsjuka på att David varit med Jennifer "hela morgonen". Det hade garanterat inte varit något problem för henne med mer hjälp. Dessutom, om man är intresserad så får man ju ge sig ut och se var tjejen ifråga är och hjälpa till själv. Inte ständigt bara sitta och vänta på att det skall komma arbetsuppgifter vid frukostbordet etc från bonden ifråga.

Killarna hos Sigrid verkar vara mer ett kompisgäng än Jennifers dito med.

Per borde verkligen sagt direkt att han inte ville ha tillbaka Anneli och det var väldigt synd att så inte skedde. Då hade han bara haft två kvar nu och haft möjlighet att verkligen lära känna dessa mer på djupet. Nu kommer Anneli tillbaka och kommer domdera igen och förstöra möjligheten för Per att lära känna de andra än mer. Fegheten bedrog verkligen visheten där hos Per.

Linda kanske är avundsjuk på att Sigrid fick till det med en ung kille och önskar nåt liknande själv och därför ständigt jagar med dessa frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Jag diggar Anders, han försöker verkligen intressera sig för vad som sker i stallet. Oj, ett sto som snart ska föla -vad spännande...not. Dock ser han som sagt malplacerad ut när han greppar högaffeln. Som du skrev så passar han bättre i en segelbåtshamn, han kanske kunde göra nåt program ihop med Harald Treutiger? Undrar om Anders spelar moderatbandy ?

Bertil ser skötsamt studentikos ut. Ok kille, ung, intelligent och försiktig i sitt sätt.

Richard verkar helt normal.

Sigrids killar har högre klass än Jennifers. Brandon är kufig, Charlie är slö och självupptagen. Den tredje killen är blyg och intetsägande.

Anders kan uppenbarligen ingenting om det där livet men är samtidigt väldigt ärlig med sina tillkortakommanden inom området vilket alltid är att föredra hos människor.
Svårt att sia om vem det till slut blir iaf.
Citera
2016-11-10, 10:32
  #7623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Måste komma med en analys själv också .
Tyckte det var självklart att Sigrid valde bort Matti... Bra karl, men alltför tråkig för henne. Tror hon väljer Richard, men är osäker på hurdan han är som person. Anders har jag börjat gilla!! Vilka träffsäkra analyser, smart karl där . Lilla Bertil borde inte vara där på gården alls...

Linnea på Eriks gård ger mig obehag... Så osäker! Oj flicka-lilla... Annars inget fel på flickan, men hon är för barnslig tyvärr. Och verkar svartsjuk!

Per gillar nog inte Anneli, tror han velat att hon INTE skulle komma tillbaka men hade inte modet att säga det i ansiktet på henne... Han verkar så mycket osäkrare än jag trodde faktiskt. Kan hända han inte är intresserad av nån av tjejerna. Å andra sidan har vi inte sett honom tillsammans med Carola än, och hon är han mest intresserad av, även om han borde välja Anette.

Jennifer väljer väl David... Synd att dessa två andra dokusåpadeltagare även fick komma med på gården. Charlie är inte att tas på allvar, Brandon har för många skelett i sin garderob. Jennifer ska nog ha en riktig karl.


Läste nu att Brandon mycket riktigt blivit mobbad under hela sin skolgång vilket ju många här spekulerat i. Alla människor jag känner till som blivit mobbade är helt förstörda för livet.

Tragiskt men samtidigt går det inte att tycka om resultatet. Brandon är ett bekräftelsekåt miffo. Jag kan ärligt inte se hur någon skulle orka med att leva med någon med sådant bekräftelsebehov.
__________________
Senast redigerad av Keus 2016-11-10 kl. 10:36.
Citera
2016-11-10, 11:08
  #7624
Medlem
Känns verkligen som det inte riktigt blev som Per tänkt sig. Det ska möjligtvis vara Carola då. Det blir inte samma succé som för dottern iaf, den saken är ju klar..

F.ö. instämmer jag med att Linnea verkar vara en riktigt drömtjej på många sätt!
Citera
2016-11-10, 12:09
  #7625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad är det du gillar hos honom? Jag tycker att han verkar ganska tråkig.


Tycker om hans personlighet, han erkänner sina brister men med glimten i ögat, kommer med träffsäkra analyser.
Citera
2016-11-10, 12:10
  #7626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Känns verkligen som det inte riktigt blev som Per tänkt sig. Det ska möjligtvis vara Carola då. Det blir inte samma succé som för dottern iaf, den saken är ju klar..

F.ö. instämmer jag med att Linnea verkar vara en riktigt drömtjej på många sätt!


Nej jag tycker Per verkar ganska ledsen och besviken på hela situationen och det är synd. Han kanske borde valt andra till gården? Jag vet inte, men är trist att han verkar så nere.
Citera
2016-11-10, 12:15
  #7627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Allt känns så trist på Pers gård. Han är mycket mer tillbakadragen är jag först trodde. Har ingen aning om vad han känner för dem som är kvar nu när Thorild lämnat. Nej, det är väldigt stelt och lite deppig stämning.

Det är svårt att veta vad Per känner för Annelie? Han sa ju när hon skulle åka iväg att han egentligen inte ville att hon skulle komma tillbaka, betyder det att hon blir utröstad nästa vecka? Vad tror du?


Ja jag trodde ju också att Per skulle ta för sig mycket mera och att det skulle vara väldigt fartfyllt på hans gård. Så blev fallet inte utan han verkar väldigt nere och funderar på mkt när det gäller damerna.

Jag tror att han kanske är missnöjd med sina val, eller att han kanske trodde damerna skulle vara annorlunda och sen blev det en besvikelse när dem kom till gården. När dem satt vid matbordet såg det ju ut som en begravning och att han skulle börja gråta. Jag vet inte när det gäller Per och Annelie, han sa ju att ena halvan av honom ville hon skulle åka och ej komma åter men andra halvan ville ha henne på gården och att det var den halvan som vann eller hur han sa. Hon lyckas nog charma sig kvar nästa vecka med.
Citera
2016-11-10, 12:43
  #7628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tycker om hans personlighet, han erkänner sina brister men med glimten i ögat, kommer med träffsäkra analyser.

Samma här . Han har härligt ärliga analyser, och har glimten i ögat. Han är dessutom inte lättlurad!
Citera
2016-11-10, 12:44
  #7629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jag tycker Per verkar ganska ledsen och besviken på hela situationen och det är synd. Han kanske borde valt andra till gården? Jag vet inte, men är trist att han verkar så nere.

Jo.... är verkligen förvånad över att det är så laamt på Pers gård..? Är han besviken på sina damer?
Citera
2016-11-10, 12:46
  #7630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag trodde ju också att Per skulle ta för sig mycket mera och att det skulle vara väldigt fartfyllt på hans gård. Så blev fallet inte utan han verkar väldigt nere och funderar på mkt när det gäller damerna.

Jag tror att han kanske är missnöjd med sina val, eller att han kanske trodde damerna skulle vara annorlunda och sen blev det en besvikelse när dem kom till gården. När dem satt vid matbordet såg det ju ut som en begravning och att han skulle börja gråta. Jag vet inte när det gäller Per och Annelie, han sa ju att ena halvan av honom ville hon skulle åka och ej komma åter men andra halvan ville ha henne på gården och att det var den halvan som vann eller hur han sa. Hon lyckas nog charma sig kvar nästa vecka med.

Jag tror inte ett dugg på Anneli.... Tror Per var för väluppfostrad för att säga att han inte ville att Anneli skulle komma tillbaka... Han kanske ändå tycker att hon livar upp stämningen. De övriga två är inte så skojfriska kan jag tycka!! Tror han hade velat att det hade klickat mellan honom och Torild (hette hon så?), hon som lämnade gården igår. Hon var ju ändå ganska så hurtig.
Citera
2016-11-10, 13:02
  #7631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Samma här . Han har härligt ärliga analyser, och har glimten i ögat. Han är dessutom inte lättlurad!


Nej Anders är riktigt smart, tycker han är mycket smartare än damen han dejtar . Genuin, glimten i ögat som du säger men kan nog ryta till rejält om det är nåt han inte gillar. Alla delarna helt enkelt.
Citera
2016-11-10, 13:05
  #7632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Jo.... är verkligen förvånad över att det är så laamt på Pers gård..? Är han besviken på sina damer?


Ja nåt är det ju som får honom att känna sig nere istället för upprymd. Anar att det grundar sig i en besvikelse på damerna av nåt skäl.....kanske han inte känner nåt alls för dem och vet innerst inne att han kommer stå själv efter programmet och tanken och vetskapen om det gör honom melankolisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in