2016-10-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tycker att hon verkar lite väl skör. Men är antagligen väldigt snäll.

Ja jag tror hon kan vara en underbar livskamrat, kanske fastnade för henne då min sambo i det närmaste är en kopia på henne. . Det sköra i en människa kan även vara det fina i alla fall i en del sammanhang och tror Erik har störst chans till nåt långvarigt med henne.
Citera
2016-10-21, 01:07
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag tror hon kan vara en underbar livskamrat, kanske fastnade för henne då min sambo i det närmaste är en kopia på henne. . Det sköra i en människa kan även vara det fina i alla fall i en del sammanhang och tror Erik har störst chans till nåt långvarigt med henne.

Jag tycker att både My och Linnea verkar vara alldeles för bra för Erik.

Och när det gäller Linnea så känns det som en tjej som alldeles för lätt skulle kunna bli utnyttjad om hon hamnade i en relation med fel person.
Citera
2016-10-21, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tycker att både My och Linnea verkar vara alldeles för bra för Erik.

Och när det gäller Linnea så känns det som en tjej som alldeles för lätt skulle kunna bli utnyttjad om hon hamnade i en relation med fel person.

Jo i det fallet håller jag med, tror att skulle hon hamna med en "badboy" så skulle det nog inte bli så roligt för henne. Hon skulle nog förlåta det mesta och inte våga hugga tillbaka. Och det är synd att tjejer som är fina och snälla ofta ska bli utnyttjade av fel killar.
Citera
2016-10-21, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Hon är nog lite för needy och "svag" för att vara en drömtjej i mina ögon. Med svag menar jag att hon verkar osäker och redan halvt förälskad i Erik och dessutom visar/berättar detta för sina konkurrenter. Det är ett tecken på svaghet då hon blir enkel att psyka om det finns någon tjej på gården som skulle vilja det, hon lägger sig liksom i underläge redan från start. Det visar också på dåligt självförtroende och låg självkänsla att hon sätter sig i den positionen. Detta är min högst personliga analys och åsikt naturligtvis, i ett annat sammanhang skulle hon kunna vara en drömtjej, men i detta forum blir hon en svag pjäs tyvärr.

Tror du någon av de andra tjejerna skulle göra så mot henne / dra nytta av det?? Alltid kul att höra andra bild av deltagarna. Den bild man fått så långt så verkar ju alla tjejerna Erik tog till gården tämligen snälla och än har man inte märkt av några bitchtendenser...men kanske kommer.
Citera
2016-10-21, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Ta en sån som Erik. Han ser ut som en vanlig svensk kille. Han verkar inte vara tråkig men inte så oerhört skön eller rolig heller. Är inte ful men inte speciellt snygg heller. Hur i helvete kan överlag väldigt vackra flickor söka till en sån kille?

Drömmer så väldigt många tjejer att bo på en bondgård eller vad fan är saken liksom. Ser tjejer saken som en tävling o vill vinna honom för den skull och inte personen Erik. Ta en som Nina illar pangbrud hon har sett honom 1 gång och verkar helt fucking dödsförälskad. Fattar inte ett skit.

De vill vara med i tv, där har du förklaringen.
Citera
2016-10-21, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag skulle också gärna vilja se ett möte mellan Annelie och Stefan & Hanna, man kan nog inte förutspå hur det skulle gå. Antingen så kör Annelie på i sin vanliga stil eller så är hon en helt annan människa nu för att hon som du säger verkligen är intresserad av Per. Men jag tror nog att hon kommer köra sin vanliga "Annelie-stil"...ränderna går ju sällan ur zebran som man säger....

Visst är det så, alla är värda en andra chans och man kan komma tillbaka till ett fungerande liv efter att ha gjort dumma saker och det var säkert så Jennifer tänkte när hon valde ut André att följa med till gården. Men som sagt, efteråt ångrade hon tydligen sitt val och tog tillbaka sin inbjudan. Har ju stått en hel del här i tråden, saker han har gjort som folk tydligen kollat upp, bland annat stalking och försök till köp av sexuella tjänster.

Nej tryggheten är enormt viktig i en relation och Jennifer uttalade ju sig själv i artikeln där det står att hon tog tillbaka sin inbjudan...."jag tror inte detta låg så långt bak i tiden eller var så avslutat som han först försökte påskina"

Alla kan förändras och jag tror att hon har lugnat ner sig och är mer seriös den här gången. Känns trist om man ska döma personer efter vad de gjort tidigare. När det gäller Jennifer känns det som att hennes val är klart, har hon haft en favorit redan från början och det blir nog svårt för henne att ge dem andra chansen att få visa vilka de är.
Citera
2016-10-21, 06:54
Medlem
Citat:
Ta en sån som Erik. Han ser ut som en vanlig svensk kille. Han verkar inte vara tråkig men inte så oerhört skön eller rolig heller. Är inte ful men inte speciellt snygg heller. Hur i helvete kan överlag väldigt vackra flickor söka till en sån kille?

Drömmer så väldigt många tjejer att bo på en bondgård eller vad fan är saken liksom. Ser tjejer saken som en tävling o vill vinna honom för den skull och inte personen Erik. Ta en som Nina illar pangbrud hon har sett honom 1 gång och verkar helt fucking dödsförälskad. Fattar inte ett skit.

Vissa snygga tjejer vill ha en ful kille för då känner de sig överlägsna och behöver inte vara rädda för att han ska vara otrogen.

TV samt tävlingsmomentet verkar göra tjejerna småkåta, tror inte det spelar så stor roll vem de ska "vinna".
Citera
2016-10-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Vissa snygga tjejer vill ha en ful kille för då känner de sig överlägsna och behöver inte vara rädda för att han ska vara otrogen.

TV samt tävlingsmomentet verkar göra tjejerna småkåta, tror inte det spelar så stor roll vem de ska "vinna".

och vissa snygga tjejer går inte efter utseendet
Citera
2016-10-21, 10:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Varför var det här avsnittet så mycket tråkigare än förra avsnittet ?
Varför tenderar BSF bli så seeegt in i serien? (det måste vara alla ufon vid speed-datingen som "gör" att det blir lite kul att kommentera i början?
Och så tillkom ju Sigrid och Erik som satte lite fart på programmet, det var lite annorlunda mot det vanliga ) Ja, ja, vi får se om det tillkommer några roliga (när de är taffliga är det ju ganska kul. Men vi har tex ingen udda Sebastian eller dylikt med den här säsongen) inslag. Oroväckande att det är ganska mainstream bönder som är med nu,
vars enda bidrag kommer bli "att de bjuder på sex"(enligt Linda Lindorff) eller?

Jag har sagt det förr och säger det igen, det är otroligt korkat av BSF att ens försöka gå åt sex-hållet. Det kommer bara generera i att dom tappar tittare. Man kanske önskar locka en yngre publik som komplement till nuvarande men det kommer inte ske utan istället kommer man tappa folk som iaf är en bit över de trettio.
Det tycker jag redan märks i snacket annorstädes än här i tråden att många tröttnat. Just BSF var ett program det ofta snackades om "vid kaffebryggaren" men nu har det alltmer försvunnit.
Jag har själv hört flera som slutat se det just för att allt fokus varit på "sex-affären". Det märks ju även delvis i tråden där flera skribenter från tidigare säsonger iaf inte skriver mer, antagligen för att dom tröttnat på det hela.

Jag är inte en moralkärring som inte tycker vi ska sex etc i tv men var sak har sin plats i utbudet.
Citera
2016-10-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
och vissa snygga tjejer går inte efter utseendet

Precis, det finns snygga tjejer som går efter annat, det är ju bara och titta på Pär-Ola, de tjejerna som sökte till honom såg ju mycket bättre ut än vad han själv gjorde, tycker jag då. Helene som var där var otroligt fin och sen var det väl en vacker ung norska också.
Citera
2016-10-21, 11:04
Medlem
Citat:

Jag håller med. Det måste väldigt väldigt konstigt för Lill-Erik att tjejer som aldrig skulle se honom utanför programmet nu beter sig som om han vore en oemotståndlig superhunk.
Citera
2016-10-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Alla kan förändras och jag tror att hon har lugnat ner sig och är mer seriös den här gången. Känns trist om man ska döma personer efter vad de gjort tidigare. När det gäller Jennifer känns det som att hennes val är klart, har hon haft en favorit redan från början och det blir nog svårt för henne att ge dem andra chansen att få visa vilka de är.

Ja jag hoppas för Pers skull att hon har lugnat ner sig och är mera seriös, men jag ser ju hellre honom med någon av de andra damerna om jag säger så.

Jo men ofta blir det ju så, man dömer folk efter vad de gjort innan i livet. Har du jobbat i affär, sen fått sparken för du stulit ur kassan, du anmäls och tar ditt straff, du har i regel väldigt svårt att få jobb efteråt just för att folk ser till den detaljen och tänker "en gång kriminell alltid kriminell". Är nog så en del resonerar gällande André och hans förflutna, som för övrigt om man får tro Jennifer inte är så förflutet.

Ja jag tror Charlie reser iväg utomlands med Jennifer och sen flyttar till henne på gården....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in