2016-10-17, 15:25
  #7009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Du menar de som dejtar själva på TV4 Play? Ja jag hoppas ju att de alla fyra ska finna kärleken men om jag ska säga någon av de fyra som jag tror lite extra på så får det nog bli Nils trots att ha säger att det går lite segt till Linda. Men han verkar stabil, lugn och veta vad han vill, han är ju också i den åldern då man inte vill leka runt.

Sen tror jag tvillingarnas chanser har ökat nu när man sett mer av dem i klippen, innan när de presenterades så "såg" kanske tjejer de som en och samma enhet men nu tycker jag man ser deras respektive personlighetsdrag mer. Också dem verkar genuina och jag hoppas det kommer gå bra för dem.

Man hoppas ju att det ska gå bra för alla även om vissa känns mer seriösa än andra. De flesta mognar väl när de blir äldre, man vet mer vad man vill och har lekt av sig med allt vad det innebär. Sedan är det ju såklart olika, man kan ju vara redo för att flytta ut på landet och leva familjeliv även om man är väldigt ung. Alla är inte roade av att festa, resa och "leva livet".
Citera
2016-10-17, 20:47
  #7010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
I vilken ålder vill man inte leka runt längre? Och vad har du för erfarenhet av det
Vore väl taskigt om någon av deltagarna ville "leka runt"? Alla är ju med för att söka sig en fru/man.

Men du har kanske rätt ändå, alla verkar inte helt seriösa. Och man vet ju inte vem som har de rätta avsikterna. Eller hur?



Ja bara utgick från de äldre personerna som jag känner och växt upp med och bland dessa är det iaf ingen som är intresserad av att leka runt. Ja jag vet inte...kanske är du som har med rätt. Men vi verkar ju eniga om att alla i programmet inte verkar helt seriösa
Citera
2016-10-17, 20:50
  #7011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Man hoppas ju att det ska gå bra för alla även om vissa känns mer seriösa än andra. De flesta mognar väl när de blir äldre, man vet mer vad man vill och har lekt av sig med allt vad det innebär. Sedan är det ju såklart olika, man kan ju vara redo för att flytta ut på landet och leva familjeliv även om man är väldigt ung. Alla är inte roade av att festa, resa och "leva livet".



Ja det är klart man hoppas och önskar att det ska gå bra för alla, och det kan ju mycket väl vara så att de som visar upp en oseriös sida nu är hur seriösa som helst om ett antal år. Nej sant, jag kände flera som inte var roade av att "leva livet" och festa när jag var yngre.

Sen tror jag dock att vissa bönder som var original aldrig kommer förändras...som Ann-Katrin och Roger. Fredrik har ju blivit en helt annan person nu efter giftermål och barn som man har kunnat se.
Citera
2016-10-17, 21:10
  #7012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är klart man hoppas och önskar att det ska gå bra för alla, och det kan ju mycket väl vara så att de som visar upp en oseriös sida nu är hur seriösa som helst om ett antal år. Nej sant, jag kände flera som inte var roade av att "leva livet" och festa när jag var yngre.

Sen tror jag dock att vissa bönder som var original aldrig kommer förändras...som Ann-Katrin och Roger. Fredrik har ju blivit en helt annan person nu efter giftermål och barn som man har kunnat se.

Ann-Katrin var verkligen en kategori för sig, visade inget som helst intresse för killarna och jag undrar om hon ens haft något seriöst förhållande. Det var konstant pinsamt och stelt på hennes gård. Hur det har gått för Roger sedan BSF vet jag faktiskt inte. Tyckte mest att han hade otur samtidigt som han var osäker och inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen. Hoppas i alla fall att han träffar någon till slut. Fredrik verkar ha blivit en mycket gladare person som är trygg i sig själv, kan ju bero på att han träffat en tjej som accepterar honom som den han är. I BSF var det mycket fokus på att han var så oerfaren och gjorde bort sig hela tiden. Han fick verkligen en "töntstämpel".
Citera
2016-10-17, 22:33
  #7013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ann-Katrin var verkligen en kategori för sig, visade inget som helst intresse för killarna och jag undrar om hon ens haft något seriöst förhållande. Det var konstant pinsamt och stelt på hennes gård. Hur det har gått för Roger sedan BSF vet jag faktiskt inte. Tyckte mest att han hade otur samtidigt som han var osäker och inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen. Hoppas i alla fall att han träffar någon till slut. Fredrik verkar ha blivit en mycket gladare person som är trygg i sig själv, kan ju bero på att han träffat en tjej som accepterar honom som den han är. I BSF var det mycket fokus på att han var så oerfaren och gjorde bort sig hela tiden. Han fick verkligen en "töntstämpel".


Ja man kan lugnt säga att Ann-Katrin var ett kapitel för sig. , nej jag tycker hon behandlade killarna riktigt illa i synnerhet stackars Per-Johan som verkligen var intresserad, hade en gåva till henne på resan och hon bara var kall. Sen när Linda gjorde återbesök fick han en kall handskakning till hälsning av henne som hon aldrig sett honom förut. Jag hade gett henne världens utskällning! Hon hade inget vett i huvudet och jag tror knappast hon haft någon relation innan och hon lär nog inte få det heller. Hon kan gott gå ensam på sin gård såvida inte nån bankar in lite vett i skallen på henne och får henne att inse att måste bjuda till ifall hon vill ha tvåsamhet.

Efter vad jag har läst i media så dejtar Roger på och hade sist jag såg en artikel någon tjej på gång i Stockholm, sen om det blev nåt med det vet jag inte. Camilla tog det ju slut med två månader efter deras resa till Turkiet och sen träffade han Agneta lite till och från en tid som jag fattat det. Gården han hade i programmet är såld och han är nu anställd på en annan gård, försökte ju utbilda sig till brandman men det lyckades visst inget vidare.

Ja och det var roligt att se att Fredrik blivit tryggare som person sen han fann den rätta tjejen, tycker dem var och är ett fint och mysigt par och deras lycka glädjer mig. Han var verkligen värd kärlek . Jo han fick ju en töntstämpel men enligt någon i tråden så sas det att det tydligen var än mer stollighet på hans gård än vad vi fick se, att produktionen försökte tona ner hans klanteri lite. Sen tycker jag det var synd att han valde den där Sofia som bara lurade honom för att få en resa till Cypern. Lena var ju den som var seriöst intresserad och som kunde mycket om lantbruk, men han valde en tjej som hade med sig handväska ut i ladugården och då gick det ju som det gick.


Så man är nog lite extra glad när man ser hans lycka nu
Citera
2016-10-18, 07:02
  #7014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja man kan lugnt säga att Ann-Katrin var ett kapitel för sig. , nej jag tycker hon behandlade killarna riktigt illa i synnerhet stackars Per-Johan som verkligen var intresserad, hade en gåva till henne på resan och hon bara var kall. Sen när Linda gjorde återbesök fick han en kall handskakning till hälsning av henne som hon aldrig sett honom förut. Jag hade gett henne världens utskällning! Hon hade inget vett i huvudet och jag tror knappast hon haft någon relation innan och hon lär nog inte få det heller. Hon kan gott gå ensam på sin gård såvida inte nån bankar in lite vett i skallen på henne och får henne att inse att måste bjuda till ifall hon vill ha tvåsamhet.

Efter vad jag har läst i media så dejtar Roger på och hade sist jag såg en artikel någon tjej på gång i Stockholm, sen om det blev nåt med det vet jag inte. Camilla tog det ju slut med två månader efter deras resa till Turkiet och sen träffade han Agneta lite till och från en tid som jag fattat det. Gården han hade i programmet är såld och han är nu anställd på en annan gård, försökte ju utbilda sig till brandman men det lyckades visst inget vidare.

Ja och det var roligt att se att Fredrik blivit tryggare som person sen han fann den rätta tjejen, tycker dem var och är ett fint och mysigt par och deras lycka glädjer mig. Han var verkligen värd kärlek . Jo han fick ju en töntstämpel men enligt någon i tråden så sas det att det tydligen var än mer stollighet på hans gård än vad vi fick se, att produktionen försökte tona ner hans klanteri lite. Sen tycker jag det var synd att han valde den där Sofia som bara lurade honom för att få en resa till Cypern. Lena var ju den som var seriöst intresserad och som kunde mycket om lantbruk, men han valde en tjej som hade med sig handväska ut i ladugården och då gick det ju som det gick.


Så man är nog lite extra glad när man ser hans lycka nu

Sofia hade ju sökt till en av de andra bönderna som också var med det året. Det är väl det största beviset på att hon aldrig var intresserad av Fredrik som person, hon ville enbart vara med i tv. Tror inte att han själv vet varför han egentligen valde henne. På ett sätt var det ju roligt när han gjorde en massa klantiga grejer men jag skulle gissa att det handlar om att han var nervös och inte kände sig trygg med situationen. Så det är kul att han hittat rätt nu.

Roger fick ju också en slags "töntstämpel" men jag hoppas att han träffar någon som passar honom. När det gäller Ann-Katrin undrar jag varför hon ens var med i programmet. Det kändes som hon hade bestämt sig redan från början att hon inte var intresserad och därför bjöd hon inte till. Det är helt okej att inte vilja ha ett förhållande men då är ju inte BSF rätt forum att vara med i. På ett sätt kan tycka att det är synd om henne samtidigt som jag känner att hon får skylla sig själv.
Citera
2016-10-18, 12:24
  #7015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Sofia hade ju sökt till en av de andra bönderna som också var med det året. Det är väl det största beviset på att hon aldrig var intresserad av Fredrik som person, hon ville enbart vara med i tv. Tror inte att han själv vet varför han egentligen valde henne. På ett sätt var det ju roligt när han gjorde en massa klantiga grejer men jag skulle gissa att det handlar om att han var nervös och inte kände sig trygg med situationen. Så det är kul att han hittat rätt nu.

Roger fick ju också en slags "töntstämpel" men jag hoppas att han träffar någon som passar honom. När det gäller Ann-Katrin undrar jag varför hon ens var med i programmet. Det kändes som hon hade bestämt sig redan från början att hon inte var intresserad och därför bjöd hon inte till. Det är helt okej att inte vilja ha ett förhållande men då är ju inte BSF rätt forum att vara med i. På ett sätt kan tycka att det är synd om henne samtidigt som jag känner att hon får skylla sig själv.


Ja just det, Sofia hade ju sökt även till Karl-Petter, men han ville ju inte ha henne eller hur det nu var. Så nej, hon brydde sig inte ett dugg om Fredrik, har ju varit andra såna tjejer med också, man ser ju att de bara är där för uppmärksamhet, när bonden visar vad han gör på gården så har det varit viktigare för somliga dejter att hålla på med läppglanset. Nej han gick väl troligen efter vilken tjej som var snyggast när han slutligen valde Sofia han tänkte med fel del av kroppen. Hade han tänkt med hjärnan så hade han säkert valt Lena istället. Tycker Sofia betedde sig fult och hoppas det slår tillbaka mot henne en vacker dag.

Ja jag tror Roger till slut kommer lyckas träffa någon, till skillnad från många andra bönder som inte hade mycket erfarenhet av tjejer så hade ju Roger väldigt gott självförtroende, han såg ju sig lite som tuppen i hönsgården och glömmer ju aldrig hans svar till en av dejterna. Tror Helene på hans gård sa..."åh Roger, jag trivs så bra i ditt sällskap" med kärleksfull blick på honom, och Roger bara svarar lite soft...."ja det finns en del som gör det ja"...... . Men Roger har ju glimten i ögat så att säga.

Det är ju allt annat än vad Ann-Katrin har eller hade, nåt mer kallt och otrevligt får man leta efter i BSF och jag undrar liksom du varför hon ens var med i programmet, hon hade ingen lust att träffa nån från första början och hon hade varken utseende eller en trevlig personlighet och trots det kunde hon inte visa det minsta lilla ödmjukhet inför sina dejter . Nej det är den bonde som jag tyckt riktigt genuint illa om!! Visst ur vissa synvinklar kan det ju vara lite synd om henne, eftersom hon är så rädd för män (verkar det som) och totalt socialt handikappad. Nej jag tror hon kommer vara ensam många år framöver...... Per-Johan som hon behandlade som skit på resan är däremot gift numera och bor i Skåne ...glädjande då han var värd att hitta kärleken, kanske än mer värd det efter att ha upplevt Ann-Katrin
Citera
2016-10-18, 17:55
  #7016
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Sofia hade ju sökt till en av de andra bönderna som också var med det året. Det är väl det största beviset på att hon aldrig var intresserad av Fredrik som person, hon ville enbart vara med i tv. Tror inte att han själv vet varför han egentligen valde henne. På ett sätt var det ju roligt när han gjorde en massa klantiga grejer men jag skulle gissa att det handlar om att han var nervös och inte kände sig trygg med situationen. Så det är kul att han hittat rätt nu.

Roger fick ju också en slags "töntstämpel" men jag hoppas att han träffar någon som passar honom. När det gäller Ann-Katrin undrar jag varför hon ens var med i programmet. Det kändes som hon hade bestämt sig redan från början att hon inte var intresserad och därför bjöd hon inte till. Det är helt okej att inte vilja ha ett förhållande men då är ju inte BSF rätt forum att vara med i. På ett sätt kan tycka att det är synd om henne samtidigt som jag känner att hon får skylla sig själv.

Men snälla...

Sofia: http://w.cdn-expressen.se/images/b2/7c/b27c7457152001f4e3bca97c506222fb/760.jpg

Lena: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11121635/800/normal/b339c3a8ab220/29s00-bonde1-845.jpg

Vad tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej han gick väl troligen efter vilken tjej som var snyggast när han slutligen valde Sofia han tänkte med fel del av kroppen.

Han kan ju inte välja en tjej han inte är attraherad av. Det måste finnas fysisk attraktion, och Lena var ful. Ett resonemangsförhållande utan fysisk attraktion är inget att ha, eller tycker du det?
Det bästa han hade kunnat göra hade varit att inte välja nån av dom, för han visste ju själv innerst inne att sofia inte var ett dugg attraherad av honom utan faktiskt äcklad(eftersom han är ful likt Lena).
__________________
Senast redigerad av 2mas 2016-10-18 kl. 18:03.
Citera
2016-10-18, 18:17
  #7017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Men snälla...

Sofia: http://w.cdn-expressen.se/images/b2/7c/b27c7457152001f4e3bca97c506222fb/760.jpg

Lena: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11121635/800/normal/b339c3a8ab220/29s00-bonde1-845.jpg

Vad tror du?



Han kan ju inte välja en tjej han inte är attraherad av. Det måste finnas fysisk attraktion, och Lena var ful. Ett resonemangsförhållande utan fysisk attraktion är inget att ha, eller tycker du det?
Det bästa han hade kunnat göra hade varit att inte välja nån av dom, för han visste ju själv innerst inne att sofia inte var ett dugg attraherad av honom utan faktiskt äcklad(eftersom han är ful likt Lena).

Jo, jag fattar att Fredrik bara gick på utseende när han valde Sofia. Såklart att man behöver vara attraherad av den man lever med men det räcker ju inte. Det måste ju finnas något mer. Nu förstod ju vem som helst att Sofia egentligen inte brydde sig ett dugg om honom men så är det ju. Vissa vill enbart vara med i tv och struntar i resten.
Citera
2016-10-18, 19:59
  #7018
Medlem
Kan alla människor, snälla sluta använda ordet "damer" när ni pratar om tjejer/kvinnor? Låter så urbota fånigt! Om inte det är argument nog så kan ni kanske tänka på att paradise hotel-adrian säger "damer" och han är ett stolpskott. Var inte lika töntiga som honom.

Jag har inget emot Sigrid eller vad hon har eller inte gjort med Erik men jag tycker inte det verkar som att hon verkligen vill finna sitt livs kärlek i det här programmet. Jag önskar att en bonde som känns lite mer seriös hade fått hennes plats, typ den äldre bonden eller den smala bonden (är dålig på namn).
Citera
2016-10-18, 20:17
  #7019
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är klart man hoppas och önskar att det ska gå bra för alla, och det kan ju mycket väl vara så att de som visar upp en oseriös sida nu är hur seriösa som helst om ett antal år. Nej sant, jag kände flera som inte var roade av att "leva livet" och festa när jag var yngre.

Sen tror jag dock att vissa bönder som var original aldrig kommer förändras...som Ann-Katrin och Roger. Fredrik har ju blivit en helt annan person nu efter giftermål och barn som man har kunnat se.

Känner du Fredrik ? Jag gör det och knappast en helt annan människa nej, 10 år äldre ja.
Citera
2016-10-18, 20:23
  #7020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Känner du Fredrik ? Jag gör det och knappast en helt annan människa nej, 10 år äldre ja.

Man behöver inte känna någon personligen för att kunna bilda sig en uppfattning. De flesta brukar mogna med åren. Träffar man någon som accepterar en för den man är blir det ju också lättare att slappna av och våga vara sig själv. Om man inte känner sig trygg är det lätt att det blir stelt och obekvämt och att man "klantar sig" och inte vet hur man ska bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in