2016-10-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
"Inte redo att lämna gården", någon som missat hela konceptet? Smart där Många har nog inte tänkt ett dugg varken på det här med avstånd eller om de är redo att flytta ut på landet, de vill enbart vara med i tv och ser det hela som ett "äventyr". Finns många exempel på det genom åren. Alla bönder har väl inte heller varit helt seriösa, en del har man ju undrat vad de ens gör i programmet. Finns ju också de som funnit varandra och blivit kära men sedan när vardagen kommit ikapp så har intresset svalnat. Det är nog inte så lätt att veta innan hur det kommer bli när allt lagt sig och man ska bygga upp ett nytt liv tillsammans. Så kanske det inte är så roligt längre.

Minns en bonde till från 2006, sen kallades "Pärra" och bodde utanför Sveg som tydligen var lite av en kuf precis som Börje som var med samtidigt. Men hittar inte några klipp på honom heller. Minns du nåt av honom?? Han dejtade tydligen själv men tänkte att du kanske såg hans presentation och när Linda lämnade breven??
Citera
2016-10-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ann-Christin var kanske inte direkt karl tokig men de karlar som sökte framstod ju också som Samhall gänget på turné, vilket byk.

Börje var vad jag minns inte med bland de fyra vilket var en skandal. Något pucko hade nämligen kommit på att de med flest insända brev skulle bli huvudpersoner i programmet. Året efter hade man med Bonde-Fredrik Karlsson som fick 8-10 brev men man ändrade upplägget till allmän succé.

Jag känner Fredrik lite ytligt och är övertygad om att filmteamet snarare fick försöka tona ned stolligheterna än att höja upp dem, hans verklighet går nämligen inte av för hackor...

Nej hennes karlar var ju inte direkt några höjdare heller, den enda som tog för sig var väl Gert som hon blev livrädd för och valde bort kvickt.

Nej han dejtade väl själv vad jag minns men jag tänkte mer på ifall han sa nåt kul eller avvikande i de två inslag han var med i?? Även om bonden dejtar själv så brukar man ju få se presentationsvideon som de gör långt innan och sen när Linda kommer med breven och en tjej ska ringas upp. Eller visade man ej det i första säsongen??

Okej, intressant, så vi hade bjudits på än mer stolligheter från Fredrik då om inte filmteamet hade tonat ner det hela , man hade ju gärna velat se allt, Fredrik var ju onekligen en personlighet och en legend i BSF
Citera
2016-10-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Minns en bonde till från 2006, sen kallades "Pärra" och bodde utanför Sveg som tydligen var lite av en kuf precis som Börje som var med samtidigt. Men hittar inte några klipp på honom heller. Minns du nåt av honom?? Han dejtade tydligen själv men tänkte att du kanske såg hans presentation och när Linda lämnade breven??

Kommer knappt ihåg något från de första säsongerna, det är ju så många år sedan. Så nej, det vet jag inget om.
Citera
2016-10-16, 14:09
Medlem
Citat:
Kommer knappt ihåg något från de första säsongerna, det är ju så många år sedan. Så nej, det vet jag inget om.

Okej, men tack i alla fall . Tänkte att du kanske visste nåt för du verkar ha koll när det gäller BSF.
Citera
2016-10-16, 14:12
Medlem
Citat:

Och jag missade tyvärr den första säsongen från 2006 och har bara sett glimtar från de klipp man kan finna på Youtube. Önskar att man kunde ha fått se den säsongen i sin helhet...men men
Citera
2016-10-16, 14:12
Medlem
Citat:
Okej, men tack i alla fall . Tänkte att du kanske visste nåt för du verkar ha koll när det gäller BSF.

Ja, jag vet inte riktigt men jag tycker det är kul med alla typer av dejtingprogram. Intressant att se hur personer beter sig i olika situationer och om det kan uppstå äkta kärlek. Det är lite häftigt på något sätt. Har väl mest kollat på klipp men annars vet jag inte direkt så hur det gått för alla som medverkat.
Citera
2016-10-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte riktigt men jag tycker det är kul med alla typer av dejtingprogram. Intressant att se hur personer beter sig i olika situationer och om det kan uppstå äkta kärlek. Det är lite häftigt på något sätt. Har väl mest kollat på klipp men annars vet jag inte direkt så hur det gått för alla som medverkat.

Ja visst är det så, jag tittade lite på olika dejtingprogram förut men nu är det bara BSF som gäller, det har fastnat i mitt hjärta på nåt sätt, men är väl att jag gillar landsbygden och den vackra natur som visas i programmet. Okej, då förstår jag, du har också mest kollat på klipp som jag då. Men lite konstigt att det inte finns ett enda klipp på Youtube med vare sig Pärra eller Börje...finns ju med de flesta andra bönder...
Citera
2016-10-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ja visst är det så, jag tittade lite på olika dejtingprogram förut men nu är det bara BSF som gäller, det har fastnat i mitt hjärta på nåt sätt, men är väl att jag gillar landsbygden och den vackra natur som visas i programmet. Okej, då förstår jag, du har också mest kollat på klipp som jag då. Men lite konstigt att det inte finns ett enda klipp på Youtube med vare sig Pärra eller Börje...finns ju med de flesta andra bönder...

Jag har sett BSF sedan det började, har inte du det? Finns massor med klipp från de säsonger som varit och det är ju kul.
Citera
2016-10-16, 16:10
Medlem
Citat:
Jag har sett BSF sedan det började, har inte du det? Finns massor med klipp från de säsonger som varit och det är ju kul.

Jag har sett alla säsonger utom just den första från 2006 och är nu i efterhand ledsen att jag missade den och från just den säsongen verkar det finnas väldigt lite klipp. Jag hittar ju som sagt inga med varken Börje eller Pärra. Har sett några med Micke som gifte sig med Marita och sen med Per-Martin och Andreas Westesson, men inte med de andra som var med 2006. Hittade bara nåt enstaka med Marcus från Gränna och han var ju den som fick mest brev i första säsongen (200 brev som ansågs som mycket på den tiden).
Citera
2016-10-16, 23:02
Medlem
Citat:

Kollar du även på TV4 play där man kan följa de andra 4 bönderna denna säsongen? Tycker det är rätt kul med detta nya inslag, men det verkar gå väldigt trögt för dem. Hoppas tvillingarna finner varsinn fin tjej. Dem verkar trevliga och gården är ju väldigt fin den med.

Nils nere i Skåne har man ju inte sett så mycket av men det går tydligen väldigt trögt för honom om man ska gå efter hans senaste samtal med Linda.

Vad tror du om deras chanser??
Citera
2016-10-17, 07:42
Medlem
Citat:
Kollar du även på TV4 play där man kan följa de andra 4 bönderna denna säsongen? Tycker det är rätt kul med detta nya inslag, men det verkar gå väldigt trögt för dem. Hoppas tvillingarna finner varsinn fin tjej. Dem verkar trevliga och gården är ju väldigt fin den med.

Nils nere i Skåne har man ju inte sett så mycket av men det går tydligen väldigt trögt för honom om man ska gå efter hans senaste samtal med Linda.

Vad tror du om deras chanser??

Nej, det har jag inte sett. Tycker inte det är så intressant faktiskt. Jag följer bara dem som blivit utvalda att vara med. Man hoppas väl alltid att de som medverkar ska hitta någon men de som dejtat på egen hand genom åren har jag ingen koll på alls.
Citera
2016-10-17, 09:28
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte sett. Tycker inte det är så intressant faktiskt. Jag följer bara dem som blivit utvalda att vara med. Man hoppas väl alltid att de som medverkar ska hitta någon men de som dejtat på egen hand genom åren har jag ingen koll på alls.

Nej okej, ja förut har man ju enbart kunnat följa de utvalda, detta är ju nytt för i år. Ibland kan jag även tycka att de som fått dejta på egen hand är de som varit vettigast och charmigast och egentligen borde fått vara i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in