Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-13, 00:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag skrev att hon var för hård för honom och inte mot honom. Tror inte han gillade att hon gjorde sig rolig på andras bekostnad och sedan var hon rätt bossig och det är inte en sådan fru han vill ha i huset.
För det första så tycker jag man kan ha distans till blondinskämt om man är blondin, ska avsändaren ducka för skämt som passar i alla andra sällskap som icebreaker bara för att en representant från Oslo :-) eller nått befinner sig i sällskapet.

Jag tycker då Daniel borde straffat ut sitt lilla svarthåriga fjolliga underdåniga favoritmjukisdjur som deltog i "mobbingen" med å gapskratta och ville visa att hon fattade.
Jaså man vill inte ha en fru? som försöker vara bossig, vad är det för karl som inte klarar av att sätta henne på plats borde väl en kvinna som antagligen tycker att en kvinna är en kvinna och en man är en man? 😝 tänka om det.. Ifall vi ska tro the average forumskrivarkvinna, dom sämsta förhållandena sägs väl vara där det inte bjuds på motstånd?

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ödmjukhet är när en person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar...vilket hon inte visade prov på.
På vilket sätt trotsade hon sina begränsningar då?, att skämta lite harmlöst på andras bekostnad..varför kan det kräva självuppfattning anser du?
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Dags att ochså utsätta dig för frågelådan, hur vet man om man är en hunk? hur ser en medelsvensson ut?

Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Har inte läst något av honom så kan inte yttra mig om det. Så är det ju, vissa lägger märke till detaljer, andra inte, inget konstigt med det.
Snickesnacka du! :-) alla utom jag ser dessa detaljer
Senast redigerad av Herr Bökberg 2015-11-13 kl. 00:55.
Citera
2015-11-13, 10:30
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tror att det i slutet kommer att stå mellan tjejen som är ifrån hans by och den han var och handlade med.

Marcus tycker jag verkar vara en otroligt tråkig människa, skulle inte förvåna mig om han i slutändan inte väljer någon alls. Efter att ha fått åka på semester då

Så blev det dock inte! :P

Kände på mig att det skulle stå mellan Hanna? och Pia. Hanna är dock inte helt fel men känns som att det blir Pia i slutändan.

Tycker Hästbonden är ännu tråkigare! Svårt att fatta att tjejerna är intresserade trots hästarna och pengarna.
Citera
2015-11-13, 11:00
Medlem
fitz-humes avatar
Pontus väljer gitarrtjejen (Lisa). Brunetten (Annie) är väldigt ytlig och egotrippad, hoppas hon åker ut snart.

Stefans val är inte helt lätt att gissa. Att det står mellan Pia och Hanna stod väl klart redan på speeddejtingen. Men vem av dessa två blir det? Återstår att se hur deras romantiska dejter går.

Älgbonden Daniel är pinsam att titta på nu. Hans val av brunetten/trebarnsmamman Alexandra är glasklart sedan länge och han vill knappt se i ögonen på Madeleine och Kajsa.

Och så var det den där knepige tönten Marcus, som fick ytterligare en kvinna på gården. Han har väl avverkat 14 stycken nu efter TV4's akuta insatser. Han kommer förmodligen att välja Ida. Nykomlingen på gården tycker inte jag ser helt tokig ut, vardagligt ansikte kanske men en fin kropp. Men att hon har två barn gör att Marcus väljer bort henne. Men varför fick hon då komma dit överhuvudtaget? Ibland känns det som att bönderna inte riktigt har tänkt till i sina urval, eller så har de tvingats ta dit någon bara för att göra handlingen mer spännande och variationsrik.
Citera
2015-11-13, 20:58
Medlem
Alexandra är sjukt taggad. Hon sitter alltid bredvid bonden och när han säger eller gör något som rör de andra tjejerna gör hon en konstig min och höjer på ögonbrynen.

Sen toppar hon med den klassiska projektionen att "de andra upplever mig som ett hot".
(Alltså, ingen har en aning om vad andra upplever, bara vad man själv känner. I detta fallet hot)
Citera
2015-11-15, 11:15
Medlem
I början verkade Stefan mest vara en pajas men nu känns han som den mest vettiga av årets bönder. Pontus är nog inte redo för något seriöst förhållande, undrar om det var han själv som sökte till programmet? Känns mest som tjejerna klagar på att han inte visar tillräckligt vad han tycker och tänker. Men hade det varit bättre om han visade klart och tydligt vem som var hans favorit? Det hade nog inte heller varit så populärt. Marcus känns så barnslig och det verkar vara speciella regler som gäller för honom. Nej, han känns allmänt ointressant. Daniel verkar redan ha bestämt sig för vem han kommer att välja.
Citera
2015-11-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Alexandra är sjukt taggad. Hon sitter alltid bredvid bonden och när han säger eller gör något som rör de andra tjejerna gör hon en konstig min och höjer på ögonbrynen.

Sen toppar hon med den klassiska projektionen att "de andra upplever mig som ett hot".
(Alltså, ingen har en aning om vad andra upplever, bara vad man själv känner. I detta fallet hot)

Men kom igen blondinerna ville ju knuffa i henne i badbaljan och smackade ännu högre på knäckebrödet när Alexandra klagade på att de andra tjejerna var så högljudda. Sedan sade ju Daniel redan på ett tidigt stadium att han valt tjej vilket är Alexandra och nej han varken vill eller behöver lära känna de andra tjejerna...
Citera
2015-11-18, 20:06
Medlem
Den nya på Marcus gård är verkligen ruggigt ful. Hon verkar tro att hon ska in till tansläkaren när hon pratar med kameran.
Citera
2015-11-18, 20:28
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Så blev det dock inte! :P

Kände på mig att det skulle stå mellan Hanna? och Pia. Hanna är dock inte helt fel men känns som att det blir Pia i slutändan.
Jag tror på Hanna faktiskt. De verkar mest lika och kommer nog att få kul ihop. Enda problemet kan ju vara att hon inte vill skaffa femtielva ungar?
Citera
2015-11-18, 20:31
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Den nya på Marcus gård är verkligen ruggigt ful. Hon verkar tro att hon ska in till tansläkaren när hon pratar med kameran.
Min partiella idol Keus kan inte hålla sig ifrån det ytliga precis som jag :-)
Vad menar du med att hon ska till tandläkaren?

Vad gäller denna rugguggla ska du se att Markus mot allas våra odds konserverar henne ( i en burk gelatin) för att hon har likadant fågelplyte med uvnäbb som Markus, för så pervers är verkligheten att man oftast väljer en partner som är en utseendemässig spegelbild av en själv.
Lisa 23, har likadan mun, hak och hals region som Pontus som av en händelse och är favorit

Annie 23 borde använda ansikts concealer, eller åtm hud concealer

Veronica 32, ser ut som sverigdemokaternas
gruppledare Mattias Karlsson!

Daniels troskyldiga uppsyn!
Skippa segmentet när det ska gås iväg och sluddra med enskilda stintor, det är ju bara intetsägande=jag vill vara kvar!, jag är känslomässigt förvirrad säger vi!, jag förståååååååår!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2015-11-18 kl. 20:45.
Citera
2015-11-18, 20:40
Medlem
Hakalabakalas avatar
Skönt att Marcus verkar ha lite vett i skalen iaf. Skickade hem hon han tog dit förra programmet
Citera
2015-11-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Min partiella idol Keus kan inte hålla sig ifrån det ytliga precis som jag :-)
Vad menar du med att hon ska till tandläkaren?

Vad gäller denna rugguggla ska du se att Markus mot allas våra odds konserverar henne ( i en burk gelatin) för att hon har likadant fågelplyte med uvnäbb som Markus, för så pervers är verkligheten att man oftast väljer en partner som är en utseendemässig spegelbild av en själv.
Lisa 23, har likadan mun, hak och hals region som Pontus som av en händelse

Annie 23 borde använda ansijts concealer, eller åtm hud concealer

Veronica 32, ser ut som sverigdemokaternas
gruppledare Mattias Karlsson!

Daniels troskyldiga uppsyn!
Skippa segmentet när det ska gås iväg och sluddra med, enskilda stintor, det är ju bara intetsägande=jag vill vara kvar!, jag är känslomässigt förvirrad säger vi!, jag förståååååååår!

Ha ha, ja givetvis måste vi vara lite ytliga. Grattis säger vi till Marcus som skickade hem ruggugglan. Hon visar tänderna så där överdrivet mycket som att tandläkaren ska komma åt.
Citera
2015-11-18, 20:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jehepp, tycker Stefans brunett är amazing, men han verkar välja rödtoppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in