Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Nja, något direkt fiasko tror jag inte det kommer bli. Tycker bara att det är tråkigt när personer får känslor för varandra och så funkar det inte pga. praktiska orsaker. Då är det ju synd att man söker om man inte har möjlighet att flytta på många framöver. Olycklig kärlek är ju aldrig roligt och att ha ett distansförhållande år efter år tror jag inte är en hållbar lösning. Så länge programmet går kan man ju skjuta det problemet åt sidan och bara leva här och nu men när tv-kamerorna slutat rulla så kommer verkligheten i kapp och då måste man ta tag i situationen. Inser man då att det inte går att lösa och att man inte kommer någon vart är det klart att det känns jobbigt. Samtidigt så vet ju deltagarna om det från början. Man vet ju själv om man är flyttbar eller inte om och bönderna är väl knappast beredda att ge upp sitt liv för att flytta till en lägenhet i stan.
Ja det håller jag med om, det är aldrig roligt när det uppstår kärlek och sen ska det spricka på grund av avstånd eller liknande. Nej olycklig kärlek är ju inte roligt alls och det har ju uppstått i BSF, tänker på Thomas från 2010 som föll för Ulrika Wiker som inte alls ville ha honom, eller Per-Johan som var intresserad av den kyliga Ann-Katrin.
Nej att ha en relation som är på distans kan man ju ha temporärt, men en del deltagare verkar ju tro att man kan ha det trots 40 mils resa, men det blir ju problem. Man vill ju leva ihop och dela vardagen och då gäller det ju att man är flyttbar, men även där verkar ju vissa sökande tro att bonden är beredd att flytta till dem

. Eller flytta till en lägenhet i staden där hon /han bor. Okej så då ska bonden resa 40 mil till jobbet varje dag då eller....

Var ju så Felicia trodde det var, hon hos Karl-Petter om du minns det?! "Nej jag valde att dra för Karl-Petter var ju inte redo att lämna gården"...
Så en del tänker inte..vill du ej flytta, sök då efter någon i ditt närområde och inte en bonde i Skåne om du själv bor i Umeå...svårare än så är det ju egentligen inte.