2016-10-11, 18:20
  #21613
Medlem
xyklopfs avatar
Maus linjen kommer göras om i framtiden. Så här kommer det att se ut:
Tiger (P) tier 7, - VK. 100.01 (P) tier 8, - Mauschen tier 9, - Maus tier 10.

En ny version av Mauschen testas nu på supertestservern:

https://thearmoredpatrol.com/2016/10/11/supertest-mauschen/

VK 100.01 (P) stats:

https://thearmoredpatrol.com/2016/09/28/vk-100-01-stat-changes-buffd/

VK 100.01 (P) bilder:

https://thearmoredpatrol.com/2015/09/18/vk-100-01-p-hd-renders/
Citera
2016-10-12, 00:52
  #21614
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man kan gå via KV-2 och S-51....
Har faktiskt testat den men den gav jag upp efter bara 5.000 intjänade xps. Med SU-8 har jag iaf 20.000 xps (av 45.000 typ) efter två vändor. Fast anledningen med SU-8 var att jag ville få alla vagnar framforskade. Har så lite kvar på det ryska trädet. Men det här blir nog som det engelska trädet. Allt klart utom arty (Säger bara "Crusader SP". Skulle hellre tillbringa en natt i samma cell som T-Bag från Prison Break än att jag köper tillbaka den vagnen! Herregud...).

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Råkade spela utan glasögon o ställde mig bakom egen grön o sköt autoeld..omg vilken idiot.Blev avstängd 2 timmar...skämmishatten på idag
Aha, en klassisk polsk snabbis bakifrån alltså! Hoppas det var lika skönt för dig som för han som böjde sig framåt och tog emot?

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
WG dev Q&A:

1. The premium Swedish tank will be promptly corrected in 9.17...

2. The Swedish branch and all that comes with it (consumables, inscriptions) is set to come in 9.17.

3. We have statistics to show what mods are used and are possibly game breaking. If it isn’t and is also not controversial, we’ll make efforts to add it to the game client.

4. I advise you to do is not to use illegal mods, because soon they will be bad anyway. And we always banned players for mission rigging.
1. Utöver radion säger de ingenting om vad som skall fixas till? Eller?

2. Finns det något datum för 9.17? Någon som hört något? Är det fortfarande jul som gäller?

3&4. Tror ni på det där? Kan de verkligen se alla mods som används? I så fall, hur svårt kan det vara att banna alla Tundra-aimbot-laserskitpiss användare?

Sen fattar jag inte vad de menar med "soon the will be bad anyway". Någon som har ett hum om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
OMC var inte klar ju...
Den är klar. Har kört med den sedan i fredags. Det är inte så mycket man behöver längre men jag har några smågrejer kvar, som t.ex. HD-maps. Grymt mycket bättre än WGs Picassokonst.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Maus linjen kommer göras om i framtiden. Så här kommer det att se ut:
Tiger (P) tier 7, - VK. 100.01 (P) tier 8, - Mauschen tier 9, - Maus tier 10.
Ah men va f*n!!!! Har just plågat mig igenom VK45.02A som är ett AS! (och VK45.02B som iofs är lite bättre) för att forska fram alla vagnar fram till Mausen... och så ändrar dom på trädet!? Argh! Typiskt...

(Fast VK 100.01 (P) ser ju onekligen lite cool ut).
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2016-10-12 kl. 00:59.
Citera
2016-10-12, 01:16
  #21615
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
1. Utöver radion säger de ingenting om vad som skall fixas till? Eller?

2. Finns det något datum för 9.17? Någon som hört något? Är det fortfarande jul som gäller?

3&4. Tror ni på det där? Kan de verkligen se alla mods som används? I så fall, hur svårt kan det vara att banna alla Tundra-aimbot-laserskitpiss användare?

Sen fattar jag inte vad de menar med "soon the will be bad anyway". Någon som har ett hum om detta?
Den är klar. Har kört med den sedan i fredags. Det är inte så mycket man behöver längre men jag har några smågrejer kvar, som t.ex. HD-maps. Grymt mycket bättre än WGs Picassokonst.

Ah men va f*n!!!! Har just plågat mig igenom VK45.02A som är ett AS! (och VK45.02B som iofs är lite bättre) för att forska fram alla vagnar fram till Mausen... och så ändrar dom på trädet!? Argh! Typiskt...

(Fast VK 100.01 (P) ser ju onekligen lite cool ut).

Om modsen: WG kommer släppa minipatchar regelbundet som gör att alla mods måste kodas om hela tiden, plus att de mest användarvänliga kommer implementeras i spelet. Om de har något hemligt spionprogram som upptäcker illegala mods vet jag inte.

Ang. svenska vagnen: Dagen innan den släpptes nerfades den (-10 m view range). Vad det är med radion vet jag inte. (Har inte vagnen själv... ).

Om Maus linjen: VK 4502 A har haft problem länge med uselt pansar för sin tier och 4502 B buffades så mycket den blev snudd på OP i rätta händer. Var tal tidigare om att Mauschen skulle ersätta "B" och att "B" skulle nerfas och bli en tier 7 premium vagn. Dock var Mauschen löjligt OP mot tier 7-8 vagnar, någorlunda mot tier 9 vagnar och löjligt UP mot tier 10 vagnar. Kan bli en separat gren/väg mot Maus också där man får välja mellan VK 100.01 eller VK 4502A.
Citera
2016-10-12, 11:45
  #21616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
3&4. Tror ni på det där? Kan de verkligen se alla mods som används? I så fall, hur svårt kan det vara att banna alla Tundra-aimbot-laserskitpiss användare?

Jag tolkar det som att de helt enkelt noterar vilka de populäraste moddarna är för eventuell implementering och inte handlar om att jaga de som använder illegala mods.
Citera
2016-10-12, 12:02
  #21617
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Haka inte upp dig så mycket på statsen Lättare sagt än gjort kanske, men jag tror de flesta spelare har cykler likt den du beskriver. Vissa perioder går det katastrof och vissa går det nästan overkligt bra. Kan iaf själv känna igen mig i din beskrivning

Enklare sagt än gjort när man har en vinnarskalle deluxe.

Men man vet att man gör bra ifrån sig när man får kärleksbrev, där man blir anklagad för att ha hackat spelet osv.
Favoriten är fortfarande den spelaren som tyckte jag var ett svin som körde in framför honom och blockade honom från att skjuta. enda tills jag förklarade för honom att hade jag inte gjort det så hade hans vagn blivit sönderskjuten direkt (jag hade över 3000 damage blocked i den matchen) till saken hör den att det var den gnällande spelare som gjorde all skada och dessutom fick killen av den fiende tanken..
Citera
2016-10-12, 16:22
  #21618
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Om modsen: WG kommer släppa minipatchar regelbundet som gör att alla mods måste kodas om hela tiden, plus att de mest användarvänliga kommer implementeras i spelet. Om de har något hemligt spionprogram som upptäcker illegala mods vet jag inte.
Det låter ju som ren idioti. Att hålla på så kommer ju bara att reta gallfeber på en stor del av spelarbasen. I så fall är det ju enklare att bara ta bort stödet för mods helt.

Personligen tror jag varken de har koll eller läget under kontroll. WG har bara anammat klassikern "if you can't beat them, join them" och nu försöker de bara skapa oreda i mod-communityn med sin egen rygg fri genom att implementera en del mods, på sitt eget sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Ang. svenska vagnen: Dagen innan den släpptes nerfades den (-10 m view range). Vad det är med radion vet jag inte. (Har inte vagnen själv... ).
Radion har bara typ 350 m räckvidd jämfört med alla andra liknande vagnar som har upp mot 6-700 m. Fast det största problemet är att motorn blir utslagen bara en humla flyger förbi eller att du råkar nysa bakom tangentbordet. Den skulle må bättre med en armor-buff men samtidigt så tycker jag ändå att den funkar ganska bra. Känns inte som någon paniknödvändighet (utöver radion) att buffa den. Eller vad säger ni som har den?

Tycker mig även ha sett en del del riktigt bra spelare som brassar omkring i den nu på slutet. Kan det vara en ny statspadderfavvo eller är min observation bara en tillfällighet?

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Om Maus linjen: VK 4502 A har haft problem länge med uselt pansar för sin tier och 4502 B buffades så mycket den blev snudd på OP i rätta händer. Var tal tidigare om att Mauschen skulle ersätta "B" och att "B" skulle nerfas och bli en tier 7 premium vagn. Dock var Mauschen löjligt OP mot tier 7-8 vagnar, någorlunda mot tier 9 vagnar och löjligt UP mot tier 10 vagnar. Kan bli en separat gren/väg mot Maus också där man får välja mellan VK 100.01 eller VK 4502A.
Kommer ihåg det där. Dom strök väl hela grenen efter att den var uppe på testservern eller nått sånt? Ja ja, vi får se hur det blir. Lite irriterande bara när man kör en grind bara för att låsa upp några vagnar som man har kvar i trädet och så ändrar dom på skiten.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2016-10-12 kl. 16:27.
Citera
2016-10-12, 18:14
  #21619
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det låter ju som ren idioti. Att hålla på så kommer ju bara att reta gallfeber på en stor del av spelarbasen. I så fall är det ju enklare att bara ta bort stödet för mods helt.

Radion har bara typ 350 m räckvidd jämfört med alla andra liknande vagnar som har upp mot 6-700 m. Fast det största problemet är att motorn blir utslagen bara en humla flyger förbi eller att du råkar nysa bakom tangentbordet. Den skulle må bättre med en armor-buff men samtidigt så tycker jag ändå att den funkar ganska bra. Känns inte som någon paniknödvändighet (utöver radion) att buffa den. Eller vad säger ni som har den?

.

9.15.1 var tydligen ett första test av vad WG "planerar" gentemot illegala mods. Det var därför de gick ut både på EU och NA servrarna och bad om feedback från spelarna. De har även bytt från actionscript 2 till actionscript 3 för att försvåra för vissa mods (warpack och sånt).

Rena info mods som inte ger fördelar i spelet, samt garage mods tar de till sig mer och mer- Tank "karusellen" t:ex.

Läst omdömen om svenska vagnen och väldigt många nämner just att motorn tål ingenting. Att radion var så svag trodde jag inte, även om det är en premiumvagn.

Gissa vad som kanske gör comeback i spelet? Minns ni gamla KV-1S med 122mm kanonen innan den gjordes om till två separata vagnar?
Nu testas denna på supertestservern (fast nu som tier 7 premiumvagn):

https://ritastatusreport.live/2016/10/04/kv-122-supertest-full-stats/

9.16 Patchnotes:

Samtliga buffs/nerfs till diverse vagnar:

https://ritastatusreport.live/2016/10/08/9-16-patchnotes/

Dock nämns inte att radio rangen på svenska vagnen sänktes från 360m - 350 m.

Chieftain testas just nu på EU servern:

https://thearmoredpatrol.com/2016/10/12/chieftain-spotted-on-eu/

WG har dock inte bestämt sig om den ska ingå i det vanliga tech trädet, eller om det ska bli en CW reward tank.
Citera
2016-10-12, 20:47
  #21620
Medlem
xyklopfs avatar
Imorgon 0600-0645 CET kommer en micropatch där vissa "tekniska saker" ska åtgärdas (vet inte vad).

Dessutom buffas strv´s m42-57 radio till 710m.

https://thearmoredpatrol.com/2016/10/12/world-of-tanks-micropatch-13102016/
Citera
2016-10-13, 23:10
  #21621
Medlem
xyklopfs avatar
Koden från kvällens stream:

QB8FDRVXAJN9K
Citera
2016-10-14, 00:49
  #21622
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Koden från kvällens stream:

QB8FDRVXAJN9K
Oooh funkade på na servern
Citera
2016-10-14, 12:01
  #21623
Medlem
perineums avatar
Att de stängde av chatten ingame med motspelarna är fan något av det bästa som hänt i det här spelet!
Visst är det tråkigt om man möter någon man känner igen eller har spelat med eller så och inte kan heja, men att man slipper idioter som dör efter 52 sek. och sen sitter och avslöjar var laget befinner sig är värt det!

Sen skulle de väl fixa till det att det laggar till när motståndarna blir spottade, men det tycker jag är värre nu än innan!

Klarade även av kineserna nu i T-44-100 missionet, lite roligt då jag bara har 59-16 och trodde aldrig att jag skulle klara det!
Kanske jag köper tokens för GB, Japsarna och ryssana ändå då det inte blir mycket pengar för en premium 8:a!

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Koden från kvällens stream:

QB8FDRVXAJN9K
Funkade bra nu på förmiddagen!
Tack & bock
Citera
2016-10-14, 12:11
  #21624
Medlem
Pilsnerpungs avatar
koden funkar inte för mig
man skriver väl in den på wargamings hemsida under: reedem wargaming code?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in