2016-10-10, 14:43
  #21601
Medlem
Ni som har ett crew med 1 eller fler perks i 42-57 - Vilka perks har ni?

Jag har SoS (Sisterhood of Steel) på samtliga, utöver det:

- 6th sense, Safe stowage
- Deadeye, snapshot
- Preventive maintenance, camo

Anledningen att jag frågar är att det känns som jag kanske borde valt någon annan perk någonstans eventuellt.
Citera
2016-10-10, 15:20
  #21602
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Ni som har ett crew med 1 eller fler perks i 42-57 - Vilka perks har ni?

Det är ovant med bara tre gubbar i vagnen. Jag har inte spelat så mycket så jag vet hur ofta man blir ammorackad, men om man behöver safe stowage så skulle jag sätta det på skytten. Chefen har för många bra och ha skills. Sixth sense som första på chefen är självklar efter det så blir det BiA som andra och efter det camo eller situational awerness och recon.

Skytten får Snap shot först, sedan BiA följt av Safe stowage, Camo och Deadeye i någon ording.

Föraren får Smooth ride, BiA och Camo. Efter det så blir det nog off-road eller clutch.

Ska man flytta över till heavy senare så är Repairs viktigt, repairs kan också bli viktigt för TD-linjen men det beror på hur statsen blir för den linjen.
Citera
2016-10-10, 15:31
  #21603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är ovant med bara tre gubbar i vagnen. Jag har inte spelat så mycket så jag vet hur ofta man blir ammorackad, men om man behöver safe stowage så skulle jag sätta det på skytten. Chefen har för många bra och ha skills. Sixth sense som första på chefen är självklar efter det så blir det BiA som andra och efter det camo eller situational awerness och recon.

Skytten får Snap shot först, sedan BiA följt av Safe stowage, Camo och Deadeye i någon ording.

Föraren får Smooth ride, BiA och Camo. Efter det så blir det nog off-road eller clutch.

Ska man flytta över till heavy senare så är Repairs viktigt, repairs kan också bli viktigt för TD-linjen men det beror på hur statsen blir för den linjen.

Mm det saknas minst en person i crewet Hur man än väljer perks blir det knasigt någonstans känns det som.

Har inte blivit ammorackad i den än, vad jag kan minnas. Men det kanske beror på hur jag tränat gubbarna också, sen så har jag inte kört så extremt många matcher med den heller. Typ 80 st.
Citera
2016-10-10, 17:14
  #21604
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Någon som köpt eller klarat T-44-100?
Jag är klar med tyskarna, fransmännen,tjeckerna och amerikanerna! ....
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Har klarat 4-5 nationer men jag ger nog upp den där stridsvagnen...
Herregud vad ni har rusat fram!? Har iofs inte jobbat inriktad på att få T44-100 men jag trodde att det skulle komma av sig själv bara man spelade på. Men knappast. Är klar med tyskarna och har förvisso USSR och USA inom räckhåll men resten kommer aldrig att hinnas klart i tid. Helt hopplöst. Och då kör jag ändå flera vagnar i t.ex. både det franska och engelska trädet varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Mm det saknas minst en person i crewet Hur man än väljer perks blir det knasigt någonstans känns det som.
Är inte det här lite orättvist eller grindas skill/perks fram fortare på en sådan här lite crew? Annars är det ju MYCKET orättvist t.o.m.
Citera
2016-10-10, 19:17
  #21605
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är inte det här lite orättvist eller grindas skill/perks fram fortare på en sådan här lite crew? Annars är det ju MYCKET orättvist t.o.m.

Enda bonusen är om man klickar i "accelerate crew training" på en elitad tank. Men det är helt klart sämre med färre i besättningen.
Citera
2016-10-11, 13:22
  #21606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud vad ni har rusat fram!? Har iofs inte jobbat inriktad på att få T44-100 men jag trodde att det skulle komma av sig själv bara man spelade på. Men knappast. Är klar med tyskarna och har förvisso USSR och USA inom räckhåll men resten kommer aldrig att hinnas klart i tid. Helt hopplöst. Och då kör jag ändå flera vagnar i t.ex. både det franska och engelska trädet varje dag.

Är inte det här lite orättvist eller grindas skill/perks fram fortare på en sådan här lite crew? Annars är det ju MYCKET orättvist t.o.m.

1) Det sker ju per automatik när man spelar mycket. Eftersom jag inte har något liv så blir det en hel del spelande om dagarna för mig, 50-80 matcher brukar jag nog snitta varje dag.

2) Samma dilemma som på vissa andra vagnar/autoladdare? Tänker på BC 25 t främst.

-
Om varje match tar i snitt 7 minuter så blir 80 matcher lite mer än 9h speltid...
__________________
Senast redigerad av Aggrovator 2016-10-11 kl. 13:26.
Citera
2016-10-11, 14:43
  #21607
Medlem
Bluebeast72s avatar
Räkade spela utan glasögon o ställde mig bakom egen grön o skör autoeld..omg vilken idiot.Blev avstängd 2 timmar...skämmishatten på idag
Citera
2016-10-11, 14:45
  #21608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Ni som har ett crew med 1 eller fler perks i 42-57 - Vilka perks har ni?

Jag har SoS (Sisterhood of Steel) på samtliga, utöver det:

- 6th sense, Safe stowage
- Deadeye, snapshot
- Preventive maintenance, camo

Anledningen att jag frågar är att det känns som jag kanske borde valt någon annan perk någonstans eventuellt.

samma som dig!
Citera
2016-10-11, 14:47
  #21609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Ni som har ett crew med 1 eller fler perks i 42-57 - Vilka perks har ni?

Jag har SoS (Sisterhood of Steel) på samtliga, utöver det:

- 6th sense, Safe stowage
- Deadeye, snapshot
- Preventive maintenance, camo

Anledningen att jag frågar är att det känns som jag kanske borde valt någon annan perk någonstans eventuellt.


Jag körde på:

Sixth sense, Camo
Camo, repair
Camo, repair

Snart färdig med anda skillen och kanske kommer speca om, problemet är att commander är radio operator också så man kan ju aldrig ta situation awareness som denna tanken behöver. Kommer dock ta BiA som tredje skill.
Citera
2016-10-11, 15:08
  #21610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnacurry
samma som dig!

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Jag körde på:

Sixth sense, Camo
Camo, repair
Camo, repair

Snart färdig med anda skillen och kanske kommer speca om, problemet är att commander är radio operator också så man kan ju aldrig ta situation awareness som denna tanken behöver. Kommer dock ta BiA som tredje skill.

Tack för input.

Hade gärna haft både mer camo och repairs, men nu prioriterade jag annat först. Som tur är finns det ju moduler för bägge ändamålen, om man vill det.
Citera
2016-10-11, 15:17
  #21611
Medlem
xyklopfs avatar
WG dev Q&A:


– The premium Swedish tank will be promptly corrected in 9.17, but as for me it is not bad still turned, it’s a better damage maker than most tier 6 medium tanks, I have something around 1.3 K damage and it’s not enough. But it is It depends on your abilities, but the concept of the tank remains unchanged.

– We will fix the radio on the new Swedish premium.

- Tiger II and VK 4502 (p) Ausf. A, both have terrible armor for their tier, in general, there is something that I want to do but how it would be possible to proceed in the current environment is problematic.

– The Swedish branch and all that comes with it (consumables, inscriptions) is set to come in 9.17.

-We have statistics to show what mods are used and are possibly game breaking. If it isn’t and is also not controversial, we’ll make efforts to add it to the game client.

– I advise you to do is not to use illegal mods, because soon they will be bad anyway. And we always banned players for mission rigging.

– Soon there will be information on the fight against illicit modes that you greatly enjoy it. Work is carried out firmly.


New Swedish Leak: Tier 8 Premium Medium:

https://thearmoredpatrol.com/2016/09/16/new-swedish-leak-tier-8-premium-medium/

Svenska vagnen L-60 blir årets julklapps vagn:

https://thearmoredpatrol.com/2016/10/11/free-tank-for-christmas/

I övrigt:

Nu på torsdag klockan 1800 CET kommer Mighty Jingles och Quickybaby att livestreama igen och dela ut en bonuskod till de som tittar. Koden kommer ge ett mission som ger dubbel XP om du hamnar bland de 5 bästa i laget, men bara vid bra matcher och vinst. Det nämns i senaste "mingles with jingles" (16,29 in i videon):

https://www.youtube.com/watch?v=jB9fUGZBGHM
Citera
2016-10-11, 17:25
  #21612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är en bug i QuickyBabys modpack. Kör man utan mods eller OMC så har man inte det problemet.
OMC var inte klar ju...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in