2017-06-14, 23:03
  #22813
Medlem
xyklopfs avatar
Obj 140 och T-62 är för lika varandra spelmässigt enligt WG och det ska ändras (hur vet jag inte).
Men det ska tydligen ske redan i nästa patch. Mer info kommer nog när de officiella patch notesen släpps.

Allmän info om kommande patch (9.19.1) :



SABATON och WG ska samarbeta:

https://thedailybounce.net/2017/06/12/inspired-by-metal-sabaton-collaborate-with-world-of-tanks/

https://www.youtube.com/watch?v=142XHx6_yOs


T-103 sedd på RU servern:

https://thedailybounce.net/2017/06/07/world-of-tanks-t-103-spotted-on-russian-server/


Strv 81 bilder:

https://thedailybounce.net/2017/05/29/world-of-tanks-swedish-strv-81-in-game-pictures/
Citera
2017-06-15, 10:10
  #22814
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Det borde du vara glad för nu när de ska "ses över"
Ha! Helt rätt tänk.
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Obj 140 och T-62 är för lika varandra spelmässigt enligt WG och det ska ändras (hur vet jag inte).
Det låter ju mer logiskt. Intressant. Undrar om man kommer att dra det långa eller korta strået i ändringarna? Vore ju grymt kul om man fick välja vilken man ville ha efter att ändringarna blivit officiella!? (Önsketänkande)
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Strv 81 bilder:
https://thedailybounce.net/2017/05/29/world-of-tanks-swedish-strv-81-in-game-pictures/
Risken är att WG inte fått den sista hundralappen från mig ännu, för den där ser ju onekligen rätt intressant ut. Bäst penn med standardammo i klassen och 254 i turretfronten (tror vanliga Centurion har runt 150 och t.ex. T25 Pilot runt 75?). Så man kommer att kunna nicka undan de flesta inlägg som skickas mot en. Den saken är säker. Gäller bara att hitta en bra ridge-kant att kika över.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-06-15 kl. 10:14.
Citera
2017-06-15, 11:46
  #22815
Medlem
Bluebeast72s avatar
Intressant läsning om nya japanska td linjen som är på g, det blir monster.

https://thearmoredpatrol.com/2017/06/13/japanese-td-line-proposal-part-ii-tier-vi-x/#more-50797


För övrigt har jag ny favo just nu, Bat Chat 12t tier8, vilken liten vessla , stygg o smyga runt de stora tomaterna med o ge bra med stryk sid o bakledes.
Citera
2017-06-15, 17:11
  #22816
Medlem
xyklopfs avatar
Första Polska premium vagnen:

https://thedailybounce.net/2017/06/15/polish-tier-vi-premium-medium-tank-pudel-stats-armour-pictures/


WZ-111 model 5A - ny kommande (?) Kinesisk tier X vagn:

https://thedailybounce.net/2017/06/15/wz-111-model-5a-incoming-tier-x-chinese-heavy-tank/


9.19.1 Supertest Patch Notes:

https://thedailybounce.net/2017/06/15/world-of-tanks-9-19-1-patch-notes/


Citat:
Risken är att WG inte fått den sista hundralappen från mig ännu, för den där ser ju onekligen rätt intressant ut. Bäst penn med standardammo i klassen och 254 i turretfronten (tror vanliga Centurion har runt 150 och t.ex. T25 Pilot runt 75?). Så man kommer att kunna nicka undan de flesta inlägg som skickas mot en. Den saken är säker. Gäller bara att hitta en bra ridge-kant att kika över.

Kan bara hålla med. Kommer köpa den när den kommer. Den verkar bli en riktigt brutal "ridgeline warrior". Det gnälls redan på forum och bloggar över den, och då är den inte släppt än.


Lite offtopic, så finns Strv 81 på War thunder och då är den utrustad med ATGM också...(det kommer den INTE att ha i Wot´s version).

https://www.youtube.com/watch?v=ei2ZKITCNhw
Citera
2017-06-15, 19:22
  #22817
Medlem
liddens avatar
Från i dag så börjar ranked 18:00.
Citera
2017-06-15, 19:58
  #22818
Medlem
franges avatar
Och det är ju självaste fan. Brände loss med S1an hela kvällen igår så lyckades precis få in tillräckligt med cash för att köpa loss E5an till slut, men då var klockan så pass mycket och inte många timmar kvar tills väckarklockan ringde - så det var bara att stänga ner utan att testköra den ens. Så satte mig nu, var tvungen att spela in lite mer silver för att fylla på service, camo osv

Men likt förbannat har RNG gått åt helvete igen - efter bara 4 spelbara dagar. Hade ju för fan nästan två veckor totalt ospelbart - fram till i måndags... Men nu 1/7 matcher med vinst med S1, 1/3 med SkorpG, och hittils 4 tvärförluster på rad med e5an. Trots att den är helt ny och man ju brukar få en "mjukstart" med lite bättre RNG de första typ 5 matcherna när man precis köpt vagnen...

Men nej. Det klassiska. Kaoslag där ingen vill spotta och alla lämnar de typiska passagerna på kartan vidöppen, går inte att spotta ett skit, allt man en siktar på tappar man spottingen av innan man ens hunnit sikta - och det mest typiska. Varenda djävla skott tvärmissar, även på typ 250 meter och trots fullt siktat. Trots att det är de vagnarna med absolut bäst accuracy i hela djävla spelet... Tror jag skiter i att ens försöka testa E5an i Ranked den här veckan.
Citera
2017-06-15, 21:53
  #22819
Medlem
xyklopfs avatar
Tiger 217 stats:

https://ritastatusreport.live/2017/06/15/tiger-217-stats/

Detta är alltså Otto Carius Tiger och inte Tiger 131 som också är på gång som premiumvagn.


Tiger 131 supertest stats:

https://ritastatusreport.live/2017/04/28/tiger-131-supertest-stats/


Och HT no. 6 finns ju redan att köpa. Det är även en Tiger 2 premiumvagn på g och även där finns ju Vk 45.03 att köpa.

Fast man lär väl köpa allihopa förr eller senare...
Citera
2017-06-16, 08:22
  #22820
Medlem
usch, igår drabbades jag av hög ping på över 100 och spelet blev ryckigt och ospelbart.

Men nu var det något annat jag skulle berätta

Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"

Har någon annan fått utstå attacker i garaget?

Vissa dagar flyter allt på och jag träffar åtminstone det jag siktar på även om jag inte gör skada, andra dagar skjuter jag uselt.
Citera
2017-06-16, 08:42
  #22821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"

Man får i princip 0 exp av att cappa, och få saker är så irriterande som bobs/noobs som cappar när matchen är vunnen och man ska in och farma skada...

Rent generellt så är det ett jävligt irriterande beteende från "mindre erfarna spelare", ni verkar aldrig ha koll på när man måste cappa, och när man ska ge blanka fan i det.
Citera
2017-06-16, 08:49
  #22822
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
usch, igår drabbades jag av hög ping på över 100 och spelet blev ryckigt och ospelbart.

Men nu var det något annat jag skulle berätta

Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"

Har någon annan fått utstå attacker i garaget?

Vissa dagar flyter allt på och jag träffar åtminstone det jag siktar på även om jag inte gör skada, andra dagar skjuter jag uselt.
Javisst har man fått "glada" pm i garaget efter man spelat dåligt nån match, men det har avtagit allt eftersom mina stats blivit bättre!
Har man bra stats kan man göra dåliga matcher som en noob inte skulle kunna göra utan att få gnäll(med det sagt påstår jag inte att du är en noob)!
Nu för tiden får jag oftast bara skit när jag spelat arty och fokuserat på att slå ut något unicum för det gillar de inte!

Bry dig inte och svara bara lite spydigt som du gjorde för alla kan inte vara bäst jämt!
Citera
2017-06-16, 09:04
  #22823
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venegar
Man får i princip 0 exp av att cappa, och få saker är så irriterande som bobs/noobs som cappar när matchen är vunnen och man ska in och farma skada...

Rent generellt så är det ett jävligt irriterande beteende från "mindre erfarna spelare", ni verkar aldrig ha koll på när man måste cappa, och när man ska ge blanka fan i det.
SKiter jag i, jag tar flaggan ibland av ren djävelskap när mupparna härjar.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har någon annan fått utstå attacker i garaget?
Faktiskt fått mest positiva kommentarer och frågor om jag vill gå med i klan dock mycket vanligare första åren, nu har spelarbasen gått från glad och positiv till sur och djävlig.
Citera
2017-06-16, 10:21
  #22824
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"
Det man får när man cappar är en högre EFF (och PR tror jag?). Även om man bara cappar delvis. Däremot måste det vara pågående cap vid slutsignalen. Delvis cap mitt i matchen räknas inte mig veterligen. Så jag kan ställa mig i cappen på slutet bara därför (i brist på annat att göra) - dvs när jag är för långt borta från att jaga ikapp den/de sista men cappen rimligtvis inte hinner bli klar innan alla skjutits ner. (Så att man slipper kärleksbreven i garaget efteråt).

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har någon annan fått utstå attacker i garaget?
Nästan aldrig. Däremot kan jag vara duktig på att skicka iväg mess själv när jag är på dåligt humör. Fast då nästan uteslutande bara till högrankade spelare som spelar som skit. (Det värsta jag vet är t ex när sånna som just blivit ljusblå i WN8 rankingen överdriver sin vilja att förbättra sina stats så till den milda grad att de är en bidragande orsak till att laget förlorar (t ex via överdrivet campande eller fegspel)). Eller tier X retards som får iväg 1 skott och gör 0 damage med typ en E100/Maus på Himmelsdorf eller liknande trots att de spelar mot tier VIIIor och lever större delen av matchen. Osv.

Jag borde inte... men ofta kan jag inte låta bli. Tror jag har WoT-tourettes eller nått sånt?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-06-16 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in