2014-04-28, 10:43
  #15613
Medlem
Kriminalarens avatar
Kan rekommendera att spela på NA-servern. Betydligt trevligare atmosfär, folk kan kommunicera, ingen skriver siemka och matcherna är betydligt oftare mer jämna och roliga.

Skulle det vara så att man ändå blir påhoppad är nicket ofta "Krzysztof[SiemkaPL4Life]...
Citera
2014-04-28, 10:45
  #15614
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du gnäller i varenda inlägg här i tråden. Dagens generation är bortcurlade och otroligt själviska och man kan inte göra åt det. Du får spela för dig själv, förlita aldrig på andra och tänk på dig själv och ha roligt istället vara bitter för du fick inget hjälp av andra i laget. Så fort du inser detta desto fortare du kan börja ha roligt när du lirar WoT randoms.

Blir sällan frustrerad när jag lirar wot, om jag dör så dör jag och lär mig av detta och förbättra mig till nästa gång.

Jag anser mig har nått "endgame" i WoT när jag har skaffat mig mina tigrer vilket var mitt mål när jag började WoT förra månad och jag fokuserar mig på att lira och ha kul, behöver aldrig stressa mig genom skit-tanksen för nå 10tiers. Du kan tänka så som mig. Ses ingame!


Ha, jag får riktiga vansinnesutbrott när jag stup-i-ett gör samma jävla idiotiska manövrar och självklart blir utslagen omgående.
Samma sak varenda gång - men nu, nu verkar det lämpligt att gå framåt.........pang!!! Jahapp....
Efter varje sådan match så tänker jag "nästa gång måste jag ha mer is i magen, lugnt och fint och bara vänta tills det är rätt tillfälle".
Men när nästa match börjar så är man där igen......bara för att man är irriterad från förra gången.


Det är då fan att man aldrig lär sig!
Citera
2014-04-28, 10:47
  #15615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Kan rekommendera att spela på NA-servern. Betydligt trevligare atmosfär, folk kan kommunicera, ingen skriver siemka och matcherna är betydligt oftare mer jämna och roliga.

Skulle det vara så att man ändå blir påhoppad är nicket ofta "Krzysztof[SiemkaPL4Life]...

Går det att flytta alla vagnarna till NA konto eller måste man skapa ny konto och forska genom allt igen? Skulle kunna tänka mig att lira på NA.
Citera
2014-04-28, 10:51
  #15616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha, jag får riktiga vansinnesutbrott när jag stup-i-ett gör samma jävla idiotiska manövrar och självklart blir utslagen omgående.
Samma sak varenda gång - men nu, nu verkar det lämpligt att gå framåt.........pang!!! Jahapp....
Efter varje sådan match så tänker jag "nästa gång måste jag ha mer is i magen, lugnt och fint och bara vänta tills det är rätt tillfälle".
Men när nästa match börjar så är man där igen......bara för att man är irriterad från förra gången.


Det är då fan att man aldrig lär sig!

Ja det är fan sant, därför man lirar tunga vagnar så man inte råkar dra iväg för snabbt. Kanske du får skaffa dig en sniper vagn och träna camping?
Citera
2014-04-28, 11:50
  #15617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha, jag får riktiga vansinnesutbrott när jag stup-i-ett gör samma jävla idiotiska manövrar och självklart blir utslagen omgående.
Samma sak varenda gång - men nu, nu verkar det lämpligt att gå framåt.........pang!!! Jahapp....
Efter varje sådan match så tänker jag "nästa gång måste jag ha mer is i magen, lugnt och fint och bara vänta tills det är rätt tillfälle".
Men när nästa match börjar så är man där igen......bara för att man är irriterad från förra gången.


Det är då fan att man aldrig lär sig!


32 k matcher... jag har fortfarande inte lärt mig

men de roligaste matcherna är där en sådan därringa manöver lyckas.

rusha fram med en obj 263 till mitten på kartan med fyren (helt glömt bort namnet) krångla sig upp från valley sedan äga sönder allt. Lyckas typ en gång av 20 med sådana där icke-tålamods övningar.
Citera
2014-04-28, 11:56
  #15618
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
32 k matcher... jag har fortfarande inte lärt mig

men de roligaste matcherna är där en sådan därringa manöver lyckas.

rusha fram med en obj 263 till mitten på kartan med fyren (helt glömt bort namnet) krångla sig upp från valley sedan äga sönder allt. Lyckas typ en gång av 20 med sådana där icke-tålamods övningar.


Men det är ju fan typiskt, man gör en sån jävla panndunks grej i en match, "fan jag skall ta den där jäveln bakom backkrönet fast jag vet att det står 6 st TD´s längre bakom honom och bara väntar" och sure enough - badaboom så är man död. Då blir man så jävla sur på att man inte kunde hålla sig still så i nästa jävla match så är man lite överirriterad och kan inte riktigt vänta tillräckligt länge, man ger sig ut några sekunder för tidigt, blir mos och nu är man riktigt förbannad och att man bara kan vara arg på sig själv ökar bara på frustrationen så nästa match.....ja den går ju inte direkt bättre.

Lösningen? Byter till arty och ger fan i att åka någonstans alls, kan nöja mig med att gnälla på att ingen scoutar.

Nej skillnaden mellan en average/low spelare som jag själv och en good/abnormal tycker jag är dom små marginalerna, dom bra spelarna väntar till exakt rätt sekund, åker precis så långt dom kan och skillnaden där emellan är fan inte särskilt stor, det rör sig om sekunder och meter.....men en avgrundsklyfta i erfarenhet.
Citera
2014-04-28, 12:00
  #15619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men det är ju fan typiskt, man gör en sån jävla panndunks grej i en match, "fan jag skall ta den där jäveln bakom backkrönet fast jag vet att det står 6 st TD´s längre bakom honom och bara väntar" och sure enough - badaboom så är man död. Då blir man så jävla sur på att man inte kunde hålla sig still så i nästa jävla match så är man lite överirriterad och kan inte riktigt vänta tillräckligt länge, man ger sig ut några sekunder för tidigt, blir mos och nu är man riktigt förbannad och att man bara kan vara arg på sig själv ökar bara på frustrationen så nästa match.....ja den går ju inte direkt bättre.

Lösningen? Byter till arty och ger fan i att åka någonstans alls, kan nöja mig med att gnälla på att ingen scoutar.

Nej skillnaden mellan en average/low spelare som jag själv och en good/abnormal tycker jag är dom små marginalerna, dom bra spelarna väntar till exakt rätt sekund, åker precis så långt dom kan och skillnaden där emellan är fan inte särskilt stor, det rör sig om sekunder och meter.....men en avgrundsklyfta i erfarenhet.


+ 1

samt att de bra spelarna inte bara väntar på rätt sekund de väntar på att händelser på kartan i övrigt stämmer också. Inte bara att de där 6 td's som står där framme är spottade, de har även precis skjutit också..

Jag hade en arty, sålde den, för jag har inte tålamod att spela den
Citera
2014-04-28, 12:09
  #15620
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men det är ju fan typiskt, man gör en sån jävla panndunks grej i en match, "fan jag skall ta den där jäveln bakom backkrönet fast jag vet att det står 6 st TD´s längre bakom honom och bara väntar" och sure enough - badaboom så är man död. Då blir man så jävla sur på att man inte kunde hålla sig still så i nästa jävla match så är man lite överirriterad och kan inte riktigt vänta tillräckligt länge, man ger sig ut några sekunder för tidigt, blir mos och nu är man riktigt förbannad och att man bara kan vara arg på sig själv ökar bara på frustrationen så nästa match.....ja den går ju inte direkt bättre.

Haha, precis det där känner jag igen! Jag är också för "trigger happy" och vill att det ska hända nåt. Hade en sån match på Himmelsdorf exempelvis, stod med min Chi-nu Kai och väntade runt hörnet i bananböjen nedanför slottet. Jag visste att det stod 4 TD:s och väntade på mig med siktet instället men nejdå, jag kunde inte vänta. Stack fram nosen, träffade en av dem och de andra mosade mig totalt!

Det tragiska är dock att man ändå hamnar hamnar halvvägs upp i resultatlistan när man förlorat matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Lösningen? Byter till arty och ger fan i att åka någonstans alls, kan nöja mig med att gnälla på att ingen scoutar.

Jag har snart spelat 1000 matcher och har aldrig spelat arty förutom en match med "Karl".

Jag hatar de där jävlarna och vill inte vara en del av problemet Det har ju dessutom varit sjukt mycket arty på sistone, 4 pjäser per lag är inget ovanligt.
Citera
2014-04-28, 12:26
  #15621
Medlem
swebarbs avatar
har lite freecredits över å tänkte köpa Rhm och spela med 150 kanonen, är den rolig eller? vet att dom har ju sjukt hög camo värde, vet ej hur många gånger jag blivt blåst av en sån jävel som kan fan skjuta och ändå jag kan inte se fanskapet.. man är ju sugen snipa med en sån.. va tycker ni som har den?
Citera
2014-04-28, 12:46
  #15622
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge

Jag har snart spelat 1000 matcher och har aldrig spelat arty förutom en match med "Karl".

Jag hatar de där jävlarna och vill inte vara en del av problemet Det har ju dessutom varit sjukt mycket arty på sistone, 4 pjäser per lag är inget ovanligt.


Arty är riktigt kul om man har en bra vagn, jag har mest kört tyska och ryska, Grille i tyska linjen gillar jag skarpt, den är riktigt bra - nästa i linjen, Hummel däremot, fan sicken skitvagn. Sikta tar en eftermiddag och ladda om resten av kvällen. Nä Grille gilla rjag bäst hittills i den linjen.
Testade även britternas linje, men har inte kommit till FV ännu så vi får se om den är något att ha.
Generellt är det väl så att ju snabbare dom siktar desto sämre range har dom.....vilekt är lite irriterande.
Citera
2014-04-28, 13:06
  #15623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har lite freecredits över å tänkte köpa Rhm och spela med 150 kanonen, är den rolig eller? vet att dom har ju sjukt hög camo värde, vet ej hur många gånger jag blivt blåst av en sån jävel som kan fan skjuta och ändå jag kan inte se fanskapet.. man är ju sugen snipa med en sån.. va tycker ni som har den?
i'm loving it...
Citera
2014-04-28, 13:48
  #15624
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du gnäller i varenda inlägg här i tråden. Dagens generation är bortcurlade och otroligt själviska och man kan inte göra åt det. Du får spela för dig själv, förlita aldrig på andra och tänk på dig själv och ha roligt istället vara bitter för du fick inget hjälp av andra i laget. Så fort du inser detta desto fortare du kan börja ha roligt när du lirar WoT randoms.

Blir sällan frustrerad när jag lirar wot, om jag dör så dör jag och lär mig av detta och förbättra mig till nästa gång.

Jag anser mig har nått "endgame" i WoT när jag har skaffat mig mina tigrer vilket var mitt mål när jag började WoT förra månad och jag fokuserar mig på att lira och ha kul, behöver aldrig stressa mig genom skit-tanksen för nå 10tiers. Du kan tänka så som mig. Ses ingame!

Att säga att jag gnäller i varenda inlägg här i tråden håller jag inte med om. Men den du refererar till håller jag med om. Man bör nog inte skriva av sig direkt efter några dåliga matcher, det tillför inte den här tråden något.

Jag ber om ursäkt för det .

Har en lång grind framför mig till vk4502b (kör inte premium heller längre) och slutmålet Maus i detta techträd. Sen får man se vad man väljer nästa gång, eller om man helt enkelt lägger ner spelet ett tag och gör något annat.

Det som gör mig så frustrerad är inte förlusterna i sig, utan det faktum att lagsamarbetet har blivit så mediokert. Kör oftast ensam nu, då det är uppenbart att en majoritet av spelarna har samma inställning.
Har platoonat några gånger och det är en rejäl skillnad då på de matcherna, jämfört med de hemskaste matcherna man har ibland; med teamkillers från starten, afk´s som kan sabba en hel match och dessa troll som dyker upp allt för ofta som enbart är med för att förstöra för de andra.

Men som du sa: man ska fokusera på det roliga i/med spelet, inte stressa, och släppa bitterheten när det går dåligt.

Ses ingame .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in