2016-10-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Har aldrig sagt att man ska anpassa sig, man ska vara sig själv. Men dessa pridebögar är ju knappast sig själva där. Om de frågar vad man gjort i helgen, det är väl bara säga att man var med partnern/flickvännen/pojkvännen på IKEA t.ex. En helt odramatisk outning. En majoritet kommer inte fråga vidare, några kommer kanske uttrycka "åfan, är du gay" eller liknande, extremt få kommer ta avstånd med avsky. Finns ingen anledning att basunera ut till alla hela tiden att man är gay.

Först tycker du att det är jobbigt när bögar säger att de är bögar vilket de gör oftast för att vara sig själva och slippa leva i lögn, sen säger du att man ska vara sig själv. Skärp dig.
Citera
2016-10-05, 19:12
Medlem
sycosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnsA

Tycker det är jobbigt att berätta att man är bög för nya människor men de flesta bryr sig inte. Tror det är något som man själv måste komma över,har dock inte gjort de själv än.

Instämmer med dig det är bara jobbigt och vad finns det för anledning att komma ut när man bara vill vara vänner och det fungerar bra så länge man inte kommer ut, eller? Dom lär ju känna dig. Har iaf blivit avskärmad från att komma ut till nya personer om inte dom också är gay vill säga.

Brukar du ljuga vid vissa tillfällen om dom frågar dig om du t.ex. knullat ngn tjej på senaste tiden? eller är du ärlig och säger att du är gay då? Vad tycker straights om att man ljuger om det? Spelar det någon roll?
Citera
2016-10-05, 23:00
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag vet inte hur det var när du kom ut för första gången, eller vem den där bögen i bestämd form singular du pratar om är, men för mig har den sexuella läggningen aldrig varit det viktigaste draget i min personlighet. däremot upplevde jag det tidigt som att jag behövde lägga korten på bordet för att kunna känna mig rak mot min omgivning. det visade sig att min omgivning också begärde att få veta (vilket bl.a. syntes i att några blev stötta av att jag inte hade sagt något tidigare).

där jag bor nu har jag bestämt mig för att inte komma ut på mitt jobb. det är ett experiment för att se om den där idén om att min sexualitet är min privatsak håller. hittills tycker jag nog inte att den gör det. på ett sätt är det skönt att slippa bli etiketterad, och det är rätt kul att flyga under radarn (jag får nu för första gången höra vad heterosexuella säger om homosexuella när de tror att ingen bög hör på), men å andra sidan skapar det en distans mellan mig och kollegorna att jag aldrig berättar något om mitt privatliv (medan de breder ut sig om sina fruar och barn oavbrutet). nu har det gått så många år att det bara skulle bli konstigt att komma ut, så jag får väl köra på så här tills jag byter jobb. facit av experimentet är att jag borde ha kommit ut från första början.

Är hetero, så jag har inte behövt komma ut Naturligtvis ska man komma ut inför nära o kära, bestäm själv vilka som behöver veta. Jag har lite svårt för typen som bara måste basunera ut att han är homo, för att det är det viktigaste i dennes liv.. För alla andra är det tämligen oviktigt vem denne sätter på. Varför göra en stor grej av det o om möjligt trycka ner det i halsen på allt o alla?
Citera
2016-10-05, 23:14
Medlem
TSK1453s avatar
När ni har "riktig" sex blir det i regel att ni töjer varandras brunhål eller är det mer kuksugande och smek och skick?

Är det så att vissa bögar i regel ger och andra tar?

Hur gör ni i duschen efter gymmet bland heterokillar? Jag skulle få stånd bland nakna kvinnor. Får ni stånd bland nakna killar? Måste ni inte gömma det för annars...
Undviker ni allmänna duschar helt?

Kan ni på något sätt förstå att heterokillar tycker det är det vidrigaste å mest förödmjukande som finns att suga en kuk eller ta den i tvåan?
Eller känns det helt naturligt för er?

Tittar ni mycket på bögporr på samma sätt som vi tittar på straight?

Varför är vissa bögar så fjolliga och vulgära medans andra bögar är mer "normala"? Är det ett spel?

Gillar ni shemales?

Erkänner ni att rent evolutionärt och biologiskt så är homosexualitet fel vad media än säger?
Senast redigerad av TSK1453 2016-10-05 kl. 23:18.
Citera
2016-10-06, 03:10
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
När ni har "riktig" sex blir det i regel att ni töjer varandras brunhål eller är det mer kuksugande och smek och skick?
Tro det eller ej, men det FINNS bögar som inte gillar analsex över huvud taget.

Citat:
De flesta är på någon form av spektrum, en blandning mellan att sätta på och bli påsatt, men det finns de som ser sig som exklusivt det ena eller det andra.

Citat:
Hur gör ni i duschen efter gymmet bland heterokillar? Jag skulle få stånd bland nakna kvinnor. Får ni stånd bland nakna killar? Måste ni inte gömma det för annars...
Tro mig, du skulle inte få stånd i duschen. Det har hänt mig en enda gång i mitt liv att det ens funnits en risk att jag skulle bli halvhård men det var inget som hände. Det är oftast inte en särskilt sexuell situation i duschrummet och helt ärligt är det oftast inte särskilt snygga killar där heller. Jag har svårt att tro att du skulle få full fräs även om du ser en snygging om hon är omgiven av tio pers du finner avtändande.

Citat:
Kan ni på något sätt förstå att heterokillar tycker det är det vidrigaste å mest förödmjukande som finns att suga en kuk eller ta den i tvåan?
För mig känns det snarare rätt vidrigt att befatta sig med en fitta. De där blygdläpparna, allt slaskande och slickande och ewwhh..
Jag kan förstå att personer inte ser poängen eller hur någon annan kan finna det upphetsande, men den tanken kan appliceras på mycket. Folk som tänder på smisk verkar välidgt konstiga bland de som inte tänder på det, med mera.

Citat:
Ja, det är väl klart?

Citat:
Varför är vissa bögar så fjolliga och vulgära medans andra bögar är mer "normala"? Är det ett spel?
Varför är heterosexuella så himla olika i hur de beter sig, i vad de gillar samt vilket uppförande de har? Är det bara ett spel ni sysslar med? Är det kanske till och med så att eftersom vissa män våldtar kvinnor så måste det betyda att alla män är likadana och egentligen också vill våldta kvinnor?

Citat:
Gillar ni shemales?
Det är inte något jag tänder på personligen. Har hört av fler heterosexuella att de tänder på shemales än vad jag hört det av homosexuella.

Citat:
Erkänner ni att rent evolutionärt och biologiskt så är homosexualitet fel vad media än säger?
Med det tankesättet skulle tex heterosexuella som aktivt väljer att inte skaffa barn vara värdelösa.
Att spotta ur sig miljarder ungar är inte det enda sättet något kan vara evolutionärt eller biologiskt. Det är snarare så att artens överlevnad som sådan kan vägas in och inte bara att alla individers gener ska försöka spridas. Lejonhonor har tex något som liknar dagis där de andra honorna hjälper till att ta hand om ungarna trots att det inte finns något egetintresse i om dessa överlever då de inte är mammorna. De har dock hittat ett system där arten som helhet överlever bättre om fler hjälper till att skydda och uppfostra ungarna, samt att om en hona stryker med vid någon jakt så kan dennes ungar ändå fortsätta tas omhand.
Homosexualitet kan ses som att det finns killar/tjejer som inte tävlar på samma marknad och därmed kan få frisedel vad det gäller att vara med i en grupp. Finns ju arter där alfa-hannen är ensam härskare och den enda som ligger med honorna i flocken, men han kan inte försvara sig mot alla andra som tävlar och vill ta över flocken. Då kan homosexuella män iersättning mot beskydd, mat och gemensakp hjälpa till att försvara alfa-hannen.
Sedan kan det ju bara vara så att vi kan ta hand om alla de där oönskade ungarna som ni breeders bara spottar ur er och slänger ut på adoption..
Citera
2016-10-06, 07:00
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Är hetero, så jag har inte behövt komma ut
aha, jag utgick från att du är bög eftersom du besvarade frågor i den här tråden (som heter "Bögar svarar på frågor").
Citat:
Naturligtvis ska man komma ut inför nära o kära, bestäm själv vilka som behöver veta. Jag har lite svårt för typen som bara måste basunera ut att han är homo, för att det är det viktigaste i dennes liv.. För alla andra är det tämligen oviktigt vem denne sätter på. Varför göra en stor grej av det o om möjligt trycka ner det i halsen på allt o alla?
det verkar alltså finnas åtminstone två svenska heterosexuella män som har träffat på den här bögen som alltid vill trycka ner sin sexualitet i andras hals. jag har inte träffat honom än.

däremot har jag ofta stött på en oförstående attityd från heterosexuella som känner sig obekväma med att man kommer ut i ett sammanhang där de har bestämt att det inte passar sig. samtidigt brukar de ha bestämt att det typ alltid är rumsrent att komma ut som heterosexuell i alla möjliga sammanhang. jag tycker lite synd om de här personerna och tänker mig att de kanske en vacker dag växer upp.
Citera
2016-10-06, 09:28
Medlem
Citat:

Gillar ni shemales?

Det är annorlunda som jag förstår till hetero världen där penetration innebär "riktig" sex. Bögar kan hålla på med annat som inte är analsex och det är "riktig sex". Vissa gillar inte analsex alls. Personligen är analsex en bonus, men jag tycker när vi suger, smeker och hånglar så har vi sex.

Eh, jag brukar inte vara i duschen med andra för jag går inte på gym eller så, men det betyder inte att som bög tänder man på allt och alla män. Jag brukar vara på nakenbad och där finns mycket ögongodis för mig (äldre män), men kan kontrollera min stånd ganska bra.

Att hetero tycker det är äckligt att suga kuk fattar jag, jag mår illa av tanken att slicka fitta. Dock tycker jag att killar ska experimentera med like med röven, det handlar inte om att vara bög utan att det finns mycket skönt där. Men det är inte för alla, inte ens för bögar. Men jag tycker man inte ska vara rädd eller känna sig som bög om man gillar ha ett finger i röven.

Ja...kollar på bögporr.

Människor är olika, konstigt.

Nej, jag vill ha män inte tjejer med kukar.

Homosexualitet började bli fel när religionen kom skärp dig. Homosexualitet har varit vanligt innan allt det där skiten.
Citera
2016-10-06, 13:34
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
jag utgick från att du är bög eftersom du besvarade frågor i den här tråden (som heter "Bögar svarar på frågor").

Behövs verkligen den typen av expertiskunskaper för att få göra sig hörd i en tråd som denna..?
Citera
2016-10-06, 14:24
Medlem
johanness avatar
Citat:
Behövs verkligen den typen av expertiskunskaper för att få göra sig hörd i en tråd som denna..?
jag förstår inte frågan. tråden är till för folk som vill ställa frågor till, och få svar från, bögar. vill du, som icke-bög, ge uttryck för dina åsikter om bögrelaterade saker finns det massor av plats i andra trådar. men inte här.
Citera
2016-10-06, 14:45
Medlem
Citat:

Du verkar ju vara helt ute och cyklar med din "kunskap", men det klart eftersom du inte är bög och svarar på frågor riktade till bögar.
Citera
2016-10-06, 15:12
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Du verkar ju vara helt ute och cyklar med din "kunskap", men det klart eftersom du inte är bög och svarar på frågor riktade till bögar.

Man kan alltså inte ens kommentera något i tråden om man inte är bög? Hoppas ni är lika restriktiva vad det gäller eget deltagande i trådar med heterosexuell inriktning, då ni inte har den kunskap som krävs för att ge valida svar...
Citera
2016-10-06, 16:55
Citat:

Det är nåt man vänjer sig vid. Det har man gjort sen man föddes. Om man som bög aldrig duschat bland andra killar, kan jag förstå om det är svårt att inte få stånd

Citat:

Vad du tycker om det är subjekt. Inte alla heterosexuella män tycker att det är vidrigt att stoppa in nåt i analen och stimulera g-punkten.

Citat:
Kollar bara på heteroporr men antar du syftar på de som är strikt homosexuella?

Citat:
Gillar ni shemales?
Tänder på vissa kvinnor, men shemales tilltalar mig inte.

Citat:
Erkänner ni att rent evolutionärt och biologiskt så är homosexualitet fel vad media än säger

Nej, men förstår hur du tänker. Med denna logik skulle det vara fel att använda kondom, p-piller, ha analsex oavsett kön på den man har sex med, etc. Naturen har inte något syfte egentligen. Det som överlever överlever. 99% av alla arter som funnits på jorden är idag utdöda. Förr i tiden när man saknade kunskap, hade heterosexuella större chans att hålla mänskligheten vid liv. Men om det fortfarande gäller idag vet jag dock inte om jag kan hålla med. Kolla bara hur det ser ut idag.
Senast redigerad av Guy86 2016-10-06 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in