Citat:
Ursprungligen postat av
tjenaretjenare
Zlatan var en utav världens bästa anfallare då, Thiago Silva var världens bästa mittback då jämför inte de med Icardi och Murillo. Sen har fotbollsvärlden förändrats sedan dess vad det gäller övergångssummor. Serie A är inte längre ett dödsbo? Jag tycker inte det förändrats nämnvärt då Pogba och Vidal gått vidare trots att de spelade i ett överlägset Juve som ville vinna Champions League, fortsätter Dybala att utvecklas ännu mer så kommer han gå förlorad inom ett par säsonger.
Försäljningen av Pogba var briljant. Inte en chans att han är värd mer för Juventus än vad Pjanic och Higuain är tillsammans. Juventus uppgraderade sig med den försäljningen likt de gjorde när de sålde Zidane och köpte in Buffon, Nedved och Thuram. Självklart tackar man inte nej till en fantastisk affär när ett desperat Utd slänger pengar på en.
Jag jämför inte Thiago Silva med Murillo, jag jämför honom med Bonucci. Båda två bland världens bästa backar, den ena var tvungen att gå, den andra stannar i Italien. Jag kan även jämföra honom med Romagnoli som Milan kunde behålla trots bud på 35 milj euro, 5 milj mindre än vad de tvingades sälja Thiago Silva för.
Försäljningen av Thiago Silva var ett måste för att få ekonomin att gå ihop, bara till jul vill Milan spendera hundtratals miljoner,och efter det ca 1 miljard per år likt Inter, ser du inte någon skillnad på situationerna?