Citat:
Ursprungligen postat av
tjenaretjenare
Du vet inte om de uppgraderat sig än, Higuain ska ju vara skillnaden i champions league vilket vi får se vad han blir och Pjanic har inte börjat bra. Du fotbollen har förändrat sedan man sålde Thiago Silva, summorna nu är helt annorlunda och att Murillo är en utav världens bästa mittbackar? Se skillnad på vilka situationer? Du sitter och pratar om några kineser som... Just det pratar.. Vi får se vad som händer och jag kan ge dig ett tips nämligen att ta inte saker för givet när det rör sig om kinesiska affärsmän.
Jag pratar om 2012 inte 1992, summorna skiljer sig åt men det är fortfarande jämförbart.
Citat:
Jag jämför inte Thiago Silva med Murillo, jag jämför honom med Bonucci. Båda två bland världens bästa backar, den ena var tvungen att gå, den andra stannar i Italien. Jag kan även jämföra honom med Romagnoli som Milan kunde behålla trots bud på 35 milj euro, 5 milj mindre än vad de tvingades sälja Thiago Silva för.
Ok?
Det finns inget krav på att Higuain ska vara avgörande i Champions league även om det är önskvärt. Juventus går inte under som klubb om de inte vinner Champions league. Pogba var inte avgörande i Champions league. Det räcker gott och väl att han fortsätter som han börjat säsongen med 1 mål/66 min dvs serie a:s överlägset bästa målsnitt och etta i skytteligan. Vad gäller Pjanic är han en briljant spelare som spelas in långsamt likt Dybala förra säsongen, att få honom för en tredjedel av Pogba är en strålande affär. Pogba om någon är väl den som börjat dåligt?