2016-10-02, 09:34
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.svenskafans.com/italien/caso-lazio-vad-hander-med-biancoceleste-pa-olimpico-559556.aspx. På många sätt finns det inget värre än Italienska supportrar, och Lazio är värst. Ok, ni var riktigt stora för 17 år sen, men det är kanske dags att inse att det var en exceptionell period. Supportrarna och framförallt ultrasen är större divor än spelarna. De kom trea för en se säsong sen, nästa går det sämre och då sjunker publiken från ca 35 000 till 10 00. Vad är det för stil av publiken egentligen. Och jag ser det gång på gång i italiensk fotboll. Går inte resultaten över vad man kan begära går inte folk på matcherna och stöttar sitt lag. Tar inte 6-7 lag clplatser ska det protesteras, och köps inte stjärnor in i Real Madrids kaliber ska det protesteras,gnällas och bojkottas.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-10-02 kl. 09:37.
Citera
2016-10-02, 10:15
Medlem
Det är ju kurvans bojkott som ger effekt.. Snarare ett exempel på hur stor makt de har.. Får imo ses positivt.. De vill vara fria på läktaren.
Citera
2016-10-02, 11:37
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
http://www.svenskafans.com/italien/caso-lazio-vad-hander-med-biancoceleste-pa-olimpico-559556.aspx. På många sätt finns det inget värre än Italienska supportrar, och Lazio är värst. Ok, ni var riktigt stora för 17 år sen, men det är kanske dags att inse att det var en exceptionell period. Supportrarna och framförallt ultrasen är större divor än spelarna. De kom trea för en se säsong sen, nästa går det sämre och då sjunker publiken från ca 35 000 till 10 00. Vad är det för stil av publiken egentligen. Och jag ser det gång på gång i italiensk fotboll. Går inte resultaten över vad man kan begära går inte folk på matcherna och stöttar sitt lag. Tar inte 6-7 lag clplatser ska det protesteras, och köps inte stjärnor in i Real Madrids kaliber ska det protesteras,gnällas och bojkottas.

De är ju tydligen världens mest passionerade fans..
Citera
2016-10-02, 17:51
Medlem
Cagliari startade säsongen tämligen uselt. En poäng (där man hämtade upp tvåmåls-underläge mot Roma!) efter tre matcher. Men på de fyra senaste matcherna har man tre segrar och endast en förlust (utklassade av Juventus på bortaplan).

Men samtidigt så imponerar man inte spelmässigt. Vändningen för Cagliari har sammanfallit med att nummer 10 Joao Pedro kom tillbaka efter sin långtidsskada. Han fungerar riktigt bra som trequartista bakom Borriello & Sau. Men han skadade sig igår, och kommer att vara borta i fyra månader...

Den unge Barella är alternativet som spelade de första matcherna. Och gjorde det visserligen bra, men det är inte helt lätt att klara trequartista-rollen som 19-åring.

Rastelli valde därför Di Gennaro som trequartista. En spelare som är vansinnigt underskattad och som jag hyllade förra säsongen. Dock spelade han då som regista.

Han gör alltså en motsatt Pirlo-vandring och spelade som trequartista idag. Och han glänste. Gjorde snyggt ledningsmålet och låg bakom det andra. Samtidigt var han nog matchens enda behållning. Inget av lagen imponerade.

Men Cagliari har nu 10 poäng.
Citera
2016-10-02, 20:25
Medlem
Milan vann en galen match mot Sassuolo. Man visade en fantastisk inställning och moral. På de fyra senaste matcherna har man tre segrar och en oavgjord. Fast matchen visade såklart även på svagheter... Men den var jävligt underhållande.

Nu snart Roma mot Inter.
Citera
2016-10-02, 22:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Till veckan kommer det nog ut en intervju som jag har gjort med Södermalms calcionisten.
Citera
2016-10-03, 00:19
Medlem
snillet_1s avatar
Manuel Locatelli efter att ha vänt Milan från förlust till vinst:

https://www.youtube.com/watch?v=gcxE_m1WoZ0

Donnarumma, Calabria, De Sciglio, Locatelli men även Romagnoli och Niang. Det finns en grupp duktiga ungdomar att bygga vidare på här.
Citera
2016-10-03, 12:46
Medlem
azisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Donnarumma, Calabria, De Sciglio, Locatelli men även Romagnoli och Niang. Det finns en grupp duktiga ungdomar att bygga vidare på här.

Förutsatt att man får behålla dem. Jag hoppas innerligen att man får behålla dem och faktiskt bygga ett riktigt lag runt en stabil stomme.
Citera
2016-10-03, 13:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag ska intervjua en Södermalms il calcionisti som jag gick i mellanstadiet med och vi har inte setts sedan dess men det var kul att jag kunde få kontakt med honom såhär drygt 20 år senare och göra den här intervjun. Vi möts på Enzos vid Hornstull en ganska kall och dassig September kväll och så här blev intervjun och jag har även med snacket innan som vi hade.

Nä men tjenare Olsson här är jag för en intervjun!
-Schchchhs (viskar) kalla mig inte för Olsson personalen och de jag hänger med som normalt sett är här tror jag heter Esposito i efternamn och att pappa är från Italien.
-Okej Jörgen men du det är verkligen lugnt för min del det här ska ju bli din intervju som kommer vara på dina villkor och verkligen skit schyst att du kunde ställa upp.
-Ssshhhs fan säg inte Jörgen alla här tror att jag heter Alessandro.

Okej jag förstår...
-Två stora Birrificio del Ducato tack till mig och il giornalista här, du kan ta en birra för min ultimate autista kan köra dig hem sen.
Okej det blir bra kan vi köra igång intervjun nu
-Det tycker jag
Bra, du förlåt om jag blev nyfiken men såg barnet där som du har som bakgrundsbild på din telefon är det din lille?
-Ja det är min lilla Galeazzo döpt efter Galeazzo Bello som gjorde 20 matcher i Cesena säsong 1964-1965, en människa som har gjort ett mycket stort intryck på mig.
Spännande något du vill utveckla?
-Han var stella nel cielo rosa mer behövs inte sägas.

Okej hur tillbringar du annars en söndagskväll med en toppmatch i Serie A låt oss säga Roma-Juventus?
-Jag brukar inte ha tid att se den typen av matcher för det krockar med Lega pro.
Jaha ja inför en toppmatch i Lega pro då?
-Man talar inte om toppmatcher i Lega pro, man talar om amore per tavolo.
Okej men en match i Lega pro då?
-Jag ser det inte som matcher jag ser det mer som eleganza del raggiungerà amore

Okej två timmar innan Sudtirol-Modena vad gör du?
-Då har jag precis satt mig här på Enzos och sitter och kollar på vinlistan beställt en tallrik Frittata med extra grön pesto, oliver och såklart ett fat grado plato sen två kilogram Mozzarella ost som sällskapet delar på.
Där ser man jag får tacka för intervjun och hoppas på många roliga matcher i Lega Pro framöver och jag får hoppas att jag får göra fler intervjuer i framtiden med dig.
- Amore per tutto
Citera
2016-10-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Manuel Locatelli efter att ha vänt Milan från förlust till vinst:

https://www.youtube.com/watch?v=gcxE_m1WoZ0

Och de är dessutom nästan alla italienare. Spelare som även kan vara stommen i gli azzurri de närmaste tio till femton åren.

Om kineserna öppnar plånboken så kan detta vara starten på en lika fantastisk era som påbörjades av il Cavaliere.

Och på tal om tårar. Joao Pedro skadade sig (igen!) dagen före match. Men blir hyllad av hemmapubliken inför matchen och har även han en tårfylld intervju där såklart glädjen lyser igenom trots en svår tid.

https://www.youtube.com/watch?v=xax2kwU-w8Y

Och det är det vi vill se. Engagemang och vilja. Passion.

Och in kommer Di Gennaro och briljerar i en roll som han aldrig spelat i. I Serie A!

Rastelli har förstått att han ska hålla sig till systemet med en trequartista alldeles oavsett motstånd och skadeläge. Däremot kan han ändra balansen under matchens gång.

Men för att återvända till känslor. De Rossi igårkväll:

https://www.youtube.com/watch?v=S8EiwAQ5a30

Calcio måste betyda något. Inte vara uppvisning utan ha känslor.
Senast redigerad av Brille68 2016-10-03 kl. 21:00.
Citera
2016-10-04, 03:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azisen
Förutsatt att man får behålla dem. Jag hoppas innerligen att man får behålla dem och faktiskt bygga ett riktigt lag runt en stabil stomme.
Det kan man nu med de nya fina kinespengarna.Precis som Inter kunde behålla sin fina och stora trupp inför säsongen,
Citera
2016-10-04, 08:26
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.90min.com/es/posts/3666036-los-20-primeros-clubes-del-ranking-uefa om vi siar lite om framtiden, vilken blir nästa italiensk klubb att ta sig in på top 10 och vilken blir nästa på topp 20? Varken inter eller Milan har något att visa upp för de senaste åren. Samtidigt är de så in i helvete på g båda klubbarna. Napoli är redan på plats sjutton, och den här säsongen blir det minst åttondelsfinal,roma borde stryka runt top 20 men det verkar inte som att de är på en spikrak resa uppåt. Fiorentina är utanför det här som jag ser det, och även Lazio, även om deras lag är spännande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in