2017-02-04, 18:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Två frågor om denne. Varför var inget bättre lag intresserad utav honom samt varför har han inte fått spela i Inter? (Jag vet att de rör sig om ett lån)

Han är ganska usel i spelförande lag som spelar med högre backlinjer. När han får spela i en låg backlinje är han bra och klok.
Citera
2017-02-04, 23:33
Medlem
myskankans avatar
I den sena Serie B matchen, som började 18:00, vann Bari över Vicenza med 2-1. En viktig seger så klart och nu är Bari bara en poäng ifrån kvalplats till Serie A. Floro Flores öppnade målskyttet för Bari. Nu när De Luca har lämnat, så kanske finns det en plats för Cassano. Antagligen inte, men kul att leka med tanken att Cassano tar upp Bari till Serie A.

Fast nu är det fullt fokus som gäller, Juventus ska spela derby d'italia mot Inda. Mandragora som har varit skadad länge, är äntligen tillbaka i truppen.

Citat:
Buffon, Chiellini, Benatia, Pjanic, Khedira, Cuadrado, Marchisio, Higuain, Alex Sandro, Barzagli, Mandzukic, Bonucci, Pjaca, Dybala, Asamoah, Dani Alves, Rugani, Neto, Lichtsteiner, Sturaro, Rincon, Audero, Mandragora

Eller tillbaka... han har aldrig varit med i Juve. Pescara och Genoa är lagen han har gjort det bra i. Det är en spelare jag tror mycket på och jag är glad att Juventus köpte Mandragora.

Vincere non e’ importante. E’ l’unica cosa che conta.

https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2016/02/28/212045589-050f45b3-2a32-462f-a6c4-3da75f27aa80.jpg
Senast redigerad av myskankan 2017-02-04 kl. 23:48.
Citera
2017-02-05, 11:36
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.dailymotion.com/video/x5anbdl_bologna-vs-napoli-1-7-all-goals-highlights_sport

Och vilka mål det är av Napoli. Vanligtvis vid den här typen av mastodontsegrar är det både självmål och straffar inblandade. De är så läckra Napoli.
Citera
2017-02-05, 17:53
Medlem
Två storsegrar hittills i omgången, 1-7 och 2-6. Inte helt vanliga resultat i Serie A och jag gillar inte att det är så stora skillnader. Visst är Napoli och Lazio starka, men vafan. Ska dock bli kul att se vilket betyg Parolo får…

Milan hade problem med att kunna formera laget, men det var trots Palettas misstag int minst framåt som man inte lyckades. Atalanta besegrade däremot programenligt Cagliari.

Nu en skitmatch mellan Palermo och Crotone och sedan omgångens huvudmatch; Juventus mot Inter. Även på tisdag blir det en fin match; Roma mot Fiorentina.
Citera
2017-02-05, 23:12
Medlem
Samizdats avatar
Hög klass på målvakten i Crotone som släpper Nestorovskis skott i tro om att det ska gå utanför. Matchen slutade 1-0.

https://www.youtube.com/watch?v=yVDgLqv6oxs
Citera
2017-02-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hög klass på målvakten i Crotone som släpper Nestorovskis skott i tro om att det ska gå utanför. Matchen slutade 1-0.

https://www.youtube.com/watch?v=yVDgLqv6oxs

Ha ha men jag vill lyfta fram Diego Lopez! Spelade 12 säsonger i Cagliari, de sista åren som kapten. Sedan ungdomstränare, Primaveratränare, assisterande tränare och slutligen tränare för A-laget i Cagliari. Under Cellino så blev man inte långvarig, utan året efter tränade han Bologna. Nu en och en halv säsong senare tar han över som tränare i Palermo.

Första matchen var bort mota Napoli, som slutade 1-1. Och igår blev det 1-0 mot Crotone. Ingen champagnefotboll, men han kan piska in en inställning. 4 poäng på två matcher gör att man kanske kanske kan börja drömma om la Salvezza. Men det är en lång väg dit.
Senast redigerad av Brille68 2017-02-06 kl. 08:38.
Citera
2017-02-08, 20:11
Medlem
Flera lag som imponerade i denna omgång. Svårt att bortse från t ex Napoli, men Roma utklassade Fiorentina som spelat bra på sistone. Jävligt imponerande, samtidigt som Juventus trummar på. Juventus vann med 1-0 hemma mot Inter där domsluten fortfarande diskuteras. Och ikväll besegrade de Crotone med 0-2 efter att ha fullständig kontroll på matchen. Förmågan att ta poäng i alla lägen…

Nu snart dags för Bologna mot Milan. Två stukade lag.
Citera
2017-02-08, 21:43
Medlem
Halvlek mellan Bologna och Milan, 0-0. Paletta utvisad och nu är även Romagnoli skadad. Det finns lag i Serie A som kan klara sig utan Montolivo, Bonaventura, De Sciglio, Romagnoli osv, men Milan är inte ett av de lagen. Man har en tunn trupp vars spel bärs av några avgörande spelare.

Jag vidhåller att man borde spela med Lapadula i detta läge. Inte för att han har talangen, utan för att han har inställningen. Han ger allt hela tiden. Han tar löpningar och vågar satsa allt i hopplösa sitiuationer.
Citera
2017-02-08, 22:45
Medlem
Romagnoli skadad i första halvlek och strax efter blev Paletta utvisad. En kvart in i andra halvlek så blev även Kucka utvisad. Två hårda utvisningar…

Men händelserna bakband Montella. Han tvingades till byten, dvs istället för att kunna skapa förändringar i spelet tvingades han att agera passivt.

I 89:e minuten dribblar Deulofeu nere vid kortlinjen och serverar Pasalic som står fri en meter från mållinjen. Med tanke på att de är på bortaplan med två man mindre så är det för jävla bra gjort.

Milan har mot slutet missat poäng mot relativt enkelt motstånd. Kvällens match räddade situationn något. Men nu följer Lazio, Fiorentina, Sassuolo, Chievo och Juventus (källa snillet_1).

Montolivo, Bonaventura, De Sciglio, Romagnoli m fl är skadade dessutom Paletta och Kucka avstängda… Kan bli tufft.
Citera
2017-02-09, 01:56
Medlem
Som Paletta klantade till det ikväll igen, jag har tacklingen i matchen mot Genoa fortfarande färskt i minnet. På något sätt älskar jag den mannen, tycker det är en skön lirare
Citera
2017-02-09, 14:53
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Som Paletta klantade till det ikväll igen, jag har tacklingen i matchen mot Genoa fortfarande färskt i minnet. På något sätt älskar jag den mannen, tycker det är en skön lirare
Han har ju varit bra den här säsongen ändå. Dock så stör man sig på hans jävla misstag hela tiden, igår fick vi se det igen.
Citera
2017-02-09, 23:52
Bannlyst
Radja Nainggolan

Citat:
– Jag har varit emot Juventus sedan jag föddes. Jag har alltid hatat Juventus. När jag spelade för Cagliari hade jag offrat mina pungkulor för att vinna mot Juventus. När jag spelade i Turin med Cagliari spelade vi alltid oavgjort, säger Nainggolan enligt Football Italia.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in