Citat:
Ursprungligen postat av
myskankan
Skit match. Marchisio måste komma tillbaka, Donnarumma är ganska bra...
Ja Marchisio och såklart Chiellini tillhör Juventus ryggrad och skulle höja laget. Men sedan är där nog inte så många andra? Beroende såklart på form osv.
När just Marchisio och till viss del Chiellini slog igenom i Juventus i Serie B fanns mästare som Del Piero, Nedvěd, Camoranesi, Trezeguet, Buffon, osv... Jag var övertygad om att det var Giovinco som skulle leda dem in till dagens lag. För att de skulle nå dit tvivlade jag inte på. Jag var snarare förvånad att det krävdes så många mellanår innan man tog tillbaka sin plats.
Mästarna, eller som de ofta kallas senatorerna, i Milan var också riktigt vassa för några år sedan typ 2011; Pirlo, Nesta, Gattuso, Zambrotta, Seedorf, Ronaldinho, Ibra, Thiago Silva, Boriello osv... (såg ni hur jag smög in honom?)
Tänk om dagens talanger från Milan hade fått intryck från dem. Hade varit vackert.
Men samtidigt tror jag att dessa svackor kan vara bra för lag, eftersom man då kan satsa på sina talanger. Jag ser ett Milan om fem år där minst fem av spelarna idag utgör ryggraden. Kompletterat med världsklassspelare så finns det ingen anledning att Donnarumma & Locatelli om tio år fortfarande dominerar klubb och landslagsfotbollen i världen.
Samtidigt visar det på små marginaler. Om Milan köpt in bättre spelare hade de kanske inte fått chansen, och man hade missat en generation av talanger på bekostnad av relativt billiga stjärnor.
Jag hoppas att Milan gör en bra säsong...