Citat:
Ursprungligen postat av
Ego-Lego
Menar du att alla kvinnor har en passiv position i det spelet? Bara tacka ja eller nej? Retoriska frågor förstås, givetvis är det inte så.
Du har ju bara hittat på en halmgubbe för att försöka mygla med att det trots allt finns en makt i att vara det väljande könet.
Att kvinnor är det väljande könet håller jag med om, men du får det att låta som att kvinnor är menlösa våp som i bästa fall tillåts välja om de ska bli knullade eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.
Är inte särskilt intresserad av smycken eller vad nu du menar är fördelar.
ack.. måste man ta sig tiden å skriva ett faktiskt och seriöst inlägg.
Människor väljer. Kvinnor är inte "det väljande könet" då i en relation bör begge parter välja varandra för att båda parter ska kunna vara lyckliga och närvarande i nuet.
Däremot råder det en obalans i den sociala samvaron för könen vilket gör att oerhört mycket fokus ligger på kvinnor.
Detta betyder inte att det är till kvinnans fördel men faktum är att de allra flesta människor är okej. Majoriteten människor är inte odrägliga och jobbiga och ohygieniska..
Vi människor har ju vårat psyke.. den fungerar på sitt eget vis också. Destu längre du går hungrig. Destu mindre kräsen blir människan.
Att få ha sex, relationer eller social samvaro är ett stress moment för de allra flesta män. Män är belastade att tvunget måste ha makten över sin samvaro.. medans kvinnor får lov å göra som de känner för.
Inleda konversation.. vara intressant.. charma.. ha något roligt som händer å kan locka "henne".. osv osv..
Denna fixering att män ska jaga kvinnor.. det sätter kvinnor i en maktposition om man tittar på det objektivt men subjektivt så är det faktiskt något som påverkar hela samhället åt ett negativt håll..
Att män på en mental nivå hetsas att fixa kvinnor.. medans kvinnor chillar ist.. behöver inte.. kan fixa kille sen!
Men det är för att de sociala normerna tillförser detta. Kvinnor är inte stressade. Män bara regnar över dem från alla håll..
Medans män är stressade.. Beredda på å ta vilken kvinna som helst.. för gör han inte det.. gud nåde kanske nästa gång någon är intresserad är om ett halvår eller 5 år!
Vi behandlar inte varande som människor eller jämlika. För vi kan inte förstå på en empatisk nivå vad dessa skillnader innebär.. För män innebär det att.. de förstörs inombords och inte är sig själva..
Och för kvinnor innebär det ett störmoment att ett moln desperata killar gör allt för ens uppmärksamhet(även om kvinnan väger 240kg lol)..
Att kvinnor får så mycket uppmärksamhet ger dem en orealistisk självbild och samtidigt att välja bland de som "raggade upp en" är ett indirekt agerande att förlita sig på att den personen verkligen ville vara med en rent genuint och inte för att ha blivit påverkad av stressen att måste fixa en människa å vara med som har fitta mellan benen..
Vad kvinnor kan vinna på detta eller utnyttja.. är att tjocka å rent katastrofalt bottenskrap till kvinnor får utleva sexualitet.. medans män inte får.
Och kvinnor kan bli bjudna på olika saker som mat å dryck.. återigen.. inom ramen av vad som är okej för honom(förlita sin verklighet i en annans händer)
Sälja sig för sex till män.. lite extra knäck medans man pluggar universitet..
och sen kollar man på den sexuella makten kvinnor har.. å frågar sig.. mår de bra? De verkar ju de flesta ha en dålig upplevelse av män som varelse...
vi får också inte glömma att.. det må se ut som att män är "sexfixerade eller galna och det kåtare könet" dock.. så är det absolut inte. Det är bara så att.. den som är törstig det är den som saknar vatten.. kvinnor har sex.. massor med sex.. så de är ju avkåtade mycket oftare än män..