Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.
Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.
Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.
Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.
Jag vill ju ha det, vill kunna säga nej eller ja till sex när jag vill, och inte bara för någon är ihop med mig ska han kunna ha sex när han vill
Tycker det är obehagligt att man ska gå med på så mycket med killar bara för dom vill det.
Säkert ingen rolig tjej att vara med

Men jag bara hatar när de ska tafsa när jag säger att jag inte vill mer, eller ska ha sex när jag inte vill. Det är säkert mig det är fel på
Jag tror inte jag kommer bli ihop med någon mer efter den första killen för det var inte roligt.