2016-09-20, 21:25
Medlem
Om tjejer älskar sex, varför är det så jäkla komplicerat för många män att få sex? Om det hade varit lätt att få sex, så skulle dessa trådar inte existera egentligen
Citera
2016-09-20, 23:17
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Men det är inte så komplext vad gäller trådens frågeställning. Du kan inte få sexuell makt bara för att någon suktar efter dig. Tjejer har inte makt bara för att en massa kåtbockar flåsar efter dom. Snarare vet jag att många tjejer upplever det som en förlust av makt, att aldrig få vara ifred i det offentliga rummet.

Ja. Makt är betydligt mer komplext än vad många här vill få det att låta.
Som jag ser det har trådens samlade uppfattning om huruvida begreppet "sexuell makt" finns eller inte hittills inte kunnat motsäga att "sexuell makt" faktiskt är ett begrepp som kan användas för att beskriva vissa enskilda kvinnors situationella makt i en specifik relation visavis en specifik man som åtrår just henne, och att hon därför kan beskrivas som "part A" i wikipedias definition av makt...
Citat:
Det är så som begreppet använts inom den genushistoriska forskningen de senaste 30 åren. I sin Women and Gender in Early Modern Europe skriver Merry Wiesner-Hanks om hur hovdamer (även om de uppmuntrades till kyskhet) snabbt lärde sig att sexuella tjänster var ett viktigt maktmedel. Historien är också fylld av kungliga älskarinnor som arbetat sig uppåt den vägen. Det har alltid funnits kvinnor som kunnat arbeta sig upp genom att spela på sin sexualitet, och det finns det förstås än i dag, men deras makt är och förblir situationell. Det vill säga: den dagen mannen säger nej är makten inte värd något längre. Den kvinnliga sexuella makten är beroende av männens godkännande och kan inte användas av alla kvinnor alltid och mot alla män.
https://charlottehitochdit.wordpress.com/2013/09/13/det-dar-om-kvinnors-sexuella-makt/

När det kommer till större grupper av tjejer, eller rent av alla kvinnor generellt sett, så kan man alltså inte säga att tjejer/kvinnor som grupp betraktat eller som hälften av mänskligheten betraktat kan utöva någon form av "sexuell makt", och någon enskild kvinna kan heller inte utöva någon "sexuell makt" gentemot någon grupp av andra människor, utan makten ifråga är alltså alltid beroende av någon enskild mans godkännande av den...
Citera
2016-09-20, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Om tjejer älskar sex, varför är det så jäkla komplicerat för många män att få sex? Om det hade varit lätt att få sex, så skulle dessa trådar inte existera egentligen
För att dom gillar makten dom har med vaginan såklart
Citera
2016-09-20, 23:47
Medlem
Citat:
Sätt det i perspektiv. Vi befinner oss på ett internetforum som är en magnet bl a för många som av olika anledningar inte får sex. Ute i verkliga världen knullas det ganska mycket. Folk har tinder, kk, relationer och sexuella förbindelser högt och lågt. Men att en klick skapar otaliga trådar på samma tema innebär inte att män inte får knulla.
Citera
2016-09-21, 08:41
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Sätt det i perspektiv. Vi befinner oss på ett internetforum som är en magnet bl a för många som av olika anledningar inte får sex. Ute i verkliga världen knullas det ganska mycket. Folk har tinder, kk, relationer och sexuella förbindelser högt och lågt. Men att en klick skapar otaliga trådar på samma tema innebär inte att män inte får knulla.

Fast den där klicken håller på att bli större. Googla det. 90 talister har mindre sex än folk som föddes på 60 och 70 talet hade när de var unga. Och då fanns inte tinder.

Andelen som inte har debuterat sexuellt vid 20 års ålder har ökat från 6% till uppåt 20%.

Kanske beror det på de ökade valmöjligheterna, eller på att folk helt enkelt sitter inne och spelar dataspel i stället för att gå ut.

Det kan också bero på att väldigt många är tjocka. Det gör ju att möjligheterna till att uppfattas som attraltiv blir i princip obegintliga.
Citera
2016-09-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel

Därute är det många får sex och relationer hur lätt som helst. Varför vissa inte får till det är ett mysterium
Citera
2016-09-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Självklart är inte alla lika, varifrån har du fått den idiotiska idén ifrån? Vissa är genetiskt predestinerade att knulla mycket och ofta, andra är predestinerade att sitta på internetforum och gnälla och gråtrunka sig till sömns.

Jag tänker inte ge mig in i en debatt om genetik. Dock verkar du ha tagit den här debatten till något helt annat område.
Citera
2016-09-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Fast den där klicken håller på att bli större. Googla det. 90 talister har mindre sex än folk som föddes på 60 och 70 talet hade när de var unga. Och då fanns inte tinder.

Andelen som inte har debuterat sexuellt vid 20 års ålder har ökat från 6% till uppåt 20%.

Kanske beror det på de ökade valmöjligheterna, eller på att folk helt enkelt sitter inne och spelar dataspel i stället för att gå ut.

Det kan också bero på att väldigt många är tjocka. Det gör ju att möjligheterna till att uppfattas som attraltiv blir i princip obegintliga.

Att folk spelar mer dataspel istället för att vara ute och träffas tar jag som en given parameter. Det är helt enkelt enklare att skapa en livsstil som är isolerad vilket blir en nedåtgående spiral och påverkar knullfaktorn.

Fler än någonsin tränar och är ute och rör på sig samtidigt så är det väldigt manga som befinner sig på andra sidan av spektrat.

Jag sager inte att alla har det lika lätt men knulla är inte en rättighet och man får nog ta eget ansvar för detta också. Om man skulle kolla hur manga som spelar dataspel over x antal timmar/dygn och hur det korrelerar med sexutövande I vissa åldersspann skulle man säkert inte bli så överraskad.
Citera
2016-09-21, 17:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Därute är det många får sex och relationer hur lätt som helst. Varför vissa inte får till det är ett mysterium

Nej, det är inte ett mysterium.
Citera
2016-09-21, 17:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.
Jag vill ju ha det, vill kunna säga nej eller ja till sex när jag vill, och inte bara för någon är ihop med mig ska han kunna ha sex när han vill
Tycker det är obehagligt att man ska gå med på så mycket med killar bara för dom vill det.
Säkert ingen rolig tjej att vara med Men jag bara hatar när de ska tafsa när jag säger att jag inte vill mer, eller ska ha sex när jag inte vill. Det är säkert mig det är fel på
Jag tror inte jag kommer bli ihop med någon mer efter den första killen för det var inte roligt.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-09-21 kl. 17:35.
Citera
2016-09-21, 18:19
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag vill ju ha det, vill kunna säga nej eller ja till sex när jag vill, och inte bara för någon är ihop med mig ska han kunna ha sex när han vill
Tycker det är obehagligt att man ska gå med på så mycket med killar bara för dom vill det.
Säkert ingen rolig tjej att vara med Men jag bara hatar när de ska tafsa när jag säger att jag inte vill mer, eller ska ha sex när jag inte vill. Det är säkert mig det är fel på
Jag tror inte jag kommer bli ihop med någon mer efter den första killen för det var inte roligt.

Problemet ligger hos dig o ditt val av killar...
Citera
2016-09-21, 18:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Problemet ligger hos dig o ditt val av killar...

Jaså hur jag kan ha valt dåligt så många gånger? Men jag tror inte det är mitt val det var mer att jag inte skulle klagat . Jag orkar inte ens bli intresserad av killar vet hur ni e bara snälla först o ska charma en men sen börjar ni vara äckliga svin. Tur att jag inte är oskuld så killar är ändå inte intresserade av mig längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in