2017-09-21, 23:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hmm. För en hel del resonerar som att kvinnor börjar ruttna efter 30, det är ju lite intressant då man skulle kunna ställa upp 20 kvinnor i varierande åldrar och utseenden och låta dessa gissa deras ålder, och inte ett skit skulle vara rätt.
Så är det absolut. Men det är ju i mångt och mycket en mognadsfråga också. När jag var 20-nånting så var ju 35 rena rama gubbarna och och kärringarna.
Citera
2017-09-21, 23:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har råkat ut för samma saker med, och till och med blivit hotad att hon annars skulle skrika att jag försökte våldta henne. Tack och lov skedde det dock på en krog jag besökt frekvent i många år, och känner både vakter och ägare bra - och en av vakterna stod någon meter bakom hennes rygg och hörde henne klart och tydligt uttala hotet. Så hon åkte ut på öronen och blev portad därifrån
Skulle inte förvåna mig om detta hände, speciellt det om våldtäktsskrikande. När var detta och sa du något "provocerande"? Be Honest
Citera
2017-09-21, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, och man överlever även utan sex. I krogsamnanhang kanske "drinkludret" har ett beroende som gör att kemin i hennes kropp "behöver alkohol".

Den här makten som du menar är naturlig om vi följer det resonemanget. Tar då den makten slut när kvinnan kommer i klimakteriet, eller är makten villkorad till unga kvinnor?

Sant, dock så är det faktum att män ej mår bra av att inte ha sex under längre perioder, vilket dock absolut inte betyder att kvinnor skall börja ligga med män i ren sympati. Hennes behov av alkohol är isåfall rent destruktivt. Man kan utgå ifrån att mannen inte hade bjudit kvinnor på drinkar till höger och vänster om de inte kände att de behövde göra det, vilket i sig är rätt patetiskt men det är en annan diskussion.

Ok jag skall inte säga att den säkerligen är naturlig men det är högst troligt. Kvinnans sexuella makt dalar givetvis med åren, ja.

Ponera att kvinnan har starkare sexuell makt i dagens samhälle, tycker du då att det vore problematiskt att man förnekar att så är fallet?
Citera
2017-09-21, 23:53
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Sant, dock så är det faktum att män ej mår bra av att inte ha sex under längre perioder, vilket dock absolut inte betyder att kvinnor skall börja ligga med män i ren sympati. Hennes behov av alkohol är isåfall rent destruktivt. Man kan utgå ifrån att mannen inte hade bjudit kvinnor på drinkar till höger och vänster om de inte kände att de behövde göra det, vilket i sig är rätt patetiskt men det är en annan diskussion.

Ok jag skall inte säga att den säkerligen är naturlig men det är högst troligt. Kvinnans sexuella makt dalar givetvis med åren, ja.

Ponera att kvinnan har starkare sexuell makt i dagens samhälle, tycker du då att det vore problematiskt att man förnekar att så är fallet?
Alltså hur vi resonerar nu är ju inte frikopplat från vår historia. När kvinnor i princip värderades utifrån sin livmoder och där hon var betraktad som egendom-ja det var inte så jävla länge sedan. Om någon våldtog Frugan så gick det under brottsbalken under "brott mot egendom".

Nu värderas kvinnor utifrån "knullbarhet" i första hand. Inte vem hon är. Det är en del av samma grund i ny modern version. Och då är ju frågan om detta är en makt som är positiv?
Citera
2017-09-21, 23:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Skulle inte förvåna mig om detta hände, speciellt det om våldtäktsskrikande. När var detta och sa du något "provocerande"? Be Honest

Det var tre-fyra år sedan, jag hade precis innan snackat lite med vakten (som jag känner privat) och sedan dök hon upp och vi pratade lite, tills det att hon frågade om jag kunde köpa drink åt henne, nej svarade jag, lite tjat och så blev hon klart irriterad. Och halvskrek åt mig att hon minsann skulle skrika om våldtäkt så alla andra skulle höra, annars.
Då hade som sagt vakten redan reagerat att hon började bli mer och mer ilsken, så han lyssnade redan innan hon skrek till.

Det kan ha varit så att jag sa till henne att jag inte bjuder groggluder, varpå hon flippade
Citera
2017-09-21, 23:57
Medlem
Citat:
Alltså hur vi resonerar nu är ju inte frikopplat från vår historia. När kvinnor i princip värderades utifrån sin livmoder och där hon var betraktad som egendom-ja det var inte så jävla länge sedan. Om någon våldtog Frugan så gick det under brottsbalken under "brott mot egendom".

Nu värderas kvinnor utifrån "knullbarhet" i första hand. Inte vem hon är. Det är en del av samma grund i ny modern version. Och då är ju frågan om detta är en makt som är positiv?

Svara gärna på min fråga.

Titta på hur kvinnor beter sig i dagens samhälle, är de offer i moderna rollen? Eller är de med och eldar på denna rollen? Du kan ju se på ditt eget beteende här på forumet som exempel. (För övrigt är du sjukt het men det är offtopic ^^)
Citera
2017-09-22, 00:03
Medlem
Citat:

Glömde besvara din sista frågeställning. Nej, den är inte speciellt positiv. Vi alla vet dock om att det finns många mer kvaliteter hos en kvinna som värdesätts högt av män, just kvaliteter som smutskastas och skambeläggs av feminism. Feminism är till för att skapa klyftor mellan könen.
Citera
2017-09-22, 00:06
Medlem
franges avatar
Citat:

Fel. Våldtäkt har varit ett grovt brott i Norden sedan medeltiden - och belagt med dödstraff i Sverige.

Citat:
Jag nämnde tidigare att man i Mälardalen och östnorden hade en parentel arvlinje till
skillnad från den västnordiska graduala arvslinjen. I det sammanhanget blir det
intressant att jämföra lagarna kring våldtäkter i de olika områdena. I Upplandslagen
såväl som i Dalalagen, Hälsingelagen, Södermannalagen samt de senare stads- och
landslagarna har en kvinna som blivit våldtagen rätt att då dräpa förövaren. I kontrast
till de norska och isländska lagarna var det alltså kvinnan själv som ansågs kränkt nog,
men även fysiskt kapabel att dräpa förövaren
(Ekholst 2009:261). I de isländska
lagtexterna ser man istället vid lägermålsbrott en tydlig hierarki utifrån vilka straff
mannen får beroende på var i den sociala hierarkin kvinnan han förbrutit sig på befinner
sig. Om kvinnan är fri blir brottet fredslöshet. Om det rör sig om en frigiven trälinna eller
en s.k. gäldsträlkvinna som fött en fri son blir straffet detsamma. Har den frigivna
trälinnan/gäldsträlkvinnan inte en fri son blir dock brottet endast landsförvisning. Rör
det en ogift trälinna blir straffet 3 marks bot och rör det en ogift tiggerska som vandrar
ensam straffas inte mannen över huvudtaget (Breisch 1994:60).
http://www.archaeology.su.se/polopoly_fs/1.86916.1336032163!/menu/standard/file/Sandquist_Siri_Runstenar_och-kvinnors_sociala-makt-under_vikingatid.pdf

Citat:
Upplandslagen var den lag som gällde i Uppland från 1296 till början av 1350-talet. Den utarbetades av en kommission och försågs med kunglig stadfästelse. Fem handskrifter från 1300-talet finns idag bevarade.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Upplandslagen

Citat:
Dalalagen är en samling lagar som finns nedtecknad i en handskrift från mitten av 1300-talet. Tillkomsttiden är dock mycket omtvistad men har med alla sannolikhet tillkommit mellan 1200-talets andra hälft och 1320-talet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dalalagen

Citat:
Hälsingelagen (Lex Helsingiae) avser i första hand den landskapslag som nedtecknades omkring år 1320 men kan även avse äldre lagar från landskapet. Den ersattes av Kristofers landslag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4lsingelagen

Citat:
Den är utarbetad på offentligt uppdrag 1325 av en nämnd rådsherrar under ledning av lagmannen Lars Ulfsson (Ama) och stadfäst 1327 med undantag för två kapitel (om kyrkogåva och testamente)
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermannalagen

Kan inte du sluta prata skit om saker och ting du inte har en djävla aning om? Snälla?
Senast redigerad av frange 2017-09-22 kl. 00:11.
Citera
2017-09-22, 00:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Svara gärna på min fråga.

Titta på hur kvinnor beter sig i dagens samhälle, är de offer i moderna rollen? Eller är de med och eldar på denna rollen? Du kan ju se på ditt eget beteende här på forumet som exempel. (För övrigt är du sjukt het men det är offtopic ^^)
Eldar på?

Nej jag ser inga problem i att jag säger att den här makten inte finns, eller ser ut som du påstår den gör.
Citera
2017-09-22, 00:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fel. Våldtäkt har varit ett grovt brott i Norden sedan medeltiden.

http://www.archaeology.su.se/polopoly_fs/1.86916.1336032163!/menu/standard/file/Sandquist_Siri_Runstenar_och-kvinnors_sociala-makt-under_vikingatid.pdf

https://sv.wikipedia.org/wiki/Upplandslagen

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dalalagen

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4lsingelagen

https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermannalagen

Kan inte du sluta prata skit om saker och ting du inte har en djävla aning om? Snälla?
Och ändå kriminaliserades våldtäkt inom äktenskapet först på 1960-talet. Kvinnan har haft högt värde när hon tillhört en man ja.
Citera
2017-09-22, 00:11
Medlem
Citat:
Eldar på?

Nej jag ser inga problem i att jag säger att den här makten inte finns, eller ser ut som du påstår den gör.

.........................................
Nu var vi där igen, oärlig argumentation.

Frågan var hypotetisk och löd följande: "Ponera att kvinnan har starkare sexuell makt i dagens samhälle, tycker du då att det vore problematiskt att man förnekar att så är fallet?"
Citera
2017-09-22, 00:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
.........................................
Nu var vi där igen, oärlig argumentation.

Frågan var hypotetisk och löd följande: "Ponera att kvinnan har starkare sexuell makt i dagens samhälle, tycker du då att det vore problematiskt att man förnekar att så är fallet?"
Men jag hävdar ju att så inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in