2016-09-23, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.
Är inte särskilt intresserad av smycken eller vad nu du menar är fördelar.

Ju fler män som ger dig inviter desto större sannolikhet att någon av dem är intressant. Alltså har du nytta av det.
Citera
2016-09-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag tycker makt tolkas rätt konstigt. Det är väl inte makt om en massa kåta brudar springer efter mig och jag har rätt att välja vem jag vill ligga med. Makt är att jag kan förmå någon att göra någonting hon inte vill. Jag besitter väl ingen makt bara genom att vara åtråvärd.

Så omvänt besitter tjejer ingen makt bara för att en massa killar vill knulla. Snarare skulle tjejer besitta sexuell makt om de hade möjligheten att tvinga männen att ha sex. Och det är ju inte så vanligt.
Att män tvingar till sig sex är däremot vanligt förekommande över hela världen. Så jag skulle väl säga att män i så fall har den sexuella makten.

När fan blev valmöjlighet detsamma som makt? Snedvridet.

Om massa tjejer vill ha dig har du mer makt att välja vem du vill ligga med. Har du inte så många tjejer som vill ha dig måste du sänka dina krav efter utbudet.

Dessutom, om du är eftertraktad kommer tjejer göra saker för dig för att få dig. Och de har överseende om du beter dig taskigt. Makt.

De flesta killar skulle tycka det var häftigt ha massa tjejer efter sig. För det inger maktkänsla.
Citera
2016-09-23, 06:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Ju fler män som ger dig inviter desto större sannolikhet att någon av dem är intressant. Alltså har du nytta av det.
Om jag teoretiskt är intresserad av en person så spelar det ingen roll att de 20 innan raggat.
Citera
2016-09-23, 09:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Om jag teoretiskt är intresserad av en person så spelar det ingen roll att de 20 innan raggat.

Näe just det. Endast det absolut bästa duger - ingen annan är ens värd smutsen under dina skor...
Citera
2016-09-23, 09:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Näe just det. Endast det absolut bästa duger - ingen annan är ens värd smutsen under dina skor...
Nu sa jag ju inte det. Men om man vill ha tex en relation så är det ju en del som ska till, och med det menar jag en person man går ihop med. De 20 innan behöver ju inte vara intresserade av en relation bara för att de raggar.
Varför inleda något med någon man inte är intresserad av, för vems skull liksom?
Citera
2016-09-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Menar du att alla kvinnor har en passiv position i det spelet? Bara tacka ja eller nej? Retoriska frågor förstås, givetvis är det inte så.

Du har ju bara hittat på en halmgubbe för att försöka mygla med att det trots allt finns en makt i att vara det väljande könet.

Att kvinnor är det väljande könet håller jag med om, men du får det att låta som att kvinnor är menlösa våp som i bästa fall tillåts välja om de ska bli knullade eller inte.

Citat:
Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.
Är inte särskilt intresserad av smycken eller vad nu du menar är fördelar.
ack.. måste man ta sig tiden å skriva ett faktiskt och seriöst inlägg.

Människor väljer. Kvinnor är inte "det väljande könet" då i en relation bör begge parter välja varandra för att båda parter ska kunna vara lyckliga och närvarande i nuet.

Däremot råder det en obalans i den sociala samvaron för könen vilket gör att oerhört mycket fokus ligger på kvinnor.

Detta betyder inte att det är till kvinnans fördel men faktum är att de allra flesta människor är okej. Majoriteten människor är inte odrägliga och jobbiga och ohygieniska..

Vi människor har ju vårat psyke.. den fungerar på sitt eget vis också. Destu längre du går hungrig. Destu mindre kräsen blir människan.

Att få ha sex, relationer eller social samvaro är ett stress moment för de allra flesta män. Män är belastade att tvunget måste ha makten över sin samvaro.. medans kvinnor får lov å göra som de känner för.
Inleda konversation.. vara intressant.. charma.. ha något roligt som händer å kan locka "henne".. osv osv..
Denna fixering att män ska jaga kvinnor.. det sätter kvinnor i en maktposition om man tittar på det objektivt men subjektivt så är det faktiskt något som påverkar hela samhället åt ett negativt håll..
Att män på en mental nivå hetsas att fixa kvinnor.. medans kvinnor chillar ist.. behöver inte.. kan fixa kille sen!

Men det är för att de sociala normerna tillförser detta. Kvinnor är inte stressade. Män bara regnar över dem från alla håll..
Medans män är stressade.. Beredda på å ta vilken kvinna som helst.. för gör han inte det.. gud nåde kanske nästa gång någon är intresserad är om ett halvår eller 5 år!

Vi behandlar inte varande som människor eller jämlika. För vi kan inte förstå på en empatisk nivå vad dessa skillnader innebär.. För män innebär det att.. de förstörs inombords och inte är sig själva..
Och för kvinnor innebär det ett störmoment att ett moln desperata killar gör allt för ens uppmärksamhet(även om kvinnan väger 240kg lol)..

Att kvinnor får så mycket uppmärksamhet ger dem en orealistisk självbild och samtidigt att välja bland de som "raggade upp en" är ett indirekt agerande att förlita sig på att den personen verkligen ville vara med en rent genuint och inte för att ha blivit påverkad av stressen att måste fixa en människa å vara med som har fitta mellan benen..

Vad kvinnor kan vinna på detta eller utnyttja.. är att tjocka å rent katastrofalt bottenskrap till kvinnor får utleva sexualitet.. medans män inte får.
Och kvinnor kan bli bjudna på olika saker som mat å dryck.. återigen.. inom ramen av vad som är okej för honom(förlita sin verklighet i en annans händer)
Sälja sig för sex till män.. lite extra knäck medans man pluggar universitet..

och sen kollar man på den sexuella makten kvinnor har.. å frågar sig.. mår de bra? De verkar ju de flesta ha en dålig upplevelse av män som varelse...

vi får också inte glömma att.. det må se ut som att män är "sexfixerade eller galna och det kåtare könet" dock.. så är det absolut inte. Det är bara så att.. den som är törstig det är den som saknar vatten.. kvinnor har sex.. massor med sex.. så de är ju avkåtade mycket oftare än män..
Senast redigerad av kanzaki 2016-09-23 kl. 10:05.
Citera
2016-09-23, 10:01
Medlem
Citat:
Nu sa jag ju inte det. Men om man vill ha tex en relation så är det ju en del som ska till, och med det menar jag en person man går ihop med. De 20 innan behöver ju inte vara intresserade av en relation bara för att de raggar.
Varför inleda något med någon man inte är intresserad av, för vems skull liksom?
Precis! Och män som tänker på detta vis! De går ensamma!
För den minoritet av kvinnor som tar initiativ är inte tillräckligt många för att bemöta den betydligt större mängd män som inte vill ragga på allt å alla.
Citera
2016-09-23, 10:06
Medlem
Nedomanskys avatar
Kvinnorna väljer vi män tackar ja eller nej...
Citera
2016-09-23, 10:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Precis! Och män som tänker på detta vis! De går ensamma!
För den minoritet av kvinnor som tar initiativ är inte tillräckligt många för att bemöta den betydligt större mängd män som inte vill ragga på allt å alla.

Jag går också ensam, och jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda kvinnan som gör det heller.
Citera
2016-09-23, 10:29
Medlem
Citat:
Jag går också ensam, och jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda kvinnan som gör det heller.
Loggar du in på sociala medier och ofta har olästa meddelanden från män du aldrig pratat med förr?
Citera
2016-09-23, 10:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Loggar du in på sociala medier och ofta har olästa meddelanden från män du aldrig pratat med förr?

jodå, det och kukbilder. Hur detta är relevant till det jag skrev förstår jag inte.
Citera
2016-09-23, 10:46
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Kvinnorna väljer vi män tackar ja eller nej...
Det är inte sant. Men för många av er som skriver här är det säkert så. Eftersom ni har svårt att förstå andra.

Män, som inte är helt jävla dumma i huvudet, väljer också för fan. Sen om någon grabb är överkåt och vill knulla varenda brud, det innebär inte per automatik att tjejerna har makt över honom. Makt är mycket mer komplext än så.
Citat:
Är det makt? Så det Är makt att folk gödslar dig med oönskade sexuella inviter. Vad ger det tjejen för reell makt? Berätta?

När min inkorg är spammad med sexuella inviter från andra killar, har jag makt över dom då?
Citat:
.
En kukbild kan lika gärna vara sexuellt trakasseri. Är blottare ett tecken på kvinnlig makt med? Vissa män använder sex som maktmedel så det är tvärtom. Snedvridet.
Senast redigerad av Ziaya 2016-09-23 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in