Citat:
Ursprungligen postat av
SMD FB
Den största skillnaden är att när du attackerar så kan du själv välja lag så att du får övertag genom "super effective" attacker. Den möjligheten har du inte när du försvarar. Därför är det oprätimalt att välja en pokemon med få weaknesses ellöer i alla fall någon weakness som du vet ingen ändå satsar på, bland annat därför laxen är så bra defender.
Än mindre roll spelar försvarande pokemon om ett lag på några stycken attackerar samtidigt, de kan ha 4-5st 2000+ pokemon som attackerar en 3000cp dragonite och den blir ägd av 5 pokemons samtidigt, faintar på några sekunder.
Vad är laxen?
Snorlax är en bra defender också, kanske bästa?, normal är bara weak mot fighting typ som ingen använder.
Också såklart dragonite med rätt attacker, även om den har betydligt mindre HP än snorlax, dragon är bara weak mot fairy attacker har jag för mig.
Edit: menar du verkligen laxen = snorlax... haha... jag tänker bara på en fisk, typ seaking när du skriver så.....åå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Herre gud, blev precis varse att det krävs 50 000 XP för att levla vidare när man nått level 20

.
Händer det nåt häftigare under de kommande nivåerna vad det gäller saker man kan få eller högre CP på de man fångar eller stannar det av nån gång? Annars kanske man kan trappa ner lite på XP-jakten.
50k är väl inget?

kom tillbaka när du behöver några 100k för levling... 50k xp kändes mycket först men sen blir det hanterbart... man anpassar sig ganska väl... egentligen är det samma princip att levla som innan..lucky egg med 60-70 evolves.. då har du en levling bara där, tillräckligt med candy för det borde du ha inom 2-3 dagar typ.
Level 20-24 är sjukt segt, man får inga lucky egg, incubators eller nya saker förrän level 25 (dock tråkig där med max portion, level 30 blir bara max revive som nytt)... så de roliga levlarna är 20, 25, 30... däremellan är det typ bara 10 ultras, 10 razzberries, 10 revives osv som reward