2016-09-22, 10:54
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

Varje move har en viss DPS (Damage Per Second), olika moves delar alltså ut olika mycket skada per tidsenhet. Om man har quick move och charge move som tillhör samma "familj" så får man dessutom ett påslag i damage på 25%, detta kalas STAB (Same Type Attack Bonus). Detta är vad som gäller kring just DPS.

Åfan, jag som trodde det var 25% bonus för attacker som är samma "klass" som Pokemonen i fråga men det har alltså ingen betydelse då utan det viktiga är att båda attackerna är samma typ?

Tur man inte är expert... hade ju varit tråkigt
Citera
2016-09-22, 11:40
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Åfan, jag som trodde det var 25% bonus för attacker som är samma "klass" som Pokemonen i fråga men det har alltså ingen betydelse då utan det viktiga är att båda attackerna är samma typ?

Tur man inte är expert... hade ju varit tråkigt

My bad, du har helt rätt. Jag får skylla på nästintill sovande tillstånd när inlägget postades
Citera
2016-09-22, 12:02
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
My bad, du har helt rätt. Jag får skylla på nästintill sovande tillstånd när inlägget postades

Ok skönt, då har jag inte gjort fel hela tiden då. Men jag var verkligen inte säker så bra vi fick reda ut det, ifall du nu är vaken denna gång
Citera
2016-09-22, 12:07
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Måste fan komma events snart där man kan välja ett par pokemons och slåss mot en tillfällig boss och vinna stardust, incubators och andra items. Måste måste!
Tycker inte alls Stardust borde vara enklare att få. I dagsläget är stardusten i princip det enda som ger dig möjligheten att välja något överhuvudtaget i det här spelet. Tycker nästintill att man får för mycket stardust i dagsläget kontra XP efter level 20.
Citera
2016-09-22, 12:40
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxlh
Förstår inte varför det skulle vara skillnad på att försvara eller attackera ett gym. T ex om man har en pokemon med dåligt defense (låg HP) och attackerar ett gym så kommer väl den pokemonen att dö snabbare också och en pokemon som försvarar ett gym måste väl ha bra attack så att han kan döda de som attackerar.
Eller jag kanske har missförstått?
Den största skillnaden är att när du attackerar så kan du själv välja lag så att du får övertag genom "super effective" attacker. Den möjligheten har du inte när du försvarar. Därför är det oprätimalt att välja en pokemon med få weaknesses ellöer i alla fall någon weakness som du vet ingen ändå satsar på, bland annat därför laxen är så bra defender.
Citera
2016-09-22, 12:44
Medlem
Herre gud, blev precis varse att det krävs 50 000 XP för att levla vidare när man nått level 20 .

Händer det nåt häftigare under de kommande nivåerna vad det gäller saker man kan få eller högre CP på de man fångar eller stannar det av nån gång? Annars kanske man kan trappa ner lite på XP-jakten.
Citera
2016-09-22, 13:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Den största skillnaden är att när du attackerar så kan du själv välja lag så att du får övertag genom "super effective" attacker. Den möjligheten har du inte när du försvarar. Därför är det oprätimalt att välja en pokemon med få weaknesses ellöer i alla fall någon weakness som du vet ingen ändå satsar på, bland annat därför laxen är så bra defender.
Än mindre roll spelar försvarande pokemon om ett lag på några stycken attackerar samtidigt, de kan ha 4-5st 2000+ pokemon som attackerar en 3000cp dragonite och den blir ägd av 5 pokemons samtidigt, faintar på några sekunder.

Vad är laxen?
Snorlax är en bra defender också, kanske bästa?, normal är bara weak mot fighting typ som ingen använder.
Också såklart dragonite med rätt attacker, även om den har betydligt mindre HP än snorlax, dragon är bara weak mot fairy attacker har jag för mig.

Edit: menar du verkligen laxen = snorlax... haha... jag tänker bara på en fisk, typ seaking när du skriver så.....åå.

Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Herre gud, blev precis varse att det krävs 50 000 XP för att levla vidare när man nått level 20 .

Händer det nåt häftigare under de kommande nivåerna vad det gäller saker man kan få eller högre CP på de man fångar eller stannar det av nån gång? Annars kanske man kan trappa ner lite på XP-jakten.

50k är väl inget? kom tillbaka när du behöver några 100k för levling... 50k xp kändes mycket först men sen blir det hanterbart... man anpassar sig ganska väl... egentligen är det samma princip att levla som innan..lucky egg med 60-70 evolves.. då har du en levling bara där, tillräckligt med candy för det borde du ha inom 2-3 dagar typ.

Level 20-24 är sjukt segt, man får inga lucky egg, incubators eller nya saker förrän level 25 (dock tråkig där med max portion, level 30 blir bara max revive som nytt)... så de roliga levlarna är 20, 25, 30... däremellan är det typ bara 10 ultras, 10 razzberries, 10 revives osv som reward
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-22 kl. 13:38.
Citera
2016-09-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Än mindre roll spelar försvarande pokemon om ett lag på några stycken attackerar samtidigt, de kan ha 4-5st 2000+ pokemon som attackerar en 3000cp dragonite och den blir ägd av 5 pokemons samtidigt, faintar på några sekunder.

Aldrig lyckats varit mer än två pers i gymmet samtidigt. Får error om det är fler, vet inte om det bara är för mig eller om det är så för alla.
Citera
2016-09-22, 14:50
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:

Grattis! Har precis levlat till 24 och det ska 150 000 till nästa.
Citera
2016-09-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Vad är laxen?
Snorlax är en bra defender också, kanske bästa?, normal är bara weak mot fighting typ som ingen använder.
Också såklart dragonite med rätt attacker, även om den har betydligt mindre HP än snorlax, dragon är bara weak mot fairy attacker har jag för mig.

Edit: menar du verkligen laxen = snorlax... haha... jag tänker bara på en fisk, typ seaking när du skriver så.....åå.

50k är väl inget? kom tillbaka när du behöver några 100k för levling... 50k xp kändes mycket först men sen blir det hanterbart... man anpassar sig ganska väl... egentligen är det samma princip att levla som innan..lucky egg med 60-70 evolves.. då har du en levling bara där, tillräckligt med candy för det borde du ha inom 2-3 dagar typ.

Level 20-24 är sjukt segt, man får inga lucky egg, incubators eller nya saker förrän level 25 (dock tråkig där med max portion, level 30 blir bara max revive som nytt)... så de roliga levlarna är 20, 25, 30... däremellan är det typ bara 10 ultras, 10 razzberries, 10 revives osv som reward

Aha, lucky egg dubblar all xp rakt av, även evolve och äggkläckning?

Jag har 500 pidgey candy och en evolve kostar 12. Läge att köra ett ägg o sen evolva för rubbet då?
Citera
2016-09-22, 16:34
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:

Så lite? Det krävs 350 000 XP för mig att gå från lvl 29 till lvl 30 Snart där.
Citera
2016-09-22, 16:41
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Aha, lucky egg dubblar all xp rakt av, även evolve och äggkläckning?

Jag har 500 pidgey candy och en evolve kostar 12. Läge att köra ett ägg o sen evolva för rubbet då?

För 500 Pidgey-candies kan du bara evolva 41st, så nej, inte värt att göra det än. Samla pokemons och candies så att du kan evolva ca 70st, först då blir det värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in