Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 09:02
  #6601
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Fetmarkerat: Vilket verkar vara värdelöst. Kläckte ett till 10 km i går. Trumvirvel.......... Eevee

Tydligen så droppar antalet spelare snabbt och jag förstår varför. Visserligen skulle nog folk sluta när de fyllt dexeb också om det var enklare, men då skulle man iaf spela klart. Nu slutar nog många mitt i.

Med tanke på den enorma hypen är det inte konstigt att det är färre, särskilt det kräver viss fysiskt ansträngning. Om man inte kör Pokémon Drive förstås, men då ser jag inte meningen, och man då lika gärna kan köra något hemma vid datorn.

För övrigt kastas jag ut från gymen, som den underdog jag med det gula laget, så nog finns det spelare.
Citera
2016-10-23, 10:20
  #6602
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Älskar spelet, jag måste fånga så många som möjligt och gå upp i level!
Citera
2016-10-23, 20:46
  #6603
Medlem
NirvanAs avatar
Machamp fixad efter typ 50km walk med buddy.. fick stone edge som secondary-attack, man vill ju såklart ha crosschop, ändå står den som 96% av bästa D moveset och 98% av bästa A moveset, så tydligen kan man ha mycket värre... tror ni man kan använda den nåt vid gym eller ska man satsa på andra?

Less att inte FPM är åtgärdat än, missade en Muk tidigare idag som trots att den var längst upp till vänster i sightings och jag scannade av närmsta 200m radien så hittade jag den ej, hade varit kul med en till, den jag har nu är bara level 20 så.

Börjar bli lätträknat nu:

Alakazam (11 candy kvar, har som buddy nu)
Marowak (11 candy kvar, fått 1 gång i ägg samt 2 vilda sen senast)
------------------------------------

"The impossible quadruble"
Charizard
Venusaur
Kaputops
Omastar
Citera
2016-10-23, 22:27
  #6604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Machamp fixad efter typ 50km walk med buddy.. fick stone edge som secondary-attack, man vill ju såklart ha crosschop, ändå står den som 96% av bästa D moveset och 98% av bästa A moveset, så tydligen kan man ha mycket värre... tror ni man kan använda den nåt vid gym eller ska man satsa på andra?

Less att inte FPM är åtgärdat än, missade en Muk tidigare idag som trots att den var längst upp till vänster i sightings och jag scannade av närmsta 200m radien så hittade jag den ej, hade varit kul med en till, den jag har nu är bara level 20 så.

Börjar bli lätträknat nu:

Alakazam (11 candy kvar, har som buddy nu)
Marowak (11 candy kvar, fått 1 gång i ägg samt 2 vilda sen senast)
------------------------------------

"The impossible quadruble"
Charizard
Venusaur
Kaputops
Omastar

Machamp är enligt min erfarenhet inget vidare i gym tyvärr. Trodde den skulle vara bra mot t.ex Snorlax men då är faktiskt Wigglytuff mer effektiv.

Är level 28, har inte lagt en krona på spelet och inte använt några maps. Tycker verkligen inte det är fel att göra det, men jag uppskattar utmaningen

Dessa har jag kvar!
Venusaur
Charizard
Chansey
Lapras
Snorlax
Grimer (Lite märkligt, har inte ens stött på den)
Muk
Omastar
Citera
2016-10-23, 22:33
  #6605
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Machamp är enligt min erfarenhet inget vidare i gym tyvärr. Trodde den skulle vara bra mot t.ex Snorlax men då är faktiskt Wigglytuff mer effektiv.

Är level 28, har inte lagt en krona på spelet och inte använt några maps. Tycker verkligen inte det är fel att göra det, men jag uppskattar utmaningen

Dessa har jag kvar!
Venusaur
Charizard
Chansey
Lapras
Snorlax
Grimer (Lite märkligt, har inte ens stött på den)
Muk
Omastar

Wigglytuff som jag har har feintattack+hyperbeam, vilka attacker skulle vara bra med wigglytuff mot snorlax menar du? Normal har endast weakness mot fighting...
Citera
2016-10-23, 23:10
  #6606
Medlem
Ny uppdatering på G, kanske för att stoppa FPM?

https://gosverige.se/ny-uppdatering-...ch-1-13-3-ios/

edit: Rätt länk
__________________
Senast redigerad av Solidminutes 2016-10-23 kl. 23:16.
Citera
2016-10-23, 23:14
  #6607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solidminutes
Ny uppdatering på G, kanske för att stoppa FPM?

https://gosverige.se/ny-uppdatering-...ch-1-11-2-ios/

Den där uppdateringen kom för typ 2 veckor sedan 😂
Citera
2016-10-23, 23:17
  #6608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Wigglytuff som jag har har feintattack+hyperbeam, vilka attacker skulle vara bra med wigglytuff mot snorlax menar du? Normal har endast weakness mot fighting...

Jag har två st Wiggly, 1 med Pound + Hyperbeam, den andra med Pound + Play Rough. Båda fungerar bra Wigglytuff har så hög HP så den klarar av att nöta ner en Snorlax när man dodgar charge attackerna. Bra när man tränar upp ett gym (när man har en hälften så stark pokemon = 1000 prestige).

Men the usual suspects Dragonite, Vaporeon, Lapras och Arcanine är ju bättre, även mot Snoris.
Citera
2016-10-23, 23:23
  #6609
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Jag har två st Wiggly, 1 med Pound + Hyperbeam, den andra med Pound + Play Rough. Båda fungerar bra Wigglytuff har så hög HP så den klarar av att nöta ner en Snorlax när man dodgar charge attackerna. Bra när man tränar upp ett gym (när man har en hälften så stark pokemon = 1000 prestige).

Men the usual suspects Dragonite, Vaporeon, Lapras och Arcanine är ju bättre, även mot Snoris.
Tränar aldrig gym, men var det inte ändrat så CPt på de pokemon som befinner sig i gymmet sänks om man använder en pokemon med lägre cp? eller går det fortfarande att använda en med hälften så mycket CP?
Citera
2016-10-23, 23:29
  #6610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tränar aldrig gym, men var det inte ändrat så CPt på de pokemon som befinner sig i gymmet sänks om man använder en pokemon med lägre cp? eller går det fortfarande att använda en med hälften så mycket CP?

Nä, det är tränarens level som påverkar det. Så det går fortfarande bra att använda en med hälften så mkt CP, dessutom kan du ha 6st pokemon att träna med, så det går undan att träna upp gym nu
Citera
2016-10-24, 00:12
  #6611
Medlem
NirvanAs avatar
FPM gick tydligen live alldeles nyss enligt twitter!
Citera
2016-10-24, 00:17
  #6612
Medlem
SMD FBs avatar
Äntligen! En första riktig scann för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback