2016-11-14, 15:35
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Vilka pokémon kan man sedan evolva när gen2 kommer? Exempelvis onix till steelix osv, så man vet vad man ska samla candy till redan nu.

Umbreon (Eevee), Espeon (Eevee), Crobat (Zubat), Bellossom (Oddish), Politoed (Poliwag), Kingdra (Horsea)... Kan ha säkerligen glömt några, men dessa tillhör Gen 2 så de borde finnas sen?

Flippar för övrigt sönder på spelet. När jag väl får ett 10km-ägg så blir det alltid Electabuzz eller Chansey. KOM IGEN?
Senast redigerad av dunn0man 2016-11-14 kl. 15:38.
Citera
2016-11-14, 16:38
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunn0man
Flippar för övrigt sönder på spelet. När jag väl får ett 10km-ägg så blir det alltid Electabuzz eller Chansey. KOM IGEN?

Håller med. Nio av mina senaste tio femkilometersägg har innehållit en Krabby. Känns lagomt skoj när man redan har femtioelva Kingler och inte en j-vel som duger nånting till

Tycker Niantic kunde lägga ner liiite mer energi på att försöka utöka variationen i vad man får.
Citera
2016-11-14, 18:11
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Citat:
Umbreon (Eevee), Espeon (Eevee), Crobat (Zubat), Bellossom (Oddish), Politoed (Poliwag), Kingdra (Horsea)... Kan ha säkerligen glömt några, men dessa tillhör Gen 2 så de borde finnas sen?

Mina senaste 5 10km-ägg har bestått av 2x jynx, scyther, electabuzz och magmar.

Hellre chansey. Hellre VAD SOM HELST förutom de jag fick.
Citera
2016-11-14, 18:11
Medlem
Kafferastens avatar
Trodde bara man fick dom där 7 dagarna med bonus? Nu började det om igen med dag 1. Blir ju en del XP om det bara fortsätter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Jag har 135 fångade och level 27. Följande kvar:

Venusaur (65 candy kvar)
Charizard (77 candy kvar)
Alakazam (52 candy kvar)
Machamp (63 candy kvar)
Exeggutor (32 candy kvar)
Omastar (43 candy kvar)
Dragonite (35 candy kvar)

Tänkte uppdatera läget. Ligger nu på level 29 och Charizard och Exeggutor är fixade. Kvar är:

Venusaur (22 candy kvar)
Alakazam (18 candy kvar)
Machamp (8 candy kvar)
Omastar (39 candy kvar)
Dragonite (31 candy kvar)
Citera
2016-11-14, 18:51
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Håller med. Nio av mina senaste tio femkilometersägg har innehållit en Krabby. Känns lagomt skoj när man redan har femtioelva Kingler och inte en j-vel som duger nånting till

Tycker Niantic kunde lägga ner liiite mer energi på att försöka utöka variationen i vad man får.
Fick faktiskt en Krabby i mitt 5km idag.

Citat:
Ursprungligen postat av ViciousDelicious
Mina senaste 5 10km-ägg har bestått av 2x jynx, scyther, electabuzz och magmar.

Hellre chansey. Hellre VAD SOM HELST förutom de jag fick.
Okej, hade flippat om jag fick en Jynx i mitt ägg. Magmar hade jag dock inte blivit ledsen av då jag inte har en. Och till Gen 2 kanske man kan fixa en Magby?
Citera
2016-11-14, 19:21
Jävlar vad stardust flyger iväg snabbt, 600.000 borta med vinden Uppar endast pokemon över 90 IV! Segare är att det tar sån tid att få tag i stardust, även fast de höjt det lite med 7 day streak så är väntan för lång
Citera
2016-11-14, 19:27
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Chansey är väl en av de mer rare pokemons som man öht kan få i både ägg och det vilda så där får du nog faktiskt inte klaga, även om du råkar ha flera

Själv känner jag ingen som har den än.
Citera
2016-11-14, 19:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Trodde bara man fick dom där 7 dagarna med bonus? Nu började det om igen med dag 1. Blir ju en del XP om det bara fortsätter.

Tänkte uppdatera läget. Ligger nu på level 29 och Charizard och Exeggutor är fixade. Kvar är:

Venusaur (22 candy kvar)
Alakazam (18 candy kvar)
Machamp (8 candy kvar)
Omastar (39 candy kvar)
Dragonite (31 candy kvar)

Har du någonsin använt pokemap eller liknande? Imponerande annars när du är så sjukt nära en full dex.

Är på 112st, och har 3 till när jag kör nästa evolve. Alla är införskaffade helt ärligt med slit och engagemang!
Citera
2016-11-14, 20:26
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har du någonsin använt pokemap eller liknande? Imponerande annars när du är så sjukt nära en full dex.

Nej aldrig. Däremot har jag spenderat en del pengar för att köpa incubators.
Citera
2016-11-14, 20:56
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Nej aldrig. Däremot har jag spenderat en del pengar för att köpa incubators.

Vilket är var mans sak att göra! Har slängt in totalt 180kr eller vad det blir än så länge. Lite extra incubators en gång för att testa "tömma alla ägg samtidigt för att få fler 10km" (för mig gav det utdelning) och sen en gång under halloweeneventen som gav extra godis.

Har dock inte den minsta förhoppning att lyckas hitta alla utan jag nöjer mig med så många som möjligt. Skulle jag totalt tröttna, även om man knappast spelar med heltidsjobb och andra intressen, och det finns en fungerande kartapp så skulle jag kanske kika för att hitta några jag saknar men än så länge så känner jag att det tar ifrån hela tanken med spelet.
Citera
2016-11-14, 21:08
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Chansey är väl en av de mer rare pokemons som man öht kan få i både ägg och det vilda så där får du nog faktiskt inte klaga, även om du råkar ha flera

Själv känner jag ingen som har den än.

Så pass Känns lite bättre då när du säger det
Citera
2016-11-14, 22:48
Medlem
I några dagar har jag fått mellan 5 och 10 bollar i pokéstopsen (snurrar oftast bara några få per dag) och ett par potions. Idag var det bara 3-5 items igen. Är det nåt nytt?
Tyckte förvisso det blev väl lätt med alla bollar per stopp, men praktiskt när man inte har vägarna förbi så många till vardags.
Har de svårt att bestämma hur de ska ha det?

I övrigt får jag bara pinsir i mina 10k ägg. Gäsp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in