2016-08-23, 21:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxboy
Finns det taskigt med pookestop äre ju bara att sitta där en timme och inkassera.

Ja men säg att du snittar 2 bollar per spinn - det är 24 bollar på en timme. Fruktat dålig utdelning, plus enormt tråkigt. Och bollarna går ju åt med de Pokémons som dyker upp. Bättre att ha en stop där man jobbar eller bor så kan man farma när man får en stund över att klicka.
Citera
2016-08-23, 22:14
Medlem
Ändras antalet max bollar man kan ha med vilken level man är på? I början när jag hade fullt så hade jag 266 st. Nu står det att det är fullt när jag har 60 st, antalet har varit olika vid olika tillfällen även under samma level. Eller är det Potion som spelet menar är fullt? Har 95 st. 109 Revive. Om något är fullt så kan de väl ge en lite andra saker, motivationen att gå en runda till olika stops sjunker rejält när det står att det är fullt hela tiden. Kastar avsiktligt bollar åt sidan så att det blir roligare att snurra på stops.

Bara för mig spelet inte fungerar? Startat om det ca. 5 gånger de senaste timmarna men det står bara GPS-signal not found.
Citera
2016-08-23, 22:16
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag tycker inte du ska se det som fusk, för det är det ju inte Däremot blir det rätt kostsamt att ha igång en extra incubator hela tiden. Jag har redan lagt några hundra på det, och kommer nog köpa några till snart tror jag. Kläckt 227 ägg, och ett dussin 10km ägg. Helt klart värt det

Oj då ja det var ju en del pengar, fast jämfört med alla andra spel så är det inte så farligt. Nya spel kostar ju rätt mycket. Ska nog köpa några incubators i alla fall för just äggdelen är mest spännande. Dyker ju väldigt sällan upp något nytt när man är ute och går. Hade något på nearby idag som jag aldrig sett förut dock.

Mitt femte 10 km ägg jag kläckte idag förresten innehöll en Onix, så jag har fått olika varje gång

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Börjar intresset för spelet avta nu? Känns som att värsta hajpen är över. I november är det bara fanatikerna som orkar med en kvällspromenad i mörker regn och kyla för att köra några pokestops?

Värsta hysterin är absolut över. Var en period när alla spelade från 5-6 åringar till Hulda 97 år i rullstol påhejandes av tillhörande personlig assistent. Men fortfarande är det ändå ganska många som kör. Framöver i vinter ja då lär det vara rätt dött såvida det inte kommer någon vettig uppdatering.
Citera
2016-08-23, 22:51
Medlem
Värsta hysterin verkar vara över men jag har precis fått upp värmen. Bra för figuren är det också!
Citera
2016-08-23, 23:10
Medlem
nitinitis avatar
Kan man bli bannad för att använda en radar? Vilken radar är bäst för android?
Citera
2016-08-23, 23:13
Medlem
finns det någonstans man kan se max cp för varje pokemon, dvs utan att man använt sig av power ups?
Citera
2016-08-23, 23:16
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
finns det någonstans man kan se max cp för varje pokemon, dvs utan att man använt sig av power ups?
http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Pokemon_Max_CP

Fast att du ska kunna få tag i en max lvlad pokemon när du väl kommit till lvl 30 utan att göra power ups är nog ganska osannolikt.
Citera
2016-08-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Pokemon_Max_CP

Fast att du ska kunna få tag i en max lvlad pokemon när du väl kommit till lvl 30 så du slipper lägga stardust är nog ganska osannolikt.

fast är inte det hur hög den kan bli med power ups? Eller är max cp gällande för såväl fångst som power ups?
Citera
2016-08-23, 23:19
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fast är inte det hur hög den kan bli med power ups? Eller är max cp gällande för såväl fångst som power ups?

Förstår inte vad du menar. Det enda som sker när du trycker på "power ups" är att din pokemon går "upp i lvl" och får högre stats och därför högre cp. en pokemons max cp är den cp den har när den är max lvl, alltså lvl 40 som den först kan bli när du själv är lvl 40.
Citera
2016-08-23, 23:39
Medlem
DropoutBears avatar
Äääääääntligen en 93% squirtle som evolvades till blastoise samt fick pumpas med den candy som fanns. 1937 i cp och water gun/ice beam som ändå får anses vara decent.

Någon frågade tidigare om jag visste någon squirtle-spawn och det har jag tyvärr inte. Längs med vatten men också helt random i parker etc.
Citera
2016-08-24, 01:36
Medlem
NirvanAs avatar
5km ägg är helt värdelösa, finns åtminstone 50% intressanta pokemon där jag är nöjd att få men senaste ~10 har det BARA varit skit, pokemons som finns överallt i det vilda.. Bara ett exempel, har aldrig sett ponyta här, min enda chans är att få via ägg.... senaste 10 har varit om jag minns rätt paras, paras, tentacool, goldeen, meow, nidoran, nidoran, oddish, bellsprout...

Får några nånsin Gastly, abra, ponyta, exxecute, poliwag, grimer, machop..? Var väldigt längesen jag fick nån sån, var typ första veckan man körde spelet.

2km ägg är ju intressanta... tar gärna emot bulbasaur, charmander, squirtle, pikatchu, geodude, magikarp, alltså ca 50% vill jag ha, men av typ 20st 2km har jag endast fått 1 av ovan nämnda... så man liksom orkar inte längre.

----------------

För övrigt, synd att man inte kan ta något "break" i gameandet, då kommer alla hinna gå om en och man kan glömma om att ta över gym igen
Senast redigerad av NirvanA 2016-08-24 kl. 01:57.
Citera
2016-08-24, 07:33
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Ändras antalet max bollar man kan ha med vilken level man är på? I början när jag hade fullt så hade jag 266 st. Nu står det att det är fullt när jag har 60 st, antalet har varit olika vid olika tillfällen även under samma level. Eller är det Potion som spelet menar är fullt? Har 95 st. 109 Revive. Om något är fullt så kan de väl ge en lite andra saker, motivationen att gå en runda till olika stops sjunker rejält när det står att det är fullt hela tiden. Kastar avsiktligt bollar åt sidan så att det blir roligare att snurra på stops

Du har bara x antal platser i din rygga, 350 tror jag? Släng potions och revives till fördel för bollarna
Senast redigerad av regelbrott 2016-08-24 kl. 07:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in