2016-09-21, 21:01
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad dålig IV rare-pokemons har vid nests, fått 8 stycken av samma sort nu med IV mellan 9 och 64% ..
Citera
2016-09-21, 21:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxlh
Förstår inte varför det skulle vara skillnad på att försvara eller attackera ett gym. T ex om man har en pokemon med dåligt defense (låg HP) och attackerar ett gym så kommer väl den pokemonen att dö snabbare också och en pokemon som försvarar ett gym måste väl ha bra attack så att han kan döda de som attackerar.
Eller jag kanske har missförstått?
Har för mig hela "bra och försvara/attackera"-diskussionen vid gym har främst att göra med pokemonens DPS (damage per second), med hög DPS kan försvarande automatstyda pokemon dela ut mer damage.

Så en bra försvararpokemon har en kombination av bra DPS i sina attacker, hög HP och hög IV/defense.
Citera
2016-09-21, 23:16
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxlh
Förstår inte varför det skulle vara skillnad på att försvara eller attackera ett gym. T ex om man har en pokemon med dåligt defense (låg HP) och attackerar ett gym så kommer väl den pokemonen att dö snabbare också och en pokemon som försvarar ett gym måste väl ha bra attack så att han kan döda de som attackerar.
Eller jag kanske har missförstått?

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har för mig hela "bra och försvara/attackera"-diskussionen vid gym har främst att göra med pokemonens DPS (damage per second), med hög DPS kan försvarande automatstyda pokemon dela ut mer damage.

Så en bra försvararpokemon har en kombination av bra DPS i sina attacker, hög HP och hög IV/defense.

Detta har jag förklarat tidigare i tråden men här kommer det kort igen

Varje move har en viss DPS (Damage Per Second), olika moves delar alltså ut olika mycket skada per tidsenhet. Om man har quick move och charge move som tillhör samma "familj" så får man dessutom ett påslag i damage på 25%, detta kalas STAB (Same Type Attack Bonus). Detta är vad som gäller kring just DPS.

När det gäller moveset som är bäst för attack och moveset som är bäst för defense så har det att göra med spelmotorn. Nu du attackerar så är det du själv som styr, agerar på ett sätt och med ett mönster som du själv väljer och som inte kan förutses. När du har en Pokémon i ett gym så bestämmer inte du hur det ska agera när det försvarar sig mot attacker utan det gör spelmotorn, ofta benämnd som spelets AI (Artificial Intelligence). Varje move har en viss duration, det tar en viss förutbestämd tid att genomföra och när man blandar in denna variabeln i ekvationen tillsammans med hur AI:n agerar så passar olika movesets bättre för defense (att försvara ett gym) medan andra passar bättre för attack.

Glasklart nu?
Citera
2016-09-21, 23:28
Medlem
Måste ju vara något fel på mitt spel. Är level 25. Har hitills fått ETT 10km ägg. Får mestadels 2km och får bara massa skitpokemons. Får inget vettigt från 5km äggen heller.
Citera
2016-09-21, 23:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSituiation
Måste ju vara något fel på mitt spel. Är level 25. Har hitills fått ETT 10km ägg. Får mestadels 2km och får bara massa skitpokemons. Får inget vettigt från 5km äggen heller.
Se det från den ljusa sidan, besvikelsen blir ändå mindre med 2km ägg än när du kläcker den jävla jynxen eller eeveen med 10km ägget.
Citera
2016-09-22, 01:40
Medlem
kommer man kunna sälja dessa pokemon på internet mm i framtiden???

Simon Zakaria Lbou
Citera
2016-09-22, 09:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm

Simon Zakaria Lbou
Dom lär nog lägga till en trading funktion, men att du faktiskt kommer sälja dina pokemons har jag väldigt svårt att tro, det finns ju x-antal bots som faktiskt har mycket bättre och maxade pokemons som folk lär köpa före dina.
Och ska man ändå köpa dom, så kan man väl lika gärna göra ett nytt konto där man själv bottar och sen tradear sina pokemons bara.
Citera
2016-09-22, 09:24
Medlem
MarqsN92s avatar
Måste fan komma events snart där man kan välja ett par pokemons och slåss mot en tillfällig boss och vinna stardust, incubators och andra items. Måste måste!
Citera
2016-09-22, 09:35
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm

Simon Zakaria Lbou

Japp, det kommer i en uppdatering inom en månad!

Det läste jag nyligen.
Citera
2016-09-22, 09:40
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Måste fan komma events snart där man kan välja ett par pokemons och slåss mot en tillfällig boss och vinna stardust, incubators och andra items. Måste måste!
Yes, jag håller med. Det borde komma något sätt man kan få stardust lättare än det som är just nu, det är ju verkligen bara farma, farma, farma just nu som gäller.
Citera
2016-09-22, 09:50
Medlem
swebarbs avatar
Hur får man fastpokemap att funka ? klickar överallt på kartan men inget händer?
Citera
2016-09-22, 10:13
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur får man fastpokemap att funka ? klickar överallt på kartan men inget händer?

Tycker inte det funkar nå vidare. Eller det är ganska laggigt. Appen "Pokemon go radar map" funkar mycket bättre enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in