Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Du är ju för sorglig, jag är kvinna och vet att det finns skillnader i sexdriften mellan män och kvinnor, tror du att det finns en enda kvinna som inte någon gång "ställt upp"??? I så fall påstår du ju att det inte finns några skillnader mellan mäns och kvinnors sexliv. Du är fan dig lik, vrider på ord och vänder kappan efter vinden.
Citat:
jag är kvinna och vet att det finns skillnader i sexdriften mellan män och kvinnor
Vilket argument!
Jag är kvinna och jag vet

Otroligt förtroendeingivande. Vilken auktoritet på området.
Nej det är du som inte klarar av att hänga med i djupare diskussioner - jag är stringent.
Ja jag är övertygad om att det finns kvinnor som inte ställer upp utan som vill ha sex själva. "Ställa upp" finns inte ens i min vokabulär. Mycket konstig syn på sex fö.
Det som är riktigt intressant med vetenskap är att den studerar vad som finns kvar om vi tar bort både kulturella och psykologiska faktorer.
Man vet att kvinnor kan bli redo för sex lika snabbt som män rent fysiologiskt. Istället för att cementera fördomar är jag nyfiken på varför kvinnlig sexualitet ser ut som den gör. Vad finns kvar om vi tar bort hämningar och föreställningar om hur "kvinnor är" och hur "män är"
Ambelain brukar gillla de diskussionerna och talar gärna om den naturstam där kvinnorna går runt och våldtar männen. Vad som skiljer dem från oss är att de lever i ett matriarkat.
Jag tycker att det är trist när kvinnor lägger sina egna hangups på världsbilden och håller den för sanning. Kvinnor är sina egna värsta fiender.
Citat:
Ursprungligen postat av
studentroland
Vad sägs om kriget i Syrien därute i världen? Hur förhåller sig kvinnors aggressivitet till det? Är kvinnors aggressivitet värre?

Dunskalleri orkar jag inte med.
Jag sade att kvinnors aggressivitet tog sig olika uttryck. Om kvinnor inte vore aggressiva skulle de inte hålla liv i sina barn, och det finns kvinnoförband inom peschmergas styrkor, men bortsett från det kan du hålla dig till topic? Trots att egot fick sig en törn?
OnT så försvinner ju fenomenet makt i en kärleksrelation eftersom den bygger på ömsesidighet tillit och respekt och en önskan om den andras välbefinnande.
Om den är sund, osunda relationer bygger på makt och manipulation.