2016-09-17, 19:48
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
----
Dessutom så är det bevisat att kvinnor är mer aggressiva än män, så där föll det platt till marken. ----
I rest my case...
Citera
2016-09-17, 19:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
I rest my case...
Ja där tog din tankeförmåga slut.

Kvinnors aggressivitet yttrar sig annorlunda, jag förstod inte att jag behövde förklara det, envar som varit ute i världen känner till de ständiga småkonflikterna kvinnor emellan.

Men om det var allt du hade att komma med så ok.
Citera
2016-09-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ah "ställer upp" detta avslöjar din syn på sex. Inget annat. Dessutom så blöder kvinnor olika mycket. Och ja det är en psykologisk faktor som du ger uttryck för och inte en fysiologisk begränsning.
Jag hade en väninna som stolt sade att hon och hennes nya älkare hade haft så mycket sex så hela lakandet var rött. Don efter person. Igen det finns inget fysioligiskt hinder, det sitter i ditt huvud.

Nej alla män runkar inte dagligen. Givetvis är de mer testosteronstinna i ungdomen, men även det varierar. Vill du tro på stereotypen eller bilda din världsbild utifrån din privata relation så fine, men tro inte jag skall ta den seriöst.

Medelåldern är heller inget avtagande behov för både män och kvinnor tala för dig själv. Det handlar mycket mer om tabu. I flera länder så hyllas den medelålders kvinnan och hennes sexlust ökar. Det talas tom här om en andra tonår för kvinnor.

Sådant som du tar för givet "för att du vet" är sådant som fjättrar tanken.
Du är ju för sorglig, jag är kvinna och vet att det finns skillnader i sexdriften mellan män och kvinnor, tror du att det finns en enda kvinna som inte någon gång "ställt upp"??? I så fall påstår du ju att det inte finns några skillnader mellan mäns och kvinnors sexliv. Du är fan dig lik, vrider på ord och vänder kappan efter vinden.

Du går även som vanligt till personangrepp men försöker linda in det fint, jag talar inte för mig själv när jag påstår att medelåldera och äldre har avtagande lust, det är fjantigt av dig att ens försöka påstå något annat. Den sexlust som kvinnor har peakar vid runt 40 medan den ligger som högst hos hälften så gamla män, det är inget nytt, vad som är nytt är att det talas öppet om det idag, det är ingen tabu för en kvinna att prata eller erkänna sitt sexbehov, milfarna har alltid funnits i teorin, det är i praktiken det är allmänt känt på senare år.
Citera
2016-09-17, 20:01
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ja där tog din tankeförmåga slut.

Kvinnors aggressivitet yttrar sig annorlunda, jag förstod inte att jag behövde förklara det, envar som varit ute i världen känner till de ständiga småkonflikterna kvinnor emellan.

Men om det var allt du hade att komma med så ok.
Vad sägs om kriget i Syrien därute i världen? Hur förhåller sig kvinnors aggressivitet till det? Är kvinnors aggressivitet värre?
Citera
2016-09-17, 20:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du är ju för sorglig, jag är kvinna och vet att det finns skillnader i sexdriften mellan män och kvinnor, tror du att det finns en enda kvinna som inte någon gång "ställt upp"??? I så fall påstår du ju att det inte finns några skillnader mellan mäns och kvinnors sexliv. Du är fan dig lik, vrider på ord och vänder kappan efter vinden.

Citat:
jag är kvinna och vet att det finns skillnader i sexdriften mellan män och kvinnor
Vilket argument!
Jag är kvinna och jag vet Otroligt förtroendeingivande. Vilken auktoritet på området.

Nej det är du som inte klarar av att hänga med i djupare diskussioner - jag är stringent.

Ja jag är övertygad om att det finns kvinnor som inte ställer upp utan som vill ha sex själva. "Ställa upp" finns inte ens i min vokabulär. Mycket konstig syn på sex fö.

Det som är riktigt intressant med vetenskap är att den studerar vad som finns kvar om vi tar bort både kulturella och psykologiska faktorer.

Man vet att kvinnor kan bli redo för sex lika snabbt som män rent fysiologiskt. Istället för att cementera fördomar är jag nyfiken på varför kvinnlig sexualitet ser ut som den gör. Vad finns kvar om vi tar bort hämningar och föreställningar om hur "kvinnor är" och hur "män är"

Ambelain brukar gillla de diskussionerna och talar gärna om den naturstam där kvinnorna går runt och våldtar männen. Vad som skiljer dem från oss är att de lever i ett matriarkat.

Jag tycker att det är trist när kvinnor lägger sina egna hangups på världsbilden och håller den för sanning. Kvinnor är sina egna värsta fiender.

Citat:
Vad sägs om kriget i Syrien därute i världen? Hur förhåller sig kvinnors aggressivitet till det? Är kvinnors aggressivitet värre?

Dunskalleri orkar jag inte med.
Jag sade att kvinnors aggressivitet tog sig olika uttryck. Om kvinnor inte vore aggressiva skulle de inte hålla liv i sina barn, och det finns kvinnoförband inom peschmergas styrkor, men bortsett från det kan du hålla dig till topic? Trots att egot fick sig en törn?

OnT så försvinner ju fenomenet makt i en kärleksrelation eftersom den bygger på ömsesidighet tillit och respekt och en önskan om den andras välbefinnande.
Om den är sund, osunda relationer bygger på makt och manipulation.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-17 kl. 20:18.
Citera
2016-09-17, 20:24
Medlem
Citat:
Vilket argument!
Jag är kvinna och jag vet Otroligt förtroendeingivande.

Nej det är du som inte klarar av att hänga med i djupare diskussioner - jag är stringent.

Ja jag är övertygad om att det finns kvinnor som inte ställer upp utan som vill ha sex själva. "Ställa upp" finns inte ens i min vokabulär. Mycket konstig syn på sex fö.

Det som är riktigt intressant med vetenskap är att den studerar vad som finns kvar om vi tar bort både kulturella och psykoliska faktorer.

Man vet att kvinnor kan bli redo för sex lika snabbt som män rent fysiologiskt. Istället för att cementera fördomar är jag nyfiken på varför kvinnlig sexualitet ser ut som den gör. Vad finns kvar om vi tar bort hämningar och föreställningar om hur "kvinnor är" och hur "män är"

Ambelain brukar gillla de diskussionerna och talar gärna om den naturstam där kvinnorna går runt och våldtar männen. Vad som skiljer dem från oss är att de lever i ett matriarkat.

Jag tycker att det är trist att kvinnor lägger sina egna hangups på världsbilden och håller den för sanning.

Du förnekar dig inte, kör med ohederlig stil, är oärlig i dina diskussioner och vrider på ord som du behagar och detta är inget nytt för denna tråd, det är omtalat att du har denna förmåga. Du har inga argument och fortsätter fokusera på mig som person. Det blir så här varenda jävla gång någon diskuterar med dig, se bara hur du går åt studentroland som förde en vettig diskussion.

Du inbillar dig att du har förbehåll att tala i generella termer och när andra talar om sina generella erfarenheter så blir det genast i din värld något ovidkommande och icke relevant. Men du kanske tror att du är ett orakel, du ligger antagligen högt på skalan för narcissist.

Nåja det vi alla kan utläsa om dig som person är att du är ängsligt rädd för att bejaka din kvinnliga sida, du tror du tänker som en man och ryggdunkarna du får från arga män som tycker att du håller med dem är bara ett tecken på din låga självkänsla. Du letar bekräftelse och älskar att bråka, jag tycker du låter mer som en arg man.

Det du läser in med din snäva hjärna i orden "ställer upp" är skrämmande och TALAR FÖR DIG, du försöker förnedra mig som person, du är helt transparent. Halva tråden handlar om att kvinnor har mindre lust, män som antastar eller våldför sig mot kvinnor och du hakar upp dig på att jag nämnt orden "ställer upp" och vrider det till det fulaste du kan komma på.

Att ens förklara mer för dig innebär bara att du fortsätter vrida på orden och fokusera på allt annat än debatten, du gillar att fokusera på dig själv och dina åsikter som du tar för sanning. Sanningen är antagligen att du inte vet mycket om sex, du är en teoretiker.
Citera
2016-09-17, 22:36
Medlem
franges avatar
Citat:

Olika typer av aggression, idiot. Aggression betyder inte enbart att gå runt och banka på folk och/eller saker och ting med nävarna...

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du förnekar dig inte, kör med ohederlig stil, är oärlig i dina diskussioner och vrider på ord som du behagar och detta är inget nytt för denna tråd, det är omtalat att du har denna förmåga. Du har inga argument och fortsätter fokusera på mig som person. Det blir så här varenda jävla gång någon diskuterar med dig, se bara hur du går åt studentroland som förde en vettig diskussion.

Du inbillar dig att du har förbehåll att tala i generella termer och när andra talar om sina generella erfarenheter så blir det genast i din värld något ovidkommande och icke relevant. Men du kanske tror att du är ett orakel, du ligger antagligen högt på skalan för narcissist.

Nåja det vi alla kan utläsa om dig som person är att du är ängsligt rädd för att bejaka din kvinnliga sida, du tror du tänker som en man och ryggdunkarna du får från arga män som tycker att du håller med dem är bara ett tecken på din låga självkänsla. Du letar bekräftelse och älskar att bråka, jag tycker du låter mer som en arg man.

Det du läser in med din snäva hjärna i orden "ställer upp" är skrämmande och TALAR FÖR DIG, du försöker förnedra mig som person, du är helt transparent. Halva tråden handlar om att kvinnor har mindre lust, män som antastar eller våldför sig mot kvinnor och du hakar upp dig på att jag nämnt orden "ställer upp" och vrider det till det fulaste du kan komma på.

Att ens förklara mer för dig innebär bara att du fortsätter vrida på orden och fokusera på allt annat än debatten, du gillar att fokusera på dig själv och dina åsikter som du tar för sanning. Sanningen är antagligen att du inte vet mycket om sex, du är en teoretiker.

Och så var det det där med att kasta sten i glashus...
Citera
2016-09-17, 23:09
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
---
Dessutom så är det bevisat att kvinnor är mer aggressiva än män, så där föll det platt till marken. ----

Citat:
----
Jag sade att kvinnors aggressivitet tog sig olika uttryck. ----
Som sagt..."I rest my case"...
Citera
2016-09-18, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Det finns definitivt män som får förfrågningar.

Så du menar att män inte väljer vem de skall ragga på? De kör tombola eller slumpgenerator?
Ja det finns. Vilken tur att det åtminstone finns, hur vanligt är det då?

Kom inte med nån efterbliven feministisk/white knight fras om att de inte raggar på mig. De raggar typ en gång för varje 200:e gång som killen tar kontakt.

Jag blir också kontaktad men vi pratar kanske om några tiotal gånger hittills i livet. Så makten att välja ligger hos dem. Säg heller inte att "Men åhh, du ger ju de makten genom att ragga". Men om inte jag ger de makten att göra ett ställningstagande så är det knappast så att de själva tar kontakt.

Så många white knights och sjuka kärringar på ett och samma ställe.
Citera
2016-09-18, 10:31
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Ja det finns. Vilken tur att det åtminstone finns, hur vanligt är det då?

Kom inte med nån efterbliven feministisk/white knight fras om att de inte raggar på mig. De raggar typ en gång för varje 200:e gång som killen tar kontakt.

Jag blir också kontaktad men vi pratar kanske om några tiotal gånger hittills i livet. Så makten att välja ligger hos dem. Säg heller inte att "Men åhh, du ger ju de makten genom att ragga". Men om inte jag ger de makten att göra ett ställningstagande så är det knappast så att de själva tar kontakt.

Så många white knights och sjuka kärringar på ett och samma ställe.
På vilket sätt är det en white knight/feministisk fras att de inte raggar på dig? Det är snarare ett konstaterande och faktum. Det är rätt självklart att man inte raggar på någon man inte är intresserad av.
Citera
2016-09-18, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jo, men för dig blir det ju ingen stor sak om hon visar sig vara porrskadad, tyvärr snarare naturligt kan tänka.
För mig blir det tvärtom vidrigt om det visar sig att han är det, Sverige har blivit hemskt, det fanns kärlek här.

Skulle jag behöva skaffa ny partner skulle jag dra mig för att inleda nya kontakter.
Skulle nog läsa böcker och äta choklad istället, och ja, det förefaller som att kvinnor helst gör det nuförtiden.
Vad fan snackar du om?
Citera
2016-09-19, 20:04
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
http://genusdebatten.se/gastinlagg-kvinnors-sexuella-makt-vad-ar-det/

Här är bra läsning som ger en bra bild av fenomenet sexuell makt.

Det tog ett tag, men till slut hittade även jag till denna upplysande länk, och fick en ny synvinkel på trådens ämne... att pengar och begreppet "marknadsvärde" nu även letat sig in på det område, parbildningsområdet, som tidigare IMO behärskades av känslan av "kärlek" och möjligen även begreppet "värdighet", förklarar en hel del angående uppfattningen att "sexuell makt" ö.h.t. existerar...

Uppfattningen om den "sexuella makten" kan uppenbarligen således existera i den logiskt uppbyggda föreställningsvärlden hos en del människor så länge som den svenska felöversättningen av FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna ligger till grund för tankarna, men om den mer korrekta översättningen "värdighet" istället används, så borde IMO dörrarna öppnas till en vidare och mer nyanserad föreställningsvärld, där olika former av makt kan vägas och balanseras mot varandra längs en temporal skala, istället för att nödvändigtvis behöva köpslå om en fiktiv vara på en "parbildningsmarknad". Möjligen skulle ju kanske prostitutionsmarknaden kunna analyseras utifrån tankegången som Henry Laasanen beskrev i länken ovan...

...men speciellt i nära relationer borde ju denna distinktion mellan värdighet och (marknads)värde vara relevant, och en psykologihemsida uttrycker saken så här;

En annan kvinnlig bloggare uttrycker å sin sida saken så här:
Senast redigerad av studentroland 2016-09-19 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in