Citat:
Ursprungligen postat av
Ducedo
Fifa 16 + EA Access ger en kombinerad rabatt på 19% vilket innebär att slutpriset landar på 775 kr för Deluxe-versionen på Xbox One. Billigaste "normalversionen" på Prisjakt kostar 449 kr vilket innebär att du kan lägga mellanskillnaden (326 kr) på Fifa coins direkt dag ett istället för att vänta 20 veckor på dina 40 paket. Vet inte vad summan motsvarar i paket.
Nackdelen är naturligtvis att du missar 2 lånespelare från veckans lag första 20 veckorna som går att använda i vardera 3 matcher samt unika matchdräkter. Själv så använder jag aldrig lånespelare så det är ingen förlust för mig.
Frågan är hur många paket 326 kr motsvarar.
326kr motsvarar ca 13 jumbopaket (eller 26 premium, som man lär få köpa i början istället), alltså 27 mindre än man får i Deluxe, gäller ju dock att göra en avvägning precis som du säger vad som är värt mest, att kunna köpa alla i början eller behöva vänta fast få flera.
För mig som köper FIFA digitalt oavsett så var det ganska självklart att lägga till $25 för att få Super Deluxe, som kostade $80
Vart hittar du FIFA 17 till Xbox One för 449kr förresten? Billigaste jag kan se på prisjakt är 569kr.