2016-09-11, 18:27
Medlem
Krongjorts avatar
Vissa åtminstone, måhända inte alla, men dem som tror att det är vägen till någon inneboende lycka, acceptans eller kärlek, absolut. Är denna fråga det enda svaret du har att ge på hur du ser på min föregående fråga, att vända det hela till en annan fråga? Om så är fallet så fortsätt du diskutera med andra och ber dig ödmjukast att bortse från mig. Må väl.
Citera
2016-09-11, 18:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jag är inne på AuticaMinores linje; om man hatar status quo så mycket (trots att man samtidigt verkar anse att det bara är en biologisk realitet, från båda hållen: män är promiskuösa av naturen, kvinnor är sexuellt selektiva)

Fast tråden handlar om ifall det är ett faktum att kvinnor sitter på den sexuella makten, vilket förnekas av de flesta kvinnor

Citat:
så är har man ju rätt få alternativ: att förändra sig själv (göra sig mer attraktiv rent fysiskt och personlighetsmässigt) ELLER att börja pakta med alla andra män och höja priset på kuk.

Ja lösningen är ju att antingen bli bättre eller bli en MGTOW

Ärligt så är det inte bara frågan om en sexuell nöd, utan en emotionell.
Citera
2016-09-11, 18:36
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det handlar inte om rätten att säga nej, makten över den egna kroppen, och som sagt så handlar det inte om individnivå. Skilj på sak och person.
Igen världen består av mer än en frågeställning
Frågan är ändå intressant. Men jag förstår att du vill ducka den.

Om kvinnor gjorde som män tydligen generellt vill, och glatt tackade ja till all kuk som erbjuds, hur går det ihop med att män generellt ser kvinnor som haft fler än 3-5 sexpartners som horor och luder?
Citera
2016-09-11, 18:39
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Som jag sagt tidigare, är man omogen som människa sexuellt letar man efter Ferrarin bland kvinnor eller män, men verkligheten ser lite annorlunda ut precis som det gör i p-rullar, Svenne får leva ihop med kanske halvfeta Ingrid med celluliter hår på fittan som rör sig ner på benen, Ingrid får kanske nöja sig med feta Svenne som har stor ölmage och en prinskorv till kuk.

Så ser verkligheten ut för dom flesta.

Ja det blir ofta så med åren, som sagt utseende mm tappar i relevans i takt med att folk förlorar dessa egenskaper samt att de också ofta mognar med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Exakt, det är den där jävla nålen i höstacken som är så själsdödande att försöka hitta

Det kanske låter cyniskt som fan. Antagligen jag som är skev så in i helvete. Men det där är slutsatserna jag drar utav det här livet. Även den där nålen i höstacken söker bekräftelse vad jag har märkt.

Ja det är ett jävla sökande... önskar dig lycka till iaf Själv har jag lagt hela biten med tjejer på hyllan för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av notropic
Det handlar inte om makt det handlar om att killar (alla verkar bli desperata pga vill ha fitta) undervärderar vikten av kukens värde. Hade det desperata behovet efter sex minskat så hade också killen haft mer ''makt''. Så enda lösningen är att killar sluta vara så jävla desperata och låta tjejer också jaga kuk och sex och inte få allt serverat hela tiden.

Fast det handlar om makt men du har rätt i att en av huvudorsakerna till att det blivit så är att killar är alldeles för på samt många gånger också undervärderar sig själva.
Citera
2016-09-11, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM

Om kvinnor gjorde som män tydligen generellt vill, och glatt tackade ja till all kuk som erbjuds, hur går det ihop med att män generellt ser kvinnor som haft fler än 3-5 sexpartners som horor och luder?
det är inte antalet sexpartners direkt som avslöjar om någon är lössläppt av sej eller ej , så länge det finns en vettig förklaring till varför det är många olika så måste man acceptera att andra har sex i sina liv , det är mer om beteendet man vill veta om hur den man gillar tänker och agerar i sådant som är mycket intressant info och som kan avgöra om du har stor chans att blir en av de ex på listan av förbrukade för denna människa , man vill veta för att kunna avgöra om det är värt att satsa på denna människa eller om det med stor risk kommer att sluta i elände
Citera
2016-09-11, 18:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM

Vad surrar du om?
Citera
2016-09-11, 19:14
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Vad surrar du om?

Eftersom jag ställt en liknande fråga tar jag mig friheten att svara.

Folk i tråden pratar om kvinnors sexuella makt som att den är helt fri från konsekvenser, när dne i själva verket i sig är en konsekvens av de sociala bestraffningar kvinnor åker på när de knullar fritt.

Du behöver inte leta länge på flashback för att hitta användare som avfärdar kvinnor med lagomt sexuellt CV som slampor. Så om kvinnor skulle börja tacka ja till all kuk de erbjöds, så skulle de bestraffas för det beteendet. Men det verkar tråden HELT glömt bort.

Skulle en kvinna dessutom använda sin sexuella makt med någon på jobbet, ojojoj, vad inte kul konsekvenser det skulle ha. Sen undrar jag om männen i tråden själva skulle kunna tänka sig att ligga med kvinnor de inte är attraherade av, för vaddetnuärman vinner. Säg att de flörtar med chefen för att få fördelar på jobbet: hur trovärdig blir den mannen då i sin yrkesroll?

Kvinnor blir ju misstrodda så fort det antyds att de använt sin sexualitet för att få fördelar i yrkeslivet. Rykten sprids, ditt anseende sjuker tillsammans med din trovärdighet. Jag fattar inte att detta totalt iggas av tråden.
Citera
2016-09-11, 19:18
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Vissa åtminstone, måhända inte alla, men dem som tror att det är vägen till någon inneboende lycka, acceptans eller kärlek, absolut. Är denna fråga det enda svaret du har att ge på hur du ser på min föregående fråga, att vända det hela till en annan fråga? Om så är fallet så fortsätt du diskutera med andra och ber dig ödmjukast att bortse från mig. Må väl.

Nej, jag frågade för att jag genuint ville veta hur du såg på saken (samt att erbjuda ett perspektiv som inte direkt utgick från dig själv)
Jag personligen anser att det är rätt rimligt att anpassa sig efter marknaden för att uppnå resultat. Jag ser det inte som att sälja sin själ att försöka se sitt bästa ut för att hitta en partner.

Du, å andra sidan, verkar anse att det priset är för högt. Men vad är det då du vill köpa? och kan du tänka dig att leta i lågvarubutiker för att få det du vill ha?
Citera
2016-09-11, 19:20
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ja lösningen är ju att antingen bli bättre eller bli en MGTOW

Ärligt så är det inte bara frågan om en sexuell nöd, utan en emotionell.

Nja, MTGOWs säger ju själva att de inte är intresserade av spelplanen överhuvudtaget - så det vore väl att göra dem en otjänst att avfärda MGTOWs som en strategi för att få kvinnor?
Citera
2016-09-11, 19:55
Medlem
Krongjorts avatar
Vi skiljer oss åt allt för mycket i detta så fortsatt interaktion blir onödig. Må väl.
Citera
2016-09-11, 20:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Nja, MTGOWs säger ju själva att de inte är intresserade av spelplanen överhuvudtaget - så det vore väl att göra dem en otjänst att avfärda MGTOWs som en strategi för att få kvinnor?

Nej men det höjer ju värdet på kuk rent allmänt om några tas från spelplanen.

Sedan så handlar inte allt om könsorgan i botten ligger djupt mänskliga behov av att bli accepterad.
Citera
2016-09-11, 20:49
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nej men det höjer ju värdet på kuk rent allmänt om några tas från spelplanen.

Sedan så handlar inte allt om könsorgan i botten ligger djupt mänskliga behov av att bli accepterad.

Där har du absolut en poäng.

Och mitt andra inlägg; det om konsekvenserna? Har du inget att säga om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in