Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Vad surrar du om?
Eftersom jag ställt en liknande fråga tar jag mig friheten att svara.
Folk i tråden pratar om kvinnors sexuella makt som att den är helt fri från konsekvenser, när dne i själva verket i sig är en konsekvens av de sociala bestraffningar kvinnor åker på när de knullar fritt.
Du behöver inte leta länge på flashback för att hitta användare som avfärdar kvinnor med lagomt sexuellt CV som slampor. Så om kvinnor skulle börja tacka ja till all kuk de erbjöds, så skulle de bestraffas för det beteendet. Men det verkar tråden HELT glömt bort.
Skulle en kvinna dessutom använda sin sexuella makt med någon på jobbet, ojojoj, vad inte kul konsekvenser det skulle ha. Sen undrar jag om männen i tråden själva skulle kunna tänka sig att ligga med kvinnor de inte är attraherade av, för vaddetnuärman vinner. Säg att de flörtar med chefen för att få fördelar på jobbet: hur trovärdig blir den mannen då i sin yrkesroll?
Kvinnor blir ju misstrodda så fort det antyds att de använt sin sexualitet för att få fördelar i yrkeslivet. Rykten sprids, ditt anseende sjuker tillsammans med din trovärdighet. Jag fattar inte att detta totalt iggas av tråden.