2016-09-11, 10:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Fast det där är ju rent amatörmässigt. Självklart är det relevanta ifall hon tar den i tvåan, och det frågar man aldrig efter kl 01.30 om man inte vill framstå som desperat.
Ja, inser att jag måste fixa något slags uppslagsverk. Kanske Wikipedia kan ha en samling raggningsfraser med tillhörande tolkning till hands...
Citera
2016-09-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sexuell rivdrift? Tja, så länge kvinnan de facto inte våldför sig på mannen och de har samtyckande sex finns det givetvis ingen grund för bestraffning.

Vill du förklara varför lösaktiga horiga kvinnor anser sig ha rätt att signalera "hora som ligger med vem som helst i utbyte mot pengar", varpå de lockar till sig oerfarna lättmanipulerade (korkade eller kåta) män som försöker förmå kvinnan att välja just dem att ligga med, vilket gör lösaktiga kvinnor rika och männen fattiga (ibland även skuldsatta i strävandet att förmå kvinnan att ligga)?

Är faktiskt inte kvinnor som lockar med sex, men aldrig levererar sex, att jämföra med en kvinna som dinglar med en saftig biff framför ögonen på en svältande man, och indirekt lovar att gör mannen bara ditt och datt för henne så, kanske, kommer han få ta en tugga av den saftiga biffen? Lagligt, visst, men totalt jävla vidrigt och omoraliskt.

SÅ ser jag på kvinnor som "gör sig sexiga" för främmande män. Enda anledningen till detta är att vinna fördelar, genom att manipulera och utnyttja männens starkare drivkraft att ligga med alla kvinnor (en biologisk drift inuti män som de inte kan dämpa med viljekraft då den utgör livets drivkraft).

Även företag utnyttjar ju denna icke valfria drift hos männen, men företag vill ju bara tjäna pengar och går över lik för att göra det. Men slampiga horiga kvinnor är väl antagligen likadana, ett slags parasiter på män.
Citera
2016-09-11, 10:55
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Sexuell rivdrift? Tja, så länge kvinnan de facto inte våldför sig på mannen och de har samtyckande sex finns det givetvis ingen grund för bestraffning.

Sen finns det förstås psykologiskt våld, känslomässig utpressning, utnyttjande av maktposition, demonstrativa snedsprång i förhållanden och annat smaskigt som kan förvandla många killar till känslomässiga vrak. Det spelar ingen roll förstås, män är generellt slit-o-släng, kvinnor har "reproduktiva rättigheter".

Mm, "reproduktiva rättigheter", det verkliga osar sexuell makt över det.
Citera
2016-09-11, 10:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Nej, jag menar att du kanske har rätt när du påstår att du inte är snygg och att jag borde veta bättre än att uttala mig utifrån en lågupplöst sminkad ansiktsbild.

Vem vet, du kanske är mest lös hud efter att ha gått ner typ 50 kilo? Men jag har för mig att du snarare brukar oja dig över hur petite du är och att du mår dåligt över det. Kanske blandar ihop dig med någon annan, kollar inte här så ofta längre?

Nu avslöjade du på sätt och vis att du vet om att du är attraktiv dock.

Samma sexuella makt som en snygg tjej? Han valde att gå vidare? Du bekräftar bara min tes!

Akta så att du inte hindrar sig själv från framtida relationer för att du måste ha någon med samma eller högre sexuella värde än någon som kunde välja att hålla sig med dig när det passade.

Eftersom du tvivlar på din maktposition och anser män som raggar på dig är creeps undrar jag om du tycker att du har hanterat det uppbrottet? Var det så även innan den relationen?
Eh. Nej jag är inte ful. Har haft dålig självkänsla Dock och du gör den inte precis bättre. Har aldrig varit överviktig.

Nåväl. Jag ser väl inte på det här på samma sätt kanske...för mig är inte att den snyggaste killen har makten i det scenariot utan han som får mig att tända.

Creeps, oavsett utseende är Creeps om de frågar om jag tar den djupt som en inledande fras, det håller nog de flesta kvinnor Med om.

Det uppbrottet är avslutat sedan länge och det har nog snarare att göra med att jag vill få höra till, vilket jag ibland har problem med att göra.
Citera
2016-09-11, 11:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Inte skiter i, utan beundrar för dess personliga skönhet. Man gillar ju oftast personen den sitter på.
Ptja, ja jo.. Det ligger helt klart något i det. Men faktum kvarstår att jag inte känner någon kille som skulle välja bort att ligga för att hennes fitta såg ut på ett visst sätt. Funktion går före form.

Citat:
Jo det är en klassiker att om en kille väljer bort sex med en någorlunda attraktiv tjej så kan hon bara rationalisera med att han är bög och dessutom bli flyförbannad över att hennes maktspels power-play havererar. Visst är det vackert!
Eller som när man råkar ut för ett groggluder och iskallt förklarar att jag inte alls är intresserad av att köpa en drink till henne.
Citera
2016-09-11, 11:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Är det inte snarare precis tvärt om? Att kvinnor numera uppmuntras att vara lösaktiga horor (ligga ofta, med många, utan relation, dvs att bete sig precis som män) vilket ju skapar förväntingar hos kvinnor att vara slampiga och horiga.
Jo men det här med att kvinnan ska vara kysk och orörd är så rotat i vår kultur att det inte är något som ändrar sig i en handvändning.

Citat:
Trots denna uppmuntran från t.ex. svensk media och skola så tar kvinnor fortfarande inte initiativ. De tar inte risken att få nej från en man, inte risken att förlora sin makt (för den som aldrig ber om något flyttar aldrig makten, dvs att vara den som förnekar ngn annan något, ifrån sig).
Absolut, på gruppnivå är det ju så men inte på individnivå och förändringar på gruppnivå måste börja med individer.

Citat:
Det finns alltså en biologi som styr kvinnor. Och inte ens dagens sjuka perversa slampiga kultur från svensk media kan förändra detta, och förmå kvinnor att bjuda ut sig till män och riskera ett nej.
Det är ju dock inte riktigt första gången vi har en "slampig kultur" och människan har alltid knullat så det stänker om det.

Citat:
Den biologiska orsaken är kvinnan ägg: det produceras bara ett i månaden, och männen producerar (enklare) spermier i miljontal dagligen. DET är den biologiska förklaringen till att kvinnor har makt, de vet (biologiskt) om att de kan välja mellan alla dessa miljarder spermier, hos alla män, som alla inget hellre vill än befrukta ägg, vilka som helst. Denna biologiska verklighet styr män resp kvinnors beteenden.
Det är mycket riktigt. Nu lever vi dock i en tid då biologi egentligen inte spelar någon roll eftersom det är mycket lätt att undvika oönskade graviditeter.

Citat:
Men få kvinnor kan begripa detta, för erkänner de sin biologiska / sociala makt så erkänner de att de är mer värdefulla än männen, och det är i strid med de galna feministiska teorierna (som är just de som uppmuntrar kvinnor att knulla och inte vara varsamma om sina få ägg, eller varsamma om vilka de ligger med).
Förlåt mig men va? Att ha sex är inte samma sak som att vara ovarsamma om sina ägg. Eftersom det är så lätt att undvika graviditeter.
Citera
2016-09-11, 11:15
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Eh. Nej jag är inte ful. Har haft dålig självkänsla Dock och du gör den inte precis bättre. Har aldrig varit överviktig.

Okej, men då har vi ändå konstaterat att du ser bra ut, med tanke på att du också verkar hörsam, talför, undergiven och smart kan vi väl sluta hymla om var du står i den där ligan? Släpp sargen och ryck upp dig!

Citat:
Nåväl. Jag ser väl inte på det här på samma sätt kanske...för mig är inte att den snyggaste killen har makten i det scenariot utan han som får mig att tända.

Ledsen att säga det, men killen som får dig att tända är sannolikt killen som får majoriteten av hetero-kvinnor att tända. Du kontrar ju inte direkt här, bara grumlar premissen.

Citat:
Creeps, oavsett utseende är Creeps om de frågar om jag tar den djupt som en inledande fras, det håller nog de flesta kvinnor Med om

Har ingen erfarenhet av att vara på någon av sidorna i det meningsutbytet, vilket jag är glad över.

Citat:
Det uppbrottet är avslutat sedan länge och det har nog snarare att göra med att jag vill få höra till, vilket jag ibland har problem med att göra.

Känner igen mig där.
Citera
2016-09-11, 11:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Okej, men då har vi ändå konstaterat att du ser bra ut, med tanke på att du också verkar hörsam, talför, undergiven och smart kan vi väl sluta hymla om var du står i den där ligan? Släpp sargen och ryck upp dig!

Ledsen att säga det, men killen som får dig att tända är sannolikt killen som får majoriteten av hetero-kvinnor att tända. Du kontrar ju inte direkt här, bara grumlar premissen.

Har ingen erfarenhet av att vara på någon av sidorna i det meningsutbytet, vilket jag är glad över.

Känner igen mig där.

Fast där slår mina "psykfalkstendenser" in, må vara att det är egalt för män som är ute efter tillfälliga kontakter som du beskrev.

Jag har nog lite udda smak på män, iallafall jämfört med mina kvinnliga vänner, de är ofta inte "konventionellt snygga".
Citera
2016-09-11, 11:37
Medlem
adopted-husnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Män har ett mycket större sexbehov pga testosteron. Det är nästan lika viktigt för oss att ha sex som det är att äta, sova andas sett till välmåendet. Visst kan vi vara utan, men det gör oss deprimerade. Det om något, kommer kvinnor aldrig förstå. Så självklart har ni makten då ni håller i nyckeln till något vi i princip är beroende av. Hur långt vi är villig att gå för att fullfölja det begäret skiljer sig från män till män.

Män som får sex enkelt håller sig inte till samma kvinna, det finns ingen anledning till det. Män som får sex väldigt sällan är de som vill ha relationer då det garanterar en ström av regelbunden sex.

this
Citera
2016-09-11, 11:39
Bannlyst
Citat:
Jag kommer inte ihåg allt du kallat mig eller insinuerat, men det hör inte hit. och det är ju just det här, är kvinnor som gillar sex sämre? luder är en nedsättande term.
Svara på frågorna, din slingrare. Jag hade kunnat godta att du inte ens citerar inlägget om du inte har något svar på dina defensiva kontrapåstående, dumbie.
Citera
2016-09-11, 11:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Svara på frågorna, din slingrare. Jag hade kunnat godta att du inte ens citerar inlägget om du inte har något svar på dina defensiva kontrapåstående, dumbie.
Vad ska jag svara på? Du svamlar ju bara. Du spottar ur dig en mängd personangrepp och jag håller inte reda på samtliga.
Citera
2016-09-11, 11:59
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Nu skriver jag trots att jag inte är kvinna, men det är väl en ren självklarhet att kvinnor har sexuell makt ur allt och allas perspektiv.

Män tänker alltid på sex och det utnyttjar kvinnor.
Så har det varit i all evighet och kommer också att vara i all evighet.

Kvinnor plockar alltid fram spelkortet för sex omedelbart när någon typ av relation uppstår.
Spelar ju ingen roll om relationen uppvisar tecken på att vara långvarig eller kortvarig.

Sen är det upp till oss män att gissa oss fram till hur hon vill använda sex-kortet.

Ibland får vi skäll för att vi är alldeles för på när det gäller sex och ibland får vi skäll för att vi inte tar initiativ till sex i en nyfunnen relation.

Försöker vi ta initiativ till sex för tidigt och för snabbt så är vår agenda felaktig.
Tar vi inga initiativ till sex så är vår agenda felaktig.

Ja jag har ännu inte kommit på hur fan vi män ska vara?

Vi ska inte vara på!
Vi ska inte vara av!

Jag önskar fan att jag kunde plugga in mig i kvinnors hjärna och överföra direkta data till min hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in