2016-09-11, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
men du kommer att få all bekräftelse du önskar när du hittat rätt , finns inget annat att göra i detta

i know Tycker det är helt jävla sinnesjukt bara^^
Citera
2016-09-11, 18:05
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Om jag säger att det fetstilta är att att i praktiken sälja sitt hjärta och sin själ för att få världen, hur ser du på detta påstående?

Menar du då att kvinnor säljer sitt hjärta och själ för att de sminkar sig och tänker på sin vikt?
Citera
2016-09-11, 18:07
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Spela the long game. Var inte så lättfotade. Få kvinnor att börja anstränga sig mer och sälj inte kuken så billigt. Och vips är den sexuella makten mäns.

Jag har försökt, i drygt tio år. Sitter inte och skriver till tjejer, eller går fram och kladdraggar på krogen, eller något liknande. Jag har varit medlem på dejtingsajter i rätt många år, men det är extremt sällan jag kontaktar någon tjej utan jag är mer passiv. Är överhuvudtaget extremt sällan jag raggar på någon tjej - oavsett om jag har känslor för henne eller inte - nuförtiden.

Vet du vad? Det har inte hjälpt. Det är inte fler tjejer som raggar på mig för det - eller ens någon överhuvudtaget. Tvärt om fick jag betydligt mer skamliga förslag även i vardagen, på den iden jag var ute och jagade hor på krogarna varje helg och jag var en riktig male-slut...
Citera
2016-09-11, 18:08
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det var fan det dummaste jag läst hittills tror jag. Play on words stupid yourself. Försöker du säga att man ska läsa mellan raderna och dra egna slutsatser eller försöker du säga att man ska tolka allt ordagrant...retorisk fråga! Den som är formidabel expert på att "ta en hel del ur sin kontext" är Gertrud. Vad du tycker om det, mig eller någon annan skiter jag högaktningsfullt i.

Äh, skit i honom. Klart han försvarar sin vita riddare. När den vita riddaren styckar upp spaltmeter efter spaltmeter av inlägg till små små portioner och bemöter varje mening hellre än helheten gör hon det ju FÖR honom. Och det är klart att han är tacksam, eftersom han själv inte kan komma med något av substans utöver könsord och konspirationsteorier, stackarn.
Citera
2016-09-11, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
i know Tycker det är helt jävla sinnesjukt bara^^
det är som det är bara och inget att göra nått åt va bara öppen och nyfiken av dej så kommer du att hitta riktigt bra tjejer tids nog , tappar du hoppet om allt så lär du få leva utan en vän resten av ditt liv garanterat
Citera
2016-09-11, 18:10
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nu gör ju män mer än att kasta kuken efter kvinnor, de hundar, de fjäskar, de betalar, de ordnar, de sliter de släppar.
Fast de som gör så gör det inte för att kvinnor kräver det, de gör det för att de tror att det ger dem konkurrensfördelar gentemot andra män.

De män som jag känner som har störst framgång hos kvinnor är de som inte "hundar, fjäskar, betalar, ordnar, sliter, släpar", utan de som har störst integritet och autonomi. Det säger ju något om hur kassa män är på att känna in vad kvinnor behöver och vill ha.
Citera
2016-09-11, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Okej, tack för ett mycket utförligt svar.

Ett annat förslag är att ni män försöker begränsa er lite mer med vilka tjejer ni väljer att ragga på, både över nätet och irl. Att ni visar att ni inte nöjer er med vem som helst utan sållar och ställer krav på högre kvalité bland de kvinnor ni rör er ÄVEN om detta till en början innebär att ni blir utan sex.

Om de flesta män agerade på det viset i att göra anspråk på fler egenskaper än bara sex och yta hos en tjej så skulle det i förlängningen leda till att tjejer fick mindre uppmärksamhet och därmed skulle de nog inte ta sitt eget värde hos det motsatta könet för givet lika lätt som förut och KANSKE skulle de rentav börja ta fler initiativ till kontakt med män?

Jag har redan ett sånt förhållningssätt. Hon får bevisa sig och försöka sälja in sig lite annars är det no-go. Jag vet att hon inte är intresserad om hon inte försöker.
Men jag kan för mitt liv inte förstå hur jag ska kunna sända en så stor puls utav telekinesis till alla killar på denna planet och få dom att inse sina misstag.

Så tyvärr, det du nämner här är en omöjlighet. Världen ser ut som den gör, och det kommer alltid att gå hundra killar på en tjej. Vet inte hur det såg ut förr, när man gifte sig med grannen för det var det närmsta till kontakt med det motsatta könet men jag tror att det här är här för att stanna från och med nu. Och det påverkar så många killar att det börjar bli obehagligt. (inte erat fel)
Citera
2016-09-11, 18:12
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har inget intresse av att ligga med karlarna i det här forumet. Makten är meningslös därvid.
Men vad fan.. jag som tänkt skicka några dick pics och "Öh.. knulla?"
Citera
2016-09-11, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det var fan det dummaste jag läst hittills tror jag. Play on words stupid yourself. Försöker du säga att man ska läsa mellan raderna och dra egna slutsatser eller försöker du säga att man ska tolka allt ordagrant...retorisk fråga! Den som är formidabel expert på att "ta en hel del ur sin kontext" är Gertrud. Vad du tycker om det, mig eller någon annan skiter jag högaktningsfullt i.
Displace-blame gör inte dig mer oskyldig. Väx upp istället. Sedan har du de sedvanliga inläggen du kör med och inget av substans blir sagt.

Retorik får inte folk till att sluta citera så du vet.
Citera
2016-09-11, 18:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Men vad fan.. jag som tänkt skicka några dick pics och "Öh.. knulla?"
Dom samlar tant Buffy till en regnig dag, den kommer förr eller senare 😜😉
Citera
2016-09-11, 18:20
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag har redan ett sånt förhållningssätt. Hon får bevisa sig och försöka sälja in sig lite annars är det no-go. Jag vet att hon inte är intresserad om hon inte försöker.
Men jag kan för mitt liv inte förstå hur jag ska kunna sända en så stor puls utav telekinesis till alla killar på denna planet och få dom att inse sina misstag.

Så tyvärr, det du nämner här är en omöjlighet. Världen ser ut som den gör, och det kommer alltid att gå hundra killar på en tjej. Vet inte hur det såg ut förr, när man gifte sig med grannen för det var det närmsta till kontakt med det motsatta könet men jag tror att det här är här för att stanna från och med nu. Och det påverkar så många killar att det börjar bli obehagligt. (inte erat fel)

Din startpunkt kan ju vara här på Flashback. Och sen vidare och vidare och vidaresprida budskapet.
Citera
2016-09-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Äh, skit i honom. Klart han försvarar sin vita riddare. När den vita riddaren styckar upp spaltmeter efter spaltmeter av inlägg till små små portioner och bemöter varje mening hellre än helheten gör hon det ju FÖR honom. Och det är klart att han är tacksam, eftersom han själv inte kan komma med något av substans utöver könsord och konspirationsteorier, stackarn.
Jag skrattar fortfarande åt det där inlägget, har hunnit börja laga sen middag och skrattade under tiden, hur kan man läsa något som gertrud skriver och inte se att det hon gör är exakt det SwingThrough anklagar andra för. Stor humor idet. Gertrud har nog många på sin sida och det har jag inget emot men något j*vla sunt förnuft måste väl finnas, eller -nej, det verkar inte så. Allt är svart eller vitt för så väldigt många.

Jag uppfattar gertrud som galen när hon inte ser sina egna fel och brister i sina resonemang och det är ett genomgående tema hos henne, inget som går att peka med hela handen på, jag har inte tänkt gå igenom alla hennes texter och leta argumentationsfel och länka, det är något som jag och många med mig ser som en röd tråd i hennes inlägg. Men jag misstänker att jag har prickat mitt i bullseye när jag beskrev hennes avatar något inlägg ovan. Att hon vänder det till att man vill tysta henne är absurt. Hon har inte alltid fel, det är ingen som påstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in