2016-09-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Om jag teoretiskt är intresserad av en person så spelar det ingen roll att de 20 innan raggat.

Om det i en lokal finns 20 män och en av männen är tillräckligt snygg/charmig/vadsomhelst för att attrahera dig. Om en man raggar på dig så har du 5% chans att det är en man du vill ha. Om 10 personer raggar på dig har du 50% chans att en intressant raggar på dig.

Där har ju män än nackdel. Eftersom kvinnor i Sverige mycket mer sällan raggar på män så är sannolikheten låg att man attraheras av de som raggar. Om massa tjejer raggade på mig är sannolikheten högre att åtminstone någon/några av tjejerna är vad jag vill ha.
Citera
2016-09-24, 17:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Om det i en lokal finns 20 män och en av männen är tillräckligt snygg/charmig/vadsomhelst för att attrahera dig. Om en man raggar på dig så har du 5% chans att det är en man du vill ha. Om 10 personer raggar på dig har du 50% chans att en intressant raggar på dig.

Där har ju män än nackdel. Eftersom kvinnor i Sverige mycket mer sällan raggar på män så är sannolikheten låg att man attraheras av de som raggar. Om massa tjejer raggade på mig är sannolikheten högre att åtminstone någon/några av tjejerna är vad jag vill ha.
Visst, det köper jag
Citera
2016-09-24, 18:07
Medlem
Citat:
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.

Anledningen till varför ni kvinnor inte begriper att ni sitter på den sexuella makten, beror på att ni ligger med samma män allihopa, enligt undersökningar så betraktas den överväldigande majoriteten av män som "fula" av kvinnor, och enligt undersökningar så uppger män i genomsnitt fler sexualpartners än kvinnor. Hur är detta möjligt? Det är möjligt eftersom ett fåtal män ligger med mer eller mindre alla kvinnor. Från kvinnornas perspektiv (Som inte tar del av denna statistik eller besitter den kognitiva förmågan att förstå den) så "ligger alla med alla ändå" (trots att så inte är fallet), därför förstår ni inte att ni alla ligger med ett fåtal män. Vad detta gör är att ni kan diktera villkoren om ni vill låta majoriteten av män få ligga -överhuvudtaget-

Där har du svar på din fråga.

För övrigt så är anledningen till varför kvinnor kallar män för "elaka" för att ni alla ligger med samma kille, men i en kultur där monogamin i alla fall betraktas som normalläge så kan ni ju inte alla "bli tillsammans" med dessa få män, utan det blir bara de vackraste och bästa kvinnorna som blir det, så majoriteten av er ligger med dessa killar men blir utan de vad gäller relationer, och då bildar ni ett enormt hat mot män i stort trots att män i stort är oskulder och hade absolut ingenting att göra med det som orsakade hela situationen till att börja med.
Citera
2016-09-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemani
Vad skulle du ge för råd till henne om hon skulle vilja ha en kille, men är för blyg som du säger?
Att göra det hon gör nu, jobba för att komma över sin blyghet i andra situationer (som att ta kontakt och prata med främlingar t.ex.) och gå utanför sin comfort zone gång på gång. Så småningom kommer hon utmana sig själv till att göra detsamma med killar i samma ålder som sig själv.

Största hindret jag ser med hennes blyghet när det gäller att träffa en kille nu är att hon döljer sin blyghet med en väldigt avvisande attityd, och den typ av kille som skulle passa henne behöver få en tydlig inbjudan för att närma sig en snygg tjej.
Citera
2016-09-28, 17:40
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Naturlig skönhet kan göras på olika sätt. I högklackat och småbyxor, eller i en vackert röd blus, till skillnad från oss plastiga luder som har både läppstift och mascara, för den skönheten är ju inte lika mycket värd som den härliga naturliga kvinnan.

Ranelid skulle säkert kunna formulera det på ett passande (och pompöst vis)

Är det något jag ogillar, så är det hycklare av båda könen som slänger iväg en random känga åt uppmärksamhetshoran, utan någon som helst självkritik, det är väl vad som kan betecknas kvinnlig humor.

Jag tycker det är kul att testa olika uttryck, det är en liten del av min kreativa ådra, men tjuvnypen kommer. Du duger inte, du är inte naturlig, eller, du är för androgyn, spara ut håret! Man retar alltid någon.

Tamejfan förnekar sig ni inte.

om ämnet, det retar en hel del att jag förnekar värdet i den sexuella makten. Kolla på mig, viker ut sig, är den där kvinnan ni kan förakta. Människor med empati, jo jo.
Till slut blir man obstinat och lägger uppfostran åt sida. Jag har inte en tvingande kraft på någon i det här avseendet, ergo ingen makt. Att kvinnor raggas på i högre grad är inte makt, utan möjligen ett högre kapital. Om man vill ligga.
Jadu Buffy, det här med förståelsen för o innebörden av sexuell makt är inte din starka sida. Det retar inte mig att du förnekar din makt, däremot tycker jag det är konstigt eftersom du själv beskriver dig som en kvinna som anspelar på din sexualitet, att du klär dig sexigt på jobbet o du förklarar att du är exhibitionistisk - ändå förnekar du kvinnlig sexuell makt? varför har du då ett så utstuderat sexuellt yttre om du inte vill dra ngn form av nytta av det?

Helt klart är att du inte fattar ngt om kvinnlig sexuell makt! om du gjorde det så skulle du va mera ödmjuk inför din makt o inte tvinga den på alla män som du träffar.

Dessutom är det tröttsamt när du hela tiden pendlar mellan att ena stunden, totalt nervärdera dig själv som kvinna för att i nästa va självförhärligande.
Citera
2016-09-28, 17:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jadu Buffy, det här med förståelsen för o innebörden av sexuell makt är inte din starka sida. Det retar inte mig att du förnekar din makt, däremot tycker jag det är konstigt eftersom du själv beskriver dig som en kvinna som anspelar på din sexualitet, att du klär dig sexigt på jobbet o du förklarar att du är exhibitionistisk - ändå förnekar du kvinnlig sexuell makt? varför har du då ett så utstuderat sexuellt yttre om du inte vill dra ngn form av nytta av det?

Helt klart är att du inte fattar ngt om kvinnlig sexuell makt! om du gjorde det så skulle du va mera ödmjuk inför din makt o inte tvinga den på alla män som du träffar.

Dessutom är det tröttsamt när du hela tiden pendlar mellan att ena stunden, totalt nervärdera dig själv som kvinna för att i nästa va självförhärligande.
Jag klär mig inte sexigt på jobbet. Det var en användare här påstod det, det är helt enkelt inte sant.

Hur jag klär mig på min fritid är något annat och jag blir rätt så förbannad att du antyder att jag inte förstår skillnaden.
Citera
2016-11-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Alla tjejer vill ha svin och alla tjejer flockas runt svin? Vad baserar du det på? Och varför skall man inte förvånas om man blir misshandlad av en "blatte" jämfört med en svensk?

Därför att i blattarnas kulturer så är det ett erkänt sätt att "fostra" både kvinnor och barn på.
Citera
2016-11-14, 07:44
Medlem
Citat:
Jag skulle kunna säga en del saker nu men väljer att avstå då jag inte vill att min dag blir ännu sämre.

Ha det fint.

Många kvinnor skulle kunna säga mycket om det jag skrev men det skulle bara bli massor av hyckleri och en demonstration på hur ignoranta och okunniga de är.
Citera
2017-09-21, 08:17
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
ack.. måste man ta sig tiden å skriva ett faktiskt och seriöst inlägg...

Människor väljer. Kvinnor är inte "det väljande könet" då i en relation bör begge parter välja varandra för att båda parter ska kunna vara lyckliga och närvarande i nuet.

Tack för ett faktiskt och seriöst inlägg. Ursäkta att det tog lite tid att svara, men jag vill bara säga att jag håller med dig. Det senaste året har mitt perspektiv förändrats i takt med mina förutsättningar. Håller med om att det ena eller andra könet inte väljer i generell bemärkelse.

Har även en viss förståelse för att ett överflöd av osållade valmöjligheter inte känns som en frihet eller maktposition i någon positiv bemärkelse.
Citera
2017-09-21, 10:10
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det där är jävligt intressant. Det finns gott om kvinnor som jag av olika anledningar finner sexuellt ointressanta och det driver dom till vansinne när dom vill ha något av mig och försöker spela ut sexkortet och det inte funkar. Eller ja, inte alla säkert men några.

Till exempel var det en tjej som ville köpa amfetamin av mig och ville knulla sig till det. Jag förklarade vänligt men bestämt att jag driver en affärsrörelse och visst kan vi ta tjack och knulla men att hon fick betala för sitt själv. Hon fick rent ut sagt ett frispel, började kalla mig bög och det ena med det andra.

I det fallet så låg ju makten helt klart hos mig men det här var mest en anekdot.

Alltid spännande att höra om det där frispelet, jag har en anekdot om en internetdejt som jag tog med hem, men sen insåg att det var ett misstag och avstyrde det hela (alldeles försent, hade kunnat göra den bedömningen de första sekunderna av dejten istället, man lever och lär). Totalt sammanbrott, blev kallad psykfall och monster, sen att jag var läskig och obehaglig så att hon var rädd och skulle skrika på hjälp, så jag ställde mig i ett hörn och sa att jag väntar här tills du har lämnat mitt hem. Vaknade till ett halvt dussin meddelande med allt från att jag var orättvis till att jag föredrog olovliga!
Senast redigerad av Ego-Lego 2017-09-21 kl. 10:25.
Citera
2017-09-21, 17:31
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist

Sedan så är det egentligen ännu värre.
Det är inte 5% för varje man.
Realistiskt sätt så är det 0% för 19 män.

Men lite huvudet på spiken där, svenska kvinnor vill verkligen inte ragga.
Då kan det ju hända, oj oj oj, det kan gå dåligt.
Deras egon klarar oftast inte av att ragga, pga att chansen att den andra inte gillar dig finns.

Sen en liten grej till TS.
Du Buffy, jag kan nog förstå varför du alltid ska hålla på med "Kvinnor har inte lättare..etc etc"
Det handlar om de olika ålders grupperna som blir utelämnade ur dejtandet (Även om du inte vill bla bla).
Dvs killar 15-28 samt kvinnor 33-50.

Vid ung ålder stängs killarna ut, och får konsekvent dålig kvinnosyn efter år av isolering och maktlöshet.
Vid äldre ålder stängs kvinnorna ut, detta efter dem fått allt serverat på fat vid yngre år.

Du måste ju även förstå att detta är problem för alla.
När kvinnor utnyttjar detta system fullt ut, så är det FAN inte konstigt att när det hela vänder, så utnyttjar männen det till fullo.
Citera
2017-09-21, 18:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Sedan så är det egentligen ännu värre.
Det är inte 5% för varje man.
Realistiskt sätt så är det 0% för 19 män.

Men lite huvudet på spiken där, svenska kvinnor vill verkligen inte ragga.
Då kan det ju hända, oj oj oj, det kan gå dåligt.
Deras egon klarar oftast inte av att ragga, pga att chansen att den andra inte gillar dig finns.

Sen en liten grej till TS.
Du Buffy, jag kan nog förstå varför du alltid ska hålla på med "Kvinnor har inte lättare..etc etc"
Det handlar om de olika ålders grupperna som blir utelämnade ur dejtandet (Även om du inte vill bla bla).
Dvs killar 15-28 samt kvinnor 33-50.

Vid ung ålder stängs killarna ut, och får konsekvent dålig kvinnosyn efter år av isolering och maktlöshet.
Vid äldre ålder stängs kvinnorna ut, detta efter dem fått allt serverat på fat vid yngre år.

Du måste ju även förstå att detta är problem för alla.
När kvinnor utnyttjar detta system fullt ut, så är det FAN inte konstigt att när det hela vänder, så utnyttjar männen det till fullo.
Tror det där är lite av en flashbacksanning faktiskt, det är inget magiskt som sker vid 33 års ålder. Det beror på en rad andra faktor. Ämnet är ju egentligen inte huruvida man kan få till ett knull eller inte utan om det finns en maktaspekt i det vilket jag inte håller med om.
Sedan finns det individer av bägge könen som är "utestängda" av olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in