Citat:
Ursprungligen postat av
kabellist
Om det i en lokal finns 20 män och en av männen är tillräckligt snygg/charmig/vadsomhelst för att attrahera dig. Om en man raggar på dig så har du 5% chans att det är en man du vill ha. Om 10 personer raggar på dig har du 50% chans att en intressant raggar på dig.
Där har ju män än nackdel. Eftersom kvinnor i Sverige mycket mer sällan raggar på män så är sannolikheten låg att man attraheras av de som raggar. Om massa tjejer raggade på mig är sannolikheten högre att åtminstone någon/några av tjejerna är vad jag vill ha.
Sedan så är det egentligen ännu värre.
Det är inte 5% för varje man.
Realistiskt sätt så är det 0% för 19 män.
Men lite huvudet på spiken där, svenska kvinnor vill verkligen inte ragga.
Då kan det ju hända, oj oj oj, det kan gå dåligt.
Deras egon klarar oftast inte av att ragga, pga att chansen att den andra inte gillar dig finns.
Sen en liten grej till TS.
Du Buffy, jag kan nog förstå varför du alltid ska hålla på med "Kvinnor har inte lättare..etc etc"
Det handlar om de olika ålders grupperna som blir utelämnade ur dejtandet (Även om du inte vill bla bla).
Dvs killar 15-28 samt kvinnor 33-50.
Vid ung ålder stängs killarna ut, och får konsekvent dålig kvinnosyn efter år av isolering och maktlöshet.
Vid äldre ålder stängs kvinnorna ut, detta efter dem fått allt serverat på fat vid yngre år.
Du måste ju även förstå att detta är problem för alla.
När kvinnor utnyttjar detta system fullt ut, så är det FAN inte konstigt att när det hela vänder, så utnyttjar männen det till fullo.